Klient na „już” – jedna z pułapek w sprzedaży i biznesie
Jeżeli kobieta nie może doczekać się na swojego mężczyznę „ na całe życie” zadowala się panem na „ już”. Jak przeczytałam ostatnio takie zdanie, od razu pomyślałam, iż w sprzedaży i biznesie jest podobnie. Niby wiesz jaki chcesz, żeby ten Twój Idealny Klient był. Niby wiesz, gdzie i jak go szukać. Niby wiesz, że na to co dobre i wartościowe,
W jaki sposób zadawać pytania klientowi ?
W prawie wszystkich książkach, poradnikach, na szkoleniach i płytach słyszycie jak ważne jest zadawanie pytań klientowi. Wiecie też, że pytania są zamknięte i otwarte. Są pytania otwierające, prowadzące, nakierowujące, itd. Jednak bardzo rzadko mówi się o tym w jaki sposób te pytania zadawać. Dzisiaj podam Wam kilka najważniejszych wskazówek i przykładów. Po pierwsze: Zawsze miej przygotowane, czyli zapisane, najważniejsze pytania,
Definicja sprzedaży
Jeżeli zapytamy 100 osób – Co to jest sprzedaż ? – jestem pewna, że uzyskamy 100 różnych definicji. I to jest bardzo dobre. I to jest piękne, że nie ma jednej, najważniejszej, ogólnie obowiązującej definicji . Każdy może mieć swoją. To co jest ważne – że jak już masz swoją definicję sprzedaży – to wcielaj ją w życie. Jeżeli nie
Bo klient nie zadzwonił
W zeszłym tygodniu rozmawiałam z Przedstawicielem Handlowym w jednej z krakowskich firm. Rozmawialiśmy o otwartych tematach, czyli odbyło się spotkanie, oferta została wysłana i teraz jest kwestia kiedy i jakim wynikiem kontakt się zakończy. Okazało się, że przez ostatnie 3 miesiące tenże PH ( Przedstawiciel Handlowy), miał ok. 30 spotkań – czyli niezbyt dużo 🙁 , z czego wysłał ofertę
W jaki sposób podnieść efektywność sprzedaży ?
Jakiś czas temu zadano mi takie pytanie na FB. W pierwszej kolejności chcę bardzo podziękować za to pytanie 🙂 To jest bardzo dobre pytanie. Wielu Przedstawicieli Handlowych, doradców klienta czy też właścicieli firm zadaje sobie to pytanie niemal codziennie. I to już jest połowa sukcesu, ponieważ to oznacza, że szukają rozwiązań w jaki sposób podnieść wartość swojej sprzedaży nie dodając
Narzekać czy nie narzekać, oto jest pytanie…
Jak Polska długa i szeroka, w każdym zakątku spotkamy osoby, które narzekają. Narzekają, marudzą, wybrzydzają, nic im nie pasuje, wszystko im przeszkadza. I nasuwa się taka myśl – po co one to robią ? Co ciekawe, Przedstawicieli handlowych ta przypadłość też dotyka. Czy przybędzie im od tego pieniędzy ? – wątpię, Będą mieli więcej przyjaciół ? sądzę, że wręcz przeciwnie,
Zarządzanie przez czytanie
Masz tak czasami, że wiesz, iż czeka na Ciebie lista telefonów do wykonania, lista różnych spraw do załatwienia, jednak jak byś do nich nie podchodził, jak się nie zabierał, jedyne co Ci wychodzi to….usprawiedliwianie się, dlaczego teraz nie możesz tego zrobić ? Innym razem wprowadza się do Ciebie Twój najlepszy kolega – LEŃ razem z koleżanką WYMÓWKĄ. Czy zdarza Ci
Do wszystkich, którzy chcą coś zmienić w swojej pracy Przedstawiciela Handlowego
Kilka kwestii do rozważenia, do zastanowienia się, do chwili zamyślenia… a może prowokacja do działania? Znajdź dzisiaj, najpóźniej jutro pół godziny i odpowiedz sobie pisemnie na poniższe pytania. Wykonaj to ćwiczenie i przejdź do działania. Efekty Cię zaskoczą 🙂 Jak chciałbyś, żeby wyglądał Twój wynik sprzedażowy za rok ? Jak za pół roku? A za 3 miesiące ? Czego potrzebujesz,