Dzisiaj o edukowaniu się.
Podczas rekrutacji na stanowisko Przedstawiciela Handlowego, zazwyczaj kandydatowi zadaję pytanie: jakie książki lub/i płyty o sprzedaży czytał Pan/Pani w ciągu ostatniego pół roku? Jak myślisz, jaką odpowiedź słyszę najczęściej ?
Nie wiem co pomyślałeś, jednak najczęściej najpierw widzę takie dwa duże znaki zapytania w oczach, a później nieśmiałe – żadnej, no właściwie to nie czytam ostatnio bo nie mam czasu, jakiś artykuł o reklamie, itp.
I ja się pytam ( tego kandydata oczywiście 🙂 ) – to jak Pan/Pani chce profesjonalnie i efektywnie wykonywać zawód Przedstawiciela Handlowego ? Jak Pan/Pani się go nauczy ?
I tu jeszcze większe moje zaskoczenie ( no teraz to już jestem przyzwyczajona 🙂 ), najczęstsza odpowiedź to: nauczę się przez doświadczenie, na własnych błędach.
Ooooooooo – i tu pada moje koronne pytanie – A chciałby Pan być operowany przez chirurga, który umie wykonywać operacje jedynie bazując na swoim doświadczeniu i popełnianych błędach ? Chciałby Pan/Pani być tym kolejnym błędem ????
I co słyszę – No NIEEEEEEEEEEEEEEE.
A tak właśnie traktuje Pan/Pani swojego klienta ! – i wtedy zapada cisza…..
Czym to grozi ?
Grozi popełnieniem podstawowych błędów sprzedażowych, podważeniem zaufania klienta do PH, zastosowania nie odpowiednich technik sprzedażowych, spaleniem firm (czyli bezproduktywnym spotkaniem), zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.
Co w takim razie trzeba zrobić ?
1. Jeżeli znasz osobę, która jest już Przedstawiciel Handlowym, lub dyr. handlowym, lub trenerem sprzedaży dłużej niż 5 lat, poproś ją, aby poleciła Ci jakąś pozycję do przeczytania lub płytę do posłuchania
2. Możesz również wpisać w wyszukiwarkę – książki o sprzedaży – i wybrać coś co Cię zainteresuje
3. Jeżeli ja miałabym Ci poradzić, zarekomendować coś wartościowego to wymienię kilka pozycji:
- Brian Tracy – wszystkie książki i płyty dotyczące sprzedaży
- Urszula Bartkowska – Badanie potrzeb klienta – czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu
- Arkadiusz Bednarski – Biblia Sprzedaży
Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :
ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM
NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA
ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE
NIE ZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD
Komentarze
Comments are closed.