Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

O tak, tak… To jest bardzo częsty obrazek podczas moich spotkań audytorskich z młodymi PH.
Przyjdzie taki, nawet dobrze przygotowany do spotkania, wyglądem wzbudza zaufanie, jest miły, sympatyczny i……………. od wejścia mówi tylko o swojej firmie i swoim produkcie. Nie interesuje go czym się firma zajmuje, czego potrzebuje, co jest ważne dla osoby z którą rozmawia. Myśli, że jak zagada klienta, pokaże, że zna swój produkt na wylot i że ma już przygotowane najlepsze rozwiązanie dla klienta, to ten z pewnością bardzo się ucieszy i od razu powie: Tak, tego chcę, biorę.
Niestety to tak nie działa 🙁

Czym to grozi ?
Takie zachowanie grozi po pierwsze tym, że klient poczuje się lekceważony, po drugie PH ma ograniczone, właściwie do zera, szanse na zdobycie informacji co jest dla klienta ważne, czego potrzebuje, jaki ma problem i co by go rozwiązało. Grozi to popełnieniem podstawowych błędów sprzedażowych, podważeniem zaufania klienta do Ciebie, zastosowania nieodpowiednich technik sprzedażowych, spaleniem firmy (czyli bezproduktywnym spotkaniem), zniechęceniem , a w rezultacie brakiem wyników i ponownym poszukiwaniem pracy.

Co w takim razie trzeba zrobić ?
Po pierwsze i najważniejsze należy przygotować się do badania potrzeb klienta.
Przed spotkaniem przygotować listę pytań, które chcesz zadać klientowi.
I na spotkaniu najpierw przeprowadź badanie potrzeb, a dopiero później mów o swojej firmie, produktach i propozycjach dla klienta.

Jak zadawać pytania podczas badania potrzeb ? Odsyłam do mojego artykułu „W jaki sposób zadawać pytania klientowi ?”

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top