Na ten temat napisałam już kilka artykułów i poprowadziłam niejedno szkolenie.
Na Twój wizerunek w dużej mierze ma wpływ Twój strój. To jak się ubierasz, jaką masz fryzurę, biżuterię, dodatki.
Jeżeli chcesz sprzedawać i zarabiać „milion dolarów” to MUSISZ wyglądać jak milion dolarów.
W wielu firmach obecnie uważa się, że PH może chodzić do klienta w zupełnie luźnym stroju, np. w dżinsach i koszuli.
Otóż nie. Strojem PH powinien być strój biznesowy.
Jeżeli chodzi o mężczyzn to sytuacja wygląda trochę lepiej niż w przypadku kobiet.
Strój biznesowy dla mężczyzn to garnitur, koszula, krawat, eleganckie buty.
Gorzej ma się sytuacja jeżeli chodzi o kobiety. Różnorodność rozumienia, co to jest strój biznesowy kobiecy, jest baaaaaaaaardzo szeroka. Najczęściej strój biznesowy mylony jest ze strojem eleganckim, nie rzadko bardzo wyzywającym, a to nie to samo ( odsyłam do poczytania o tych różnicach na www.google.pl). Zachęcam też do przeczytania mojego artykułu na ten temat.
Czym to grozi ?
Grozi tym, iż klient nie potraktuje Cię jako profesjonalistę ( pamiętaj o zasadzie pierwszych 8 sekund), popełnieniem gafy, jeżeli okaże się, że spotkanie jest z prezesem dużej korporacji i wszystkie uczestniczące w spotkaniu osoby są ubrane biznesowo, budowaniem negatywnego wizerunku firmy, którą reprezentujesz, spaleniem firm (czyli bezproduktywnym spotkaniem), zniechęceniem PH, a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.
Co w takim razie trzeba zrobić ?
Zawsze, ale to zawsze ubieraj się biznesowo ( szczegółowy opis na mojej stronie www.urszulabartkowska.pl w artykule)
Bardzo starannie dobieraj dodatki. Pamiętaj, że jak Cię widzą tak Cię piszą.
Czasami warto zainwestować w odpowiednią odzież i dodatki, aby budować swój wizerunek jako osoby wiarygodnej, rzetelnej, profesjonalnej.
Pozostałe artykuły z cyklu NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY :
ODWIEDZANIE OD RAZU NAJWIĘKSZYCH FIRM
ROZPOCZĘCIE PRACY BEZ PRZECZYTANIA KSIĄŻKI O SPRZEDAŻY, LUB/I WYSŁUCHANIA PŁYTY O SPRZEDAŻY
NIEPRZYGOTOWANIE LISTY 100 FIRM DO DZWONIENIA
ZAŁOŻENIE ŻE TO KLIENT JEST DLA PRZEDSTAWICIELA HANDLOWEGO, A NIE ODWROTNIE
Komentarze
Comments are closed.