Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Szkolenia Działów Obsługi Klienta

Dział obsługi klienta, to najważniejszy dział w firmie, zaraz po dziale sprzedaży. Pokusiłabym się nawet o stwierdzenie, że w wielu przypadkach ważniejszy. Dział obsługi klienta, to dział, który w dużej mierze odpowiada za utrzymanie klienta. Od zawsze wiadomo, że zdobyć klienta to jedno, sprawić, że będzie chciał z Twoją firmą pozostać na dłużej to drugie.

Podczas rozmów z Przedstawicielami Handlowymi często słyszę: ja się napracowałem, zdobyłem klienta a teraz ten klient chce zrezygnować z naszych usług, ponieważ został źle obsłużony przez dział obsługi klienta.
Z drugiej strony od klientów, znajomych i z własnego doświadczenia wiem, że wielokrotnie rezygnowali z usług danej firmy, ponieważ osoba z działu obsługi klienta potraktowała go nie tak jak się spodziewał.

O ile firmy często szkolą działy handlowe, o tyle bardzo rzadko zdarza mi się słyszeć, że firma zorganizowała szkolenie dla działu obsługi klienta.

Najczęstszymi powodami dlaczego tak się dzieje są:

  • dział obsługi klienta to tak właściwie 1 osoba
  • uważają, że nie mają działu obsługi klienta – mają tylko sekretarkę
  • szkoda im pieniędzy na inwestowanie w szkolenie osób z działu obsługi klienta, ponieważ uważają, że te osoby nie mają wpływu na utrzymanie klienta
  •  mają dużą rotację osób w dziale obsługi klienta

I to jest błąd, wielki błąd.

Najkorzystniej jest szkolić jednocześnie Przedstawicieli Handlowych i osoby obsługujące klienta już po sprzedaży usługi czy produktu.
Jakie to osoby:

  • account
  • sekretarka
  • magazynier
  • kierowca
  • i wszyscy, którzy w jakikolwiek sposób mają kontakt z klientem

Jestem pewna i gwarantuję, że zainwestowany czas i pieniądze, zwrócą się bardzo szybko.
Oprócz utrzymania klienta na dłuższy czas, będzie kilka dodatkowych korzyści. Np. zmniejszy się rotacja pracowników, działy handlowe będą miały lepszą komunikację i współpracę z działem obsługi klienta co wpłynie na efektywniejszą pracę obu działów.

Moją misją jest przyczynienie się do podwyższenia poziomu sprzedaży i obsługi klienta, poprzez nieustanne dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz motywowanie i wspieranie innych do rozwoju i zmian w tym zakresie.

Jakie to rozwiązania ?

To już zależy od przeprowadzonego audytu.
Każdy dział obsługi klienta, każda osoba na swoim stanowisku potrzebuje czego innego, potrzebuje podnieść swoje kompetencje w innym obszarze.

Dlatego, abym mogła stworzyć rozwiązanie, które zadziała właśnie w Twojej firmie, najpierw muszę przeprowadzić audyt pracy działu obsługi klienta, działu handlowego a może nawet pracy innych działów.

Na podstawie informacji i obserwacji podczas tego audytu, przygotowuję propozycję Cyklu Szkoleniowo – Rozwojowego. Jest to cykl szkoleniowo-rozwojowy co najmniej 3 miesięczny. Najskuteczniejsze są cykle szkoleniowo – rozwojowe trwające co najmniej rok.

W trakcie cyklu szkoleniowo-rozwojowego na bieżąco monitoruję wzrost umiejętności i efektywności osób z działu obsługi klineta i dostosowuję do tego program cyklu.

Na koniec cyklu szkoleniowo – rozwojowego przygotowuję raport z informacjami jakie zmiany zaszły w trakcie tego cyklu, a także nad czym jeszcze należy popracować.

Cykl szkoleniowo –rozwojowy składa się z:

1. Szkoleń teoretycznych

2. Coachingów indywidualnych

3. Indywidualnej pracy z osobą działu obsługi klienta podczas jej kontaktu z klientem

4. Indywidualnych spotkań doradczo – szkoleniowych

Sprawdź również moją ofertę

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top