Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Jednym z głównych parametrów, które badają Twoją skuteczność jako PH jest ilość odbytych spotkań. Czyli ilość spotkań, które umówiłeś i które się odbyły, zostały przeprowadzone, trwały przynajmniej 10 minut ( chociaż miałam kiedyś spotkanie, które trwało 5 minut i zakończyło się podpisaniem umowy 🙂 )
Mówię tutaj o pierwszym spotkaniu z nowym klientem.
Tak więc nowi PH na początku pracy z zapałem zabierają się za umawianie spotkań.
Dzwonią, zapisują w kalendarzu, przygotowują się do tych spotkań, jadą do klienta w umówionym terminie i………….. okazuje się, że klienta nie ma. Sekretarka mówi: szef właśnie wyszedł, oj Pan Marek jest na urlopie, Prezes ma spotkanie z zarządem, itp.
Jeżeli tak się zdarzy raz na 10 spotkań, to właściwie nie ma problemu, natomiast jeżeli spotyka Cię to częściej niż 3 razy na 10 spotkań, to już oznacza, że coś trzeba zmienić w sposobie umawiania spotkań. Jest wiele parametrów, które należałoby zaobserwować, a jednym z nich jest potwierdzanie spotkań.
Ja sama bardzo długo nie potwierdzałam spotkań, ponieważ bałam się , że jak zadzwonię potwierdzić, to klient odwoła spotkanie ( co często się wydarzało 🙂 ), jednak po kilku latach zrozumiałam , że to błąd.

Czym to grozi ?
Grozi stratą czasu, który można wykorzystać efektywnie na inne spotkania lub umawianie spotkań, dodatkowymi kosztami na benzynę ( a brak dochodu), nerwami, że „tak mnie potraktował” ( z czasem to przechodzi 🙂 ), zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.

Co w takim razie trzeba zrobić ?
Jeżeli umawiasz spotkanie z wyprzedzeniem 3, 4 dni, to najlepiej kilka godzin wcześniej zadzwonić i potwierdzić spotkanie. Jeżeli byłeś umówiony z wyprzedzeniem tygodnia, dwóch to wówczas najlepiej zadzwonić z potwierdzeniem spotkania dzień wcześniej i to do południa.
Jak dzwonisz potwierdzić spotkanie to mówisz jedynie np.:

  • Dzień dobry …………… ( wstaw swoje imię, nazwisko i nazwę firmy, którą reprezentujesz), jesteśmy umówieni na ………. ( wstaw termin – dzień i godzina), chciałem potwierdzić nasze spotkanie.
  • Milkniesz i czekasz co powie klient.
  • Jeżeli potwierdzi, to ok., jeżeli mówi, że właśnie musi wyjechać, ma ważne spotkanie, będzie na urlopie itp. , wówczas OD RAZU umawiasz kolejny termin, najlepiej informując, że również zadzwonisz z potwierdzeniem

Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :

ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM

ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY    

NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA

ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE

POSTAWA – PRZECIEŻ DOGADUJĘ SIĘ Z KOLEGĄ/KOLEŻANKĄ, WIĘC NIE MUSZĘ  SIĘ NICZEGO UCZYĆ, I TAK DOGADAM SIĘ Z KLIENTEM

NIEZWRACANIE UWAGI NA SWÓJ WYGLĄD

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top