Pomagaj, ale w mądry sposób
Pomaganie bywa niestety często źle rozumiane. Otóż żaden z poniższych przykładów NIE JEST pomaganiem. Czy zostałeś o to poproszony, czy nie – Ty i tak każdemu we wszystkim pomagasz. Gdy koleżanka opowiada Ci o swoim problemie, to Ty od razu znajdujesz dla niej 5 rozwiązań danej sytuacji. Gdy Twój przedstawiciel handlowy nie może podpisać umowy z klientem (albo wykonać innego
7 niezbędnych wskazówek na dobry początek
Każdy kto jest Przedstawicielem Handlowym, ma swój własny biznes lub sprzedaje cokolwiek wie, że początki są trudne. Nie wiesz jak to robić, nie wiesz kogo słuchać, nie wiesz z kim, nie wiesz gdzie są informacje, nie znasz branży, zajmuje to więcej czasu i pieniędzy niż zakładałeś, itp. Tak więc pierwsze kroki są trudne jednak bardzo ważne. One to staną się
Trzy podstawowe zasady udanego spotkania sprzedażowego
Jak to u Ciebie jest z tymi udanymi spotkaniami? Czy częściej wychodzisz i myślisz – WOW ależ to było spotkanie! Jesteś pełen energii, jesteś zadowolony, klient Cię pochwalił, docenił, masz ochotę góry przenosić, z radością i z zapałem idziesz na kolejne spotkanie? Czy może częściej jest tak, że wychodzisz ze spotkania i czujesz, że coś było nie tak. Właściwie nie
Mistrzowskie Nawyki Mistrzów Sprzedaży Nawyk drugi – proszenie o rekomendacje
Ten nawyk, ma kluczowy wpływ na efektywność Twojej pracy. Proszenie o rekomendacje – czyli proszenie Twojego klienta, Twoich znajomych, Twoją rodzinę, aby rekomendowali Ciebie i Twoje usługi/produkty do innych osób. Rekomendacja to innymi słowy polecenie. Rekomendować kogoś to chwalić go do innej osoby, polecać go innej osobie, mówić dużo dobrego o niej do innej osoby. Rekomendować produkt/usługę to chwalić go/ją
Mistrzowskie Nawyki Mistrzów Sprzedaży Nawyk pierwszy – Poranne czytanie książki
Postanowiłam napisać ten cykl, ponieważ nawyki to jedna ze składowych podejmowania decyzji. Nawyki mocno wpływają na to jakie decyzje podejmujesz w swojej pracy Przedstawiciela Handlowego. Oczywiście w życiu mamy bardzo dużo nawyków. Zarówno tych, które nam pomagają, wspierają, budują, jak i tych, których chcielibyśmy się pozbyć, usunąć je z naszego życia. Są też takie nawyki, z których nie zdajemy sobie
Lista 100
„Ja nie mam się z kim umawiać” „Nie mam czasu umawiać spotkań” „Dużo czasu zajmuje mi umawianie spotkań” Takie i inny wymówki słyszę od Przedstawicieli Handlowych, jak rozmawiamy o ilości spotkań z nowymi, potencjalnymi klientami. Piszę wymówki, ponieważ i Ty i ja wiemy, że to wszystko jest nieprawda. Nie będę teraz rozwijać tego tematu a w zamian podam Ci jeden
Motywacja czy działanie, jaka jest prawdziwa kolejność
Potrzebuję motywacji, aby ruszyć Jak ruszę to przyjdzie motywacja Jednak najpierw musi mi się chcieć Jak zacznę robić coś najmniejszego to mi się zachce Takie i podobne dialogi bardzo często prowadzimy zarówno z kimś jak i ze sobą samym. To jak to właściwie jest z tą motywacją i działaniem, a właściwie z motywacją do działania. Co powinno być pierwsze.
Szybko, szybko, szybko, wolno, wolno, wolno
Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon. Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha. Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej. Jak to powód? Mówisz za szybko. Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz