Szybko, szybko, szybko, wolno, wolno, wolno
Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon. Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha. Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej. Jak to powód? Mówisz za szybko. Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz
Prokrastynacja – czyli jeszcze zdążę to zrobić
Jestem przekonana, że zarówno Ty, jak i wielu Twoich znajomych Przedstawicieli Handlowych, codziennie właściwie coś odkładacie. I nie mam tutaj na myśli odkładania pióra czy długopisu na biurko, nie mam na myśli odkładania wizytówki do wizytownika, nie mam też na myśli odkładania brudnego talerza do zmywarki. Mam na myśli działania, które odkładasz, chociaż wiesz, że musisz je wykonać. A jeżeli
Proszę zadzwonić za tydzień, za miesiąc, po wakacjach….
Przygotowałeś swoją listę stu. Zrobiłeś sobie herbatę. Usiadłeś wygodnie na krześle. Uśmiechnąłeś się do siebie na myśl o tym, że za 3 godziny, będziesz miał kalendarz wypełniony spotkaniami. Wybierasz numer do pierwszego potencjalnego klienta, prowadzisz z nim rozmowę i……………spotkanie umówione. Dzwonisz do kolejnego i drugie spotkanie wpisane do kalendarza. Z coraz większą radością i zaangażowaniem wykonujesz kolejne telefony. Po 3
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Niepotwierdzanie spotkań
Jednym z głównych parametrów, które badają Twoją skuteczność jako PH jest ilość odbytych spotkań. Czyli ilość spotkań, które umówiłeś i które się odbyły, zostały przeprowadzone, trwały przynajmniej 10 minut ( chociaż miałam kiedyś spotkanie, które trwało 5 minut i zakończyło się podpisaniem umowy 🙂 ) Mówię tutaj o pierwszym spotkaniu z nowym klientem. Tak więc nowi PH na początku pracy
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Nieprzygotowanie listy 100 firm do dzwonienia
Kolejny błędem jest to, że młodzi PH od razu zabierają się do pracy. tzn. siadają do internetu, otwierają pierwszą lepszą bazę firm i zaczynają dzwonić. Zdarza się, że dostają taką bazę w firmie w której zaczęli pracować. Niezależnie od tego czy jest to pierwszy przypadek czy drugi, takie zachowanie grozi katastrofą. Czym to grozi ? Grozi stratą czasu, spaleniem firm
Bo klient nie zadzwonił
W zeszłym tygodniu rozmawiałam z Przedstawicielem Handlowym w jednej z krakowskich firm. Rozmawialiśmy o otwartych tematach, czyli odbyło się spotkanie, oferta została wysłana i teraz jest kwestia kiedy i jakim wynikiem kontakt się zakończy. Okazało się, że przez ostatnie 3 miesiące tenże PH ( Przedstawiciel Handlowy), miał ok. 30 spotkań – czyli niezbyt dużo 🙁 , z czego wysłał ofertę
Co zrobić, żeby zimny telefon nie parzył ?
Jeżeli pracujesz jako Przedstawiciel Handlowy, który umawia się na spotkania z zimnych telefonów na pewno znasz powiedzenie: parzący telefon 🙂 Jeżeli nie pracujesz w tym zawodzie, lub jeszcze nigdy nie słyszałeś tego określenia, spieszę czym prędzej z wyjaśnieniem. Przedstawiciel Handlowy wykonuje do klienta, którego nie zna i nigdy wcześniej się z nim nie kontaktował i nie jest to również osoba
E-mail przed spotkaniem
Dzisiaj chcę napisać kilka słów o sytuacji, która PH (Przedstawicielom Handlowym) zdarza się obecnie bardzo często. O czym mówię? Otóż chodzi o e-maile, które potencjalny klient chce od Ciebie dostać zanim zgodzi się z Tobą umówić na spotkanie. To zacznijmy od początku. Z pewnością już wiele razy miałeś taką sytuację, że wykonywałeś „zimny” telefon do klienta, aby umówić się na