Kolejny błędem jest to, że młodzi PH od razu zabierają się do pracy. tzn. siadają do internetu, otwierają pierwszą lepszą bazę firm i zaczynają dzwonić. Zdarza się, że dostają taką bazę w firmie w której zaczęli pracować.
Niezależnie od tego czy jest to pierwszy przypadek czy drugi, takie zachowanie grozi katastrofą.
Czym to grozi ?
Grozi stratą czasu, spaleniem firm (czyli bezproduktywnym telefonem), zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.
Co w takim razie trzeba zrobić ?
1. Przemyśl do jakich firm chcesz się umówić na spotkanie, w jakich firmach jest największa szansa, że będą zainteresowani Twoim produktem/usługą.
2. Przygotuj „coś na uwagę”, czyli takie pytanie, które spowoduje, że osoba z którą będziesz rozmawiać zainteresuje się tym co masz do powiedzenia
3. Przygotuj listę min. 100 firm wraz z następującymi informacjami:
nazwa firmy
osoba z którą chcesz rozmawiać ( stanowisko, imię i nazwisko)
numer telefonu ( ogólny i /lub do tej osoby bezpośrednio, często na stronie www są numery tel. komórkowych)
adres
branża
co możesz jej zaproponować – „coś na uwagę” ( dlaczego miała by ta osoba z Tobą rozmawiać ?)
4. A teraz zacznij dzwonić
Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :
ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM
ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY
ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE
NIE ZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD
Komentarze
Comments are closed.