On nie chce odpowiadać na moje pytania
„Co zrobić jak klient nie chce odpowiadać na moje pytania lub nie ma na to czasu na początku spotkania. Jednym słowem nie mogę przeprowadzić badania potrzeb” Takie pytanie otrzymałam ostatnio podczas szkolenia. Otóż, prawdą jest ( i uczę tego wszystkich zajmujących się sprzedażą), że przeprowadzenie badania potrzeb klienta jest kluczowe dla efektu spotkania i wielokrotnie decyduje o sukcesie w kontakcie
Nie zamykaj – otwieraj
Dzisiaj jeszcze raz o pytaniach zamkniętych i otwartych. Co to są pytania otwarte i zamknięte, możesz przeczytać w mojej książce „Badanie potrzeb klienta, czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”. Napisałam również o tym już kilka artykułów, mówiłam na swoich szkoleniach i konferencjach, natomiast ciągle i ciągle ten temat do mnie powraca. Nieustannie spotykam sytuacje, że osoby które sprzedają, popełniają ten
Klient też się boi
Przedstawiciel Handlowy jak idzie na spotkanie, to bardzo często przeżywa stres. Jak duży jest to stres, najczęściej zależy od tego, na ile ważne jest dla niego dane spotkanie. Jeżeli jest to spotkanie z klientem, podczas którego po prostu, ma tylko porozmawiać i przedstawić swoją ofertę, to przeżywa mniejszy stres. Jeżeli jest to spotkanie między zamówieniami, spotkanie, które ma za zadanie
Słuchaj między słowami
Zawsze uważnie słuchaj i zapisuj wszelkie informacje od klienta. Ja zawsze mówię tak, że zadajemy klientowi pytanie, a on na nie odpowiada i świetnie. I to są te informacje, które są istotne, które warto zapisywać, warto wiedzieć. Zadaj klientowi pytanie i jego odpowiedź umieść w jednym z trzech pudełek. O jego doświadczeniu z danym produktem/usługą O jego firmie O nim
Termin goni termin
W mojej pierwszej książce „Badanie potrzeb klienta czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu” przeznaczyłam cały jeden rozdział na omówienie co to jest doprecyzowanie, jak go robić, jak i kiedy wykorzystywać zdobyte informacje, aby przynosiły korzyść zarówno Tobie jak i Twojemu klientowi. Doprecyzowywać warto zarówno informacje, które otrzymujemy od klienta jak również te, które klientowi przekazujemy. W tym artykule powiem Ci
Jak znaleźć swojego idealnego klienta (na końcu artykułu wersja do odsłuchania)
Kto to jest idealny klient w jaki sposób go zdefiniować w jaki sposób go zdobyć, o tym pisałam już w poprzednich artykułach. Do zapoznania się z nimi zapraszam Cię na mojego bloga na stronie www.urszulabartkowska.pl Dzisiaj chciałabym powiedzieć Ci kilka słów na temat tego – jak znaleźć swojego idealnego klienta. Co zrobić, aby zwiększyć szansę zdobycia go. Ponieważ, jak już
Zapobiegać a nie leczyć
Zdobyć klienta jest bardzo łatwo. Trudniej jest go utrzymać na dłużej niż jedną sprzedaż. Spowodować, aby był naszym klientem na wiele miesięcy czy lat. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Jedną z głównych jest – Konkurencja. Co robić, co robić. Taki czas. Taka duża konkurencja. No cóż, można: Siąść i płakać, narzekać na klientów, konkurencję, komunikację, swojego szefa, itd. Tylko
Efekt WOW!!!
Ostatnio pytałam kilku Przedstawicieli Handlowych co im się podoba w naszej współpracy, w moich szkoleniach, w naszej komunikacji. Co ich motywuje, co dodaje energii, co budzi pozytywne emocje. Pytałam też co im się nie podoba. Co powoduje ich dyskomfort. Co ich drażni, złości, budzi niepokój. Na koniec zapytałam co według nich powinnam zrobić, aby uzyskać w ich oczach efekt WOW.