Po co mi kalendarz książkowy ?
Praktycznie na każdym szkoleniu lub podczas sesji doradczych słyszę to pytanie w momencie jak zaczynam mówić o kalendarzu książkowym. I tak się zastanawiam co jest przyczyną takiego pytania ? Co kieruje osobami, które sprzedają, mają kontakt z klientem, prowadzą biznesy, często dosyć spore – że uważają, iż wszechobecna technika jest wystarczająca, aby odpowiednio zorganizować swoje zadania w czasie ? Dlaczego zadaję
Jak planowanie sprzedaży wpływa na jej wysokość
Planować sprzedaż czy nie planować ? Po co w ogóle planować ? Jak zaplanuję i nie zrobię planu – rozczarowanie, jak zaplanuję i zrobię 2 razy więcej, to w przyszłości mogę przeszacowywać moje plany zbyt odważnie. Skąd mam wiedzieć ile sprzedam w danym dniu, tygodniu, miesiącu, roku ? Na ile zrobione plany sprzedażowe np. miesięczne, przekładają się na faktyczny obrót
Skuteczność
Ostatnio rozmawiałam z moim znajomym, też PH ( Przedstawiciel Handlowy). Tematem naszej rozmowy była skuteczność sprzedaży. Kilka lat temu, jak mój znajomy zaczynał pracę w zawodzie PH, mówiłam mu o tym, jak ważne jest prowadzenie statystyk swojej skuteczności i badanie jej. Jak dużo informacj będzie z tego czerpał, jakim wspaniałym narzędziem stanie się to w jego ręku. Będzie to narzędzie,
Co zrobić, żeby zimny telefon nie parzył ?
Jeżeli pracujesz jako Przedstawiciel Handlowy, który umawia się na spotkania z zimnych telefonów na pewno znasz powiedzenie: parzący telefon 🙂 Jeżeli nie pracujesz w tym zawodzie, lub jeszcze nigdy nie słyszałeś tego określenia, spieszę czym prędzej z wyjaśnieniem. Przedstawiciel Handlowy wykonuje do klienta, którego nie zna i nigdy wcześniej się z nim nie kontaktował i nie jest to również osoba
Pierwsze 3 lata w sprzedaży, czyli Zasada NWS
Bardzo wielu Przedstawicieli Handlowych, zaczyna pracę z dużym zapałem, energią i motywacją. Mają plany, wyznaczają sobie cele, już widzą ten deszcz pieniędzy, który na nich spada. Z czasem jednak, jak wyniki nie przychodzą, lub są mniejsze od spodziewanych, ten zapał, energia i motywacja maleją. Coraz bardziej nie chce się dzwonić do klientów, na spotkaniach nie ma powera, przekonanie do produktu
Jedno z podstawowych narzędzi pracy kobiety biznesu, kobiety Przedstawiciela Handlowego czyli Handlówki
Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył jednego z podstawowych narzędzi w pracy Przedstawiciela Handlowego. Tym narzędziem jest – Ubiór Biznesowy. Z racji tego, że jestem kobietą, powiem o ubiorze kobiety 🙂 Na początek krótka definicja: Narzędzie – urządzenie służące do bezpośredniego oddziaływania w procesie pracy na przedmiot pracy stanowiące wyposażenie człowieka lub maszyny. Większość prostych narzędzi jest maszynami prostymi. Narzędzie pozwala wykonać
Ach, znowu ten marudzący klient!
Ostatnio coraz częściej słyszę od przedstawicieli handlowych, że mają tyle pracy, tyle różnych obowiązków, a tu jeszcze klienci stają się coraz bardziej marudni, roszczeniowi, zawracający głowę z byle powodu. Może i tak jest. Jednak chcę abyś popatrzył na to z innej strony, a może nawet kilku innych stron. Zadajmy sobie pytanie dlaczego tak się dzieje? Co jest powodem, że klienci
E-mail przed spotkaniem
Dzisiaj chcę napisać kilka słów o sytuacji, która PH (Przedstawicielom Handlowym) zdarza się obecnie bardzo często. O czym mówię? Otóż chodzi o e-maile, które potencjalny klient chce od Ciebie dostać zanim zgodzi się z Tobą umówić na spotkanie. To zacznijmy od początku. Z pewnością już wiele razy miałeś taką sytuację, że wykonywałeś „zimny” telefon do klienta, aby umówić się na