Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Porady Eksperta

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Niezwracanie uwagi na swój wygląd

Na ten temat napisałam już kilka artykułów i poprowadziłam niejedno szkolenie. Na Twój wizerunek w dużej mierze ma wpływ Twój strój. To jak się ubierasz, jaką masz fryzurę, biżuterię, dodatki. Jeżeli chcesz sprzedawać i zarabiać „milion dolarów” to MUSISZ wyglądać jak milion dolarów. W wielu firmach obecnie uważa się, że PH może chodzić do klienta w zupełnie luźnym stroju, np.

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Niepotwierdzanie spotkań

Jednym z głównych parametrów, które badają Twoją skuteczność jako PH jest ilość odbytych spotkań. Czyli ilość spotkań, które umówiłeś i które się odbyły, zostały przeprowadzone, trwały przynajmniej 10 minut ( chociaż miałam kiedyś spotkanie, które trwało 5 minut i zakończyło się podpisaniem umowy 🙂 ) Mówię tutaj o pierwszym spotkaniu z nowym klientem. Tak więc nowi PH na początku pracy

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Założenie że to klient jest dla Przedstawiciela Handlowego, a nie odwrotnie

Dzisiaj będzie o tekstach, które często słyszę od młodych PH, jednak tylko od tych, którzy nie przeczytali jeszcze ani jednej książki, nie byli na żadnym szkoleniu, nie proszą o pomoc bardziej doświadczonych PH. Młodzi PH bardzo często zachowują się tak, jakby to klient miał prosić o to, żeby mu coś sprzedać. Jeżeli myślisz, że to klient jest dla Ciebie a

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Postawa – przecież dogaduję się z kolegą/ koleżanką, więc nie muszę się niczego uczyć, i tak dogadam się z klientem.

Byłam przez ponad 10 lat dyrektorem handlowym. Rekrutowałam nowych PH, szkoliłam, pomagałam wdrożyć się w pracę, jednak niestety wielokrotnie również zwalniałam. Najczęściej rozstawaliśmy się z PH dlatego, że nie miał wymaganych wyników sprzedażowych oraz chęci, żeby to zmienić. Często słyszałam, że starał się, ale mu nie wyszło, że myślał, że to jest łatwiejsze. Zdarzało się też, że jako powód podawali

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Rozpoczęcie pracy bez przeczytania książki o sprzedaży, lub/i wysłuchania płyty o sprzedaży

Dzisiaj o edukowaniu się. Podczas rekrutacji na stanowisko Przedstawiciela Handlowego, zazwyczaj kandydatowi zadaję pytanie: jakie książki lub/i płyty o sprzedaży czytał Pan/Pani w ciągu ostatniego pół roku? Jak myślisz, jaką odpowiedź słyszę najczęściej ? Nie wiem co pomyślałeś, jednak najczęściej najpierw widzę takie dwa duże znaki zapytania w oczach, a później nieśmiałe – żadnej, no właściwie to nie czytam ostatnio

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Nieprzygotowanie listy 100 firm do dzwonienia

Kolejny błędem jest to, że młodzi PH od razu zabierają się do pracy. tzn. siadają do internetu, otwierają pierwszą lepszą bazę firm i zaczynają dzwonić. Zdarza się, że dostają taką bazę w firmie w której zaczęli pracować. Niezależnie od tego czy jest to pierwszy przypadek czy drugi, takie zachowanie grozi katastrofą. Czym to grozi ? Grozi stratą czasu, spaleniem firm

Czytaj więcej

NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Odwiedzanie od razu największych firm

W kilku kolejnych artykułach, przedstawię Ci jakie błędy, najczęściej, popełniają Przedstawiciele Handlowi, którzy rozpoczynają swoją przygodę z tym zawodem. Pierwszym błędem jest odwiedzanie od razu dużych i bardzo dużych firm. Młody PH myśli, że jak umówi się do dużej firmy, to ta od razu coś kupi. Często jak pytam takich młodych PH, dlaczego na sam początek pracy umawiają się z

Czytaj więcej

5 zasad robienia dobrego wrażenia u klienta

Zasada 1 Miej dobry humor Uśmiechaj się. Prawdziwie, oczami, sercem, całym sobą. Patrz pozytywnie na wszystkie sytuacje, rozmowy, rzeczy, które wydarzają się przed spotkaniem z klientem, w czasie spotkania i po spotkaniu. Miej zawsze dobre, ciepłe słowo dla sekretarki prezesa, sprzątaczki w firmie, którą być może przez przypadek spotkasz, wszystkich osób, które nie są bezpośrednio Twoim klientem, jednak są częścią

Czytaj więcej

Top