Motywacja czy działanie, jaka jest prawdziwa kolejność
Potrzebuję motywacji, aby ruszyć Jak ruszę to przyjdzie motywacja Jednak najpierw musi mi się chcieć Jak zacznę robić coś najmniejszego to mi się zachce Takie i podobne dialogi bardzo często prowadzimy zarówno z kimś jak i ze sobą samym. To jak to właściwie jest z tą motywacją i działaniem, a właściwie z motywacją do działania. Co powinno być pierwsze.
Kocha, lubi, szanuje…
Jest 7 podstawowych czynników, które wpływają na to, abyś mówił o swoim produkcie z przekonaniem, wzbudzał u klienta zaufanie i zainteresowanie nim. Wymienię te czynniki w takiej kolejności w jakiej one występują. Po pierwsze, na dobry początek musisz polubić swój produkt. Właściwie to musisz go pokochać. Co pomoże Ci zakochać się w swoim produkcie/usłudze? • maksymalna wiedza o nim/niej •
Notatki na ratunek
Czy zdarzyło Ci się tak z klientem, że klient zadzwonił i zareklamował coś, bo otrzymał nie to co zamawiał, nie takiej wielkości, nie takiego koloru, nie takiego rozmiaru, nie w tym czasie w którym zamawiał, nie za tą cenę, która była w ofercie? Czy zdarzyła Ci się taka sytuacja? A może przydarzyło Ci się tak, że klient mówił, że przecież
Nie zamykaj – otwieraj
Dzisiaj jeszcze raz o pytaniach zamkniętych i otwartych. Co to są pytania otwarte i zamknięte, możesz przeczytać w mojej książce „Badanie potrzeb klienta, czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”. Napisałam również o tym już kilka artykułów, mówiłam na swoich szkoleniach i konferencjach, natomiast ciągle i ciągle ten temat do mnie powraca. Nieustannie spotykam sytuacje, że osoby które sprzedają, popełniają ten
Co z tą ofertą
Dzisiaj słów kilka o tym, co zrobić jak klient prosi o przygotowanie oferty i przesłanie jej mailem. Wyobraź sobie taką sytuację: Jesteś na spotkaniu, jest bardzo sympatyczna rozmowa i w odpowiednim momencie albo Ty pytasz czy przygotować ofertę albo klient prosi Cię o jej przygotowanie. I w tym momencie pada z ust klienta magiczne zaklęcie – i proszę mi ją
Szybko, szybko, szybko, wolno, wolno, wolno
Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon. Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha. Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej. Jak to powód? Mówisz za szybko. Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz
Proszę Pana czy Panie Marku ?
Zarówno zwrot Proszę Pana jak i zwrot z użyciem imienia klienta jest notorycznie nadużywany podczas rozmów z klientami. Jak słyszę w rozmowie ze sprzedawcą co 20 sekund Proszę Pani lub zdanie skierowane do mnie zawiera co najmniej 3 zwroty Proszę Pani, to zaczynam się zastanawiać co jest sednem danego zdania lub pytania. Jeżeli zaczynasz zdanie lub pytanie od Proszę Pana,
Klient też się boi
Przedstawiciel Handlowy jak idzie na spotkanie, to bardzo często przeżywa stres. Jak duży jest to stres, najczęściej zależy od tego, na ile ważne jest dla niego dane spotkanie. Jeżeli jest to spotkanie z klientem, podczas którego po prostu, ma tylko porozmawiać i przedstawić swoją ofertę, to przeżywa mniejszy stres. Jeżeli jest to spotkanie między zamówieniami, spotkanie, które ma za zadanie