Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon.

Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha.
Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej.

Jak to powód?

Mówisz za szybko.

Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz się w tempie karabinu maszynowego, to faktycznie klient jedyne na czym może się skupić to cierpliwe dotrwanie do końca tej kanonady.
Dokładnie tak samo jest w przypadku jak odbierasz telefon.
Przypomnij sobie sytuacje, gdy ktoś do Ciebie dzwonił i mówił tak szybko, że właściwie nic nie rozumiałeś i jak na końcu padało jakieś pytanie, to jedyne co mogłeś powiedzieć to: czy może Pan/Pani powtórzyć?

W momencie gdy ktoś mówi do nas szybko, za szybko, nasz mózg najpierw stara się zrozumieć, jednak po ułamku sekundy się poddaje i czeka aż będzie mógł pracować w odpowiednim tempie. No tak, bo jak Ty mówisz szybciej niż mózg rozmówcy pracuje i jest w stanie przyswoić wiedzę, to on się wyłącza.

Tak więc niezależnie od tego czy to Ty dzwonisz czy to klient dzwoni do Ciebie

ZAWSZE – mów wolno i wyraźnie.

A 3 najważniejsze słowa, które MUSISZ powiedzieć wolno i wyraźnie to Towje imię i nazwisko oraz nazwę firmy którą reprezentujesz.

 

Jeżeli będziesz mieć jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem.

Kontakt do mnie

ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Komentarze są wyłączone.

Zapisz się na Newsletter

Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Top