Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Twój idealny Klient – Zdefiniuj Swojego Idealnego Klienta, określ jego potrzeby

Tak jak pisałam w poprzednim artykule, są 4 kroki, aby zdobyć swojego idealnego klienta.

1. Zdefiniuj swojego idealnego klienta, określ jego potrzeby
2. Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały te potrzeby
3. Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
4. Przeznaczaj czas tylko dla swoich idealnych klientów

Dzisiaj porozmawiamy o kroku pierwszym.
Twój idealny klient to osoba, z którą najchętniej byś współpracował. Obsługa której dawałaby Ci satysfakcję, radość i oczywiście pieniądze.
Idealny klient, to klient z którym jest najmniej problemów.
Może mieszka najbliżej Twojego biura, a może Twojego miejsca zamieszkania.
To osoba, z którą macie podobne wartości.
To osoba, która jest potencjalnym klientem zarówno teraz jak i przez kolejne lata.
To oczywiście osoba, która decyduje, która jest władna podjąć decyzję dotyczącą pieniędzy.

Zdefiniuj Swojego idealnego klienta – osoba

Zadaj sobie pytania:

1. Jaką ma płeć?
2. Ile ma lat?
3. Jaki ma zawód?
4. Jego stan cywilny?
5. Jego zainteresowania?
6. W jak dużym mieście mieszka?
7. itd., itp.

Zdefiniuj Swojego idealnego klienta – firma

Zadaj sobie pytania:

8. Ilu ma pracowników?
9. Ile lat jest na rynku?
10. Jaka branża?
11. Kto jest osobą decyzyjną (finansowo)?
12. Kto obecnie go obsługuje?
13. W jak dużym mieście się znajduje?
14. itd., itp.

Określ jego potrzeby – osoba

Zadaj sobie pytania:

1. Jaki styl życia prowadzi?
2. Co lubi?
3. Jakie ma wyzwania związane z Twoim produktem/usługą?
4. Skąd pozyskuje informacje o Twoim produkcie/usłudze?
5. Jakie ma hobby?
6. Jakie ma wartości?
7. Itd., itp.

Określ jego potrzeby – firma

Zadaj sobie pytania:

8. Jakie ma wyzwania?
9. Jaki ma wizerunek?
10. Jakie ma wyzwania związane z Twoim produktem/usługą?
11. Skąd pozyskuje informacje o Twoim produkcie/usłudze?
12. Jaka jest jej misja i wizja?
13. Jakie ma wartości?
14. Itd., itp.

Wypisz jak najwięcej informacji, cech. Zrób wszystko, aby było ich co najmniej po 10.

Zadaj sobie również pytanie

Sprzedając któremu klientowi uzyskuję największy zysk (marżę, prowizję) ?
Nie każdy klient będzie Twoim idealnym klientem. Nie każdy będzie opłacalny pod względem finansowym lub konieczności zaangażowania czasowego.

Bywa, że duży klient, jest mniej opłacalny niż kilku mniejszych.

Z których klientów masz najwięcej pieniędzy jednocześnie inwestując najmniejszą ilość czasu przy najmniejszym wysiłku?

Może się tak zdarzyć, że na początku będzie warto abyś zainwestował dużo czasu, wysiłku a może nawet pieniędzy w zdobycie i zbudowanie relacji z jakimś klientem. Jeżeli wiesz, że w późniejszym czasie przełoży się to na większe efekty finansowe, mniejszą ilość inwestowanego czasu i klient jest rozwojowy to oczywiście to też jest Twój idealny klient.

Jeżeli jeszcze do tego jest to osoba sympatyczna, pozytywna i chętnie da Ci kolejne rekomendacje, to warto zainwestować swój czas , wysiłek i pieniądze w takiego klienta.

Jak już wypisałeś wszystkie cechy Twojego idealnego klienta to nie pozostaje nic innego jak zdefiniować go jako konkretną osobę a następnie przygotować swój produkt/usługę aby spełniały jego potrzeby.

Jednak o tym napisze już w następnym artykule.

Zamieszczam linki do całego cyklu:

TWÓJ IDEALNY KLIENT

Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały potrzeby Twojego idealnego klienta

Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta

Przeznaczaj czas tylko dla Swoich idealnych klientów

 

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top