Przygotowanie do spotkania – INWESTYCJA czy strata czasu ?
Dzisiaj kilka słów o przygotowaniu do spotkania. Jak często idziesz na pierwsze spotkanie zupełnie nie przygotowany ? Nie wiesz czym się dokładnie firma zajmuje. Nie wiesz jakie stanowisko zajmuje w firmie osoba z którą się umówiłeś. Nie masz materiałów do prezentacji. Nie wiesz, kto jest ich konkurencją. Itp., itd…. Możesz zapytać – A jakie to ma znaczenie ? Jak mawia
NAJCZĘSTSZE BŁĘDY PH NA POCZĄTKU PRACY – Niepotwierdzanie spotkań
Jednym z głównych parametrów, które badają Twoją skuteczność jako PH jest ilość odbytych spotkań. Czyli ilość spotkań, które umówiłeś i które się odbyły, zostały przeprowadzone, trwały przynajmniej 10 minut ( chociaż miałam kiedyś spotkanie, które trwało 5 minut i zakończyło się podpisaniem umowy 🙂 ) Mówię tutaj o pierwszym spotkaniu z nowym klientem. Tak więc nowi PH na początku pracy
5 zasad robienia dobrego wrażenia u klienta
Zasada 1 Miej dobry humor Uśmiechaj się. Prawdziwie, oczami, sercem, całym sobą. Patrz pozytywnie na wszystkie sytuacje, rozmowy, rzeczy, które wydarzają się przed spotkaniem z klientem, w czasie spotkania i po spotkaniu. Miej zawsze dobre, ciepłe słowo dla sekretarki prezesa, sprzątaczki w firmie, którą być może przez przypadek spotkasz, wszystkich osób, które nie są bezpośrednio Twoim klientem, jednak są częścią
A gdyby tak zrobić z klienta przyjaciela ?
Kto to jest przyjaciel ? Kogo Ty nazywasz przyjacielem ? Czy klient może zostać przyjacielem swojego Przedstawiciela Handlowego a Przedstawiciel Handlowy przyjacielem swojego klienta ? Przyjaźń – więź łącząca dwoje lub więcej ludzi, oparta na wzajemnym zrozumieniu, wspólnych doświadczeniach. Cechami idealnej przyjaźni są: zaufanie i wierność, życzliwość i szczerość. Zdaniem św.bpa Józefa Sebastiana Pelczara są pewne warunki dla przyjaźni: zbliżenie
Jeden ze sposobów na szybką utratę klienta
Każdy kto zajmuje się sprzedażą wie, że łatwiej, taniej, ekonomiczniej jest utrzymać klienta niż zdobywać nowego. Wie ??? Ja też tak myślałam. Może i wie, jednak czy stosuje, czy kieruje się tym w swojej pracy ? Opowiem Ci historię, którą usłyszałam od mojej klientki jakiś czas temu ( szkoliłam ją i doradzałam biznesowo i sprzedażowo). Otóż w ostatnim czasie
Trudny klient nie istnieje
Jak przeczytałeś ten tytuł mogłeś pomyśleć 3 rzeczy: Co ta baba gada ? Jest mnóstwo trudnych klientów Fakt, zgadzam się z tym Hmmm…. ciekawe, moje doświadczenia są inne. Chętnie przeczytam, może dowiem się czegoś nowego. Cokolwiek pomyślałeś, masz rację. Cokolwiek pomyślałeś, jest odbiciem Twoich przekonań. Ponieważ, najprościej mówiąc, przekonania wypływają z naszych doświadczeń, więc masz rację. Widocznie dotychczas takie miałeś
Klient na „już” – jedna z pułapek w sprzedaży i biznesie
Jeżeli kobieta nie może doczekać się na swojego mężczyznę „ na całe życie” zadowala się panem na „ już”. Jak przeczytałam ostatnio takie zdanie, od razu pomyślałam, iż w sprzedaży i biznesie jest podobnie. Niby wiesz jaki chcesz, żeby ten Twój Idealny Klient był. Niby wiesz, gdzie i jak go szukać. Niby wiesz, że na to co dobre i wartościowe,
W jaki sposób zadawać pytania klientowi ?
W prawie wszystkich książkach, poradnikach, na szkoleniach i płytach słyszycie jak ważne jest zadawanie pytań klientowi. Wiecie też, że pytania są zamknięte i otwarte. Są pytania otwierające, prowadzące, nakierowujące, itd. Jednak bardzo rzadko mówi się o tym w jaki sposób te pytania zadawać. Dzisiaj podam Wam kilka najważniejszych wskazówek i przykładów. Po pierwsze: Zawsze miej przygotowane, czyli zapisane, najważniejsze pytania,