Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

W kilku kolejnych artykułach, przedstawię Ci jakie błędy, najczęściej, popełniają Przedstawiciele Handlowi, którzy rozpoczynają swoją przygodę z tym zawodem.

Pierwszym błędem jest odwiedzanie od razu dużych i bardzo dużych firm.
Młody PH myśli, że jak umówi się do dużej firmy, to ta od razu coś kupi. Często jak pytam takich młodych PH, dlaczego na sam początek pracy umawiają się z dużymi firmami, to słyszę :
No przecież oni maja pieniądze,
albo
Bo oni już to kupują
Lub
Bo tak mi się wydaje, że tam mam największe szanse coś sprzedać

Taki sposób myślenia to błąd, wielki błąd.

Czym to grozi ?
Grozi stratą czasu, spaleniem firm (czyli bezproduktywnymi spotkaniami i niemożliwością, a w najlepszym razie bardzo ograniczoną możliwością powrotu do tych firm), spadkiem poczucia wartości u PH, zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.

Co w takim razie trzeba zrobić ?
1. Na początek do wykonania tel. wybierz bardzo małe, wręcz mikro firmy. Mogą to być nawet firmy, które w ogóle nie są zainteresowane Twoim produktem/usługą.
2. Ułóż sobie formułkę, konspekt rozmowy, napisz ją na kartce, połóż kartkę przed sobą
3. Wykonaj pierwsze 20 telefonów do tych małych i mikro firm – korzystaj z kartki
4. Jak już oswoisz się z telefonem, z tym co słyszysz po drugiej stronie, ze swoim konspektem rozmowy, poznasz dobrze swój produkt/usługę, przeprowadzisz kilka lub kilkanaście spotkań i zobaczysz, że to nie boli, że dajesz radę, dopiero wtedy zacznij wykonywać telefony do większych, lub o większym potencjale sprzedażowym firm.

 

 

Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :

ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY    

POSTAWA – PRZECIEŻ DOGADUJĘ SIĘ Z KOLEGĄ/KOLEŻANKĄ, WIĘC NIE MUSZĘ  SIĘ NICZEGO UCZYĆ, I TAK DOGADAM SIĘ Z KLIENTEM.

NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA

ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE   

NIE ZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD

NIEPOTWIERDZANIE SPOTKAŃ

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top