Dzisiaj będzie o tekstach, które często słyszę od młodych PH, jednak tylko od tych, którzy nie przeczytali jeszcze ani jednej książki, nie byli na żadnym szkoleniu, nie proszą o pomoc bardziej doświadczonych PH.
Młodzi PH bardzo często zachowują się tak, jakby to klient miał prosić o to, żeby mu coś sprzedać. Jeżeli myślisz, że to klient jest dla Ciebie a nie Ty dla klienta, to się grubo mylisz.
Skoro zdecydowałeś się wykonywać zawód PH, to jest to zawód, w którym dba się o klienta, zabiega o niego, dopieszcza, robi wszystko aby był zadowolony i uzyskał maximum korzyści z Waszej współpracy.
Przykładowe zdania świadczące o tym, że uważasz, że to klient jest dla Ciebie:
> no zostawiłem ofertę, ale klient nie zadzwonił…
> nie wiedziałem tego, ponieważ klient nie powiedział mi o tym….
> klient już 3 raz zmienia datę spotkania, to jak będzie chciał się spotkać, to powiem,
że nie mam czasu…..
> umówiłem się z klientem na dzisiaj na 15.30 i go nie było. Zadzwonię i powiem mu
co o tym myślę….
> nie będę mu składał życzeń na święta, bo on mi też nie złożył….
Czym to grozi ?
Grozi brakiem budowania dobrych relacji z klientem, podjęciem złej decyzji bez posiadania faktów na jakiś temat, grozi niedopilnowaniem terminów ustalonych z klientem a w efekcie brakiem efektów sprzedażowych, zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.
Co w takim razie trzeba zrobić ?
Musisz zamienić powyższe zdania na:
> zostawiłem ofertę i zadzwonię, w tym temacie do niego w umówionym terminie…
> nie wiem tego, ponieważ nie zapytałem o to….
> klient już 3 raz zmienia datę spotkania, to jak będzie chciał się znowu spotkać, to
zapytam, który termin mu najbardziej odpowiada……
> umówiłem się z klientem na dzisiaj na 15.30 i go nie było. Zadzwonię więc, powiem,
że byliśmy umówieni dzisiaj na 15.30 i poczekam co powie…
> złożę życzenia świąteczne mojemu klientowi, będzie mu miło…
Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :
ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM
ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY
NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA
NIEZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD
Komentarze
Comments are closed.