Szybko, szybko, szybko, wolno, wolno, wolno
Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon. Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha. Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej. Jak to powód? Mówisz za szybko. Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz
Proszę Pana czy Panie Marku ?
Zarówno zwrot Proszę Pana jak i zwrot z użyciem imienia klienta jest notorycznie nadużywany podczas rozmów z klientami. Jak słyszę w rozmowie ze sprzedawcą co 20 sekund Proszę Pani lub zdanie skierowane do mnie zawiera co najmniej 3 zwroty Proszę Pani, to zaczynam się zastanawiać co jest sednem danego zdania lub pytania. Jeżeli zaczynasz zdanie lub pytanie od Proszę Pana,
Klient też się boi
Przedstawiciel Handlowy jak idzie na spotkanie, to bardzo często przeżywa stres. Jak duży jest to stres, najczęściej zależy od tego, na ile ważne jest dla niego dane spotkanie. Jeżeli jest to spotkanie z klientem, podczas którego po prostu, ma tylko porozmawiać i przedstawić swoją ofertę, to przeżywa mniejszy stres. Jeżeli jest to spotkanie między zamówieniami, spotkanie, które ma za zadanie
Ty też wszystko pamiętasz ?
Na nic Ci będą: ustalanie terminów, doprecyzowanie, zapisywanie na jakiś kartkach informacji, które uzyskałeś od klienta, o dostawach, ważnych dniach, o terminach, które dobrze by było, żebyś pilnował. Na nic Ci to wszystko się nie przyda, jeżeli nie zapiszesz tych informacji do kalendarza. Bez tego będą one sobie po prostu gdzieś zapisane. Jak nie zapiszesz ich w kalendarzu, znikną Ci
Prokrastynacja – czyli jeszcze zdążę to zrobić
Jestem przekonana, że zarówno Ty, jak i wielu Twoich znajomych Przedstawicieli Handlowych, codziennie właściwie coś odkładacie. I nie mam tutaj na myśli odkładania pióra czy długopisu na biurko, nie mam na myśli odkładania wizytówki do wizytownika, nie mam też na myśli odkładania brudnego talerza do zmywarki. Mam na myśli działania, które odkładasz, chociaż wiesz, że musisz je wykonać. A jeżeli
Słuchaj między słowami
Zawsze uważnie słuchaj i zapisuj wszelkie informacje od klienta. Ja zawsze mówię tak, że zadajemy klientowi pytanie, a on na nie odpowiada i świetnie. I to są te informacje, które są istotne, które warto zapisywać, warto wiedzieć. Zadaj klientowi pytanie i jego odpowiedź umieść w jednym z trzech pudełek. O jego doświadczeniu z danym produktem/usługą O jego firmie O nim
10 tys. godzin
Podobno są badania, które pokazują, że jeżeli będziesz coś robił przez 10.000 godzin zostaniesz w tym mistrzem. Może tak jest, może nie. Jak kiedyś usłyszałam o tej zależności, policzyłam ilość godzin, którą przeznaczyłam na sprzedaż, na naukę sprzedaży, na obsługę klienta i faktycznie wyszło mi, że to jest dużo ponad 10.000 godzin. 10.000 godzin – Jeżeli będziesz na daną rzecz,
Niewygodne stwierdzenia i pytania od klienta
Do napisania tego artykułu zainspirowała mnie rozmowa z Przedstawicielem Handlowym, którego szkolę w jednej z firm. Otóż powiedział mi on, że na jednym z ostatnich spotkań u klienta, jak przeprowadzał badanie potrzeb klienta, po jego pytaniu – „Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę, aby był Pan zadowolony z naszej współpracy” – klient lekko się odchylił, założył rękę na rękę i