Jednym z głównych parametrów, które badają Twoją skuteczność jako PH jest ilość odbytych spotkań. Czyli ilość spotkań, które umówiłeś i które się odbyły, zostały przeprowadzone, trwały przynajmniej 10 minut ( chociaż miałam kiedyś spotkanie, które trwało 5 minut i zakończyło się podpisaniem umowy 🙂 )
Mówię tutaj o pierwszym spotkaniu z nowym klientem.
Tak więc nowi PH na początku pracy z zapałem zabierają się za umawianie spotkań.
Dzwonią, zapisują w kalendarzu, przygotowują się do tych spotkań, jadą do klienta w umówionym terminie i………….. okazuje się, że klienta nie ma. Sekretarka mówi: szef właśnie wyszedł, oj Pan Marek jest na urlopie, Prezes ma spotkanie z zarządem, itp.
Jeżeli tak się zdarzy raz na 10 spotkań, to właściwie nie ma problemu, natomiast jeżeli spotyka Cię to częściej niż 3 razy na 10 spotkań, to już oznacza, że coś trzeba zmienić w sposobie umawiania spotkań. Jest wiele parametrów, które należałoby zaobserwować, a jednym z nich jest potwierdzanie spotkań.
Ja sama bardzo długo nie potwierdzałam spotkań, ponieważ bałam się , że jak zadzwonię potwierdzić, to klient odwoła spotkanie ( co często się wydarzało 🙂 ), jednak po kilku latach zrozumiałam , że to błąd.
Czym to grozi ?
Grozi stratą czasu, który można wykorzystać efektywnie na inne spotkania lub umawianie spotkań, dodatkowymi kosztami na benzynę ( a brak dochodu), nerwami, że „tak mnie potraktował” ( z czasem to przechodzi 🙂 ), zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.
Co w takim razie trzeba zrobić ?
Jeżeli umawiasz spotkanie z wyprzedzeniem 3, 4 dni, to najlepiej kilka godzin wcześniej zadzwonić i potwierdzić spotkanie. Jeżeli byłeś umówiony z wyprzedzeniem tygodnia, dwóch to wówczas najlepiej zadzwonić z potwierdzeniem spotkania dzień wcześniej i to do południa.
Jak dzwonisz potwierdzić spotkanie to mówisz jedynie np.:
- Dzień dobry …………… ( wstaw swoje imię, nazwisko i nazwę firmy, którą reprezentujesz), jesteśmy umówieni na ………. ( wstaw termin – dzień i godzina), chciałem potwierdzić nasze spotkanie.
- Milkniesz i czekasz co powie klient.
- Jeżeli potwierdzi, to ok., jeżeli mówi, że właśnie musi wyjechać, ma ważne spotkanie, będzie na urlopie itp. , wówczas OD RAZU umawiasz kolejny termin, najlepiej informując, że również zadzwonisz z potwierdzeniem
Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :
ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM
ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY
NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA
ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE
NIEZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD
Komentarze
Comments are closed.