Tak jak pisałam w poprzednim artykule, są 4 kroki, aby zdobyć swojego idealnego klienta.
1. Zdefiniuj swojego idealnego klienta, określ jego potrzeby
2. Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały te potrzeby
3. Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
4. Przeznaczaj czas tylko dla swoich idealnych klientów
Dzisiaj porozmawiamy o kroku pierwszym.
Twój idealny klient to osoba, z którą najchętniej byś współpracował. Obsługa której dawałaby Ci satysfakcję, radość i oczywiście pieniądze.
Idealny klient, to klient z którym jest najmniej problemów.
Może mieszka najbliżej Twojego biura, a może Twojego miejsca zamieszkania.
To osoba, z którą macie podobne wartości.
To osoba, która jest potencjalnym klientem zarówno teraz jak i przez kolejne lata.
To oczywiście osoba, która decyduje, która jest władna podjąć decyzję dotyczącą pieniędzy.
Zdefiniuj Swojego idealnego klienta – osoba
Zadaj sobie pytania:
1. Jaką ma płeć?
2. Ile ma lat?
3. Jaki ma zawód?
4. Jego stan cywilny?
5. Jego zainteresowania?
6. W jak dużym mieście mieszka?
7. itd., itp.
Zdefiniuj Swojego idealnego klienta – firma
Zadaj sobie pytania:
8. Ilu ma pracowników?
9. Ile lat jest na rynku?
10. Jaka branża?
11. Kto jest osobą decyzyjną (finansowo)?
12. Kto obecnie go obsługuje?
13. W jak dużym mieście się znajduje?
14. itd., itp.
Określ jego potrzeby – osoba
Zadaj sobie pytania:
1. Jaki styl życia prowadzi?
2. Co lubi?
3. Jakie ma wyzwania związane z Twoim produktem/usługą?
4. Skąd pozyskuje informacje o Twoim produkcie/usłudze?
5. Jakie ma hobby?
6. Jakie ma wartości?
7. Itd., itp.
Określ jego potrzeby – firma
Zadaj sobie pytania:
8. Jakie ma wyzwania?
9. Jaki ma wizerunek?
10. Jakie ma wyzwania związane z Twoim produktem/usługą?
11. Skąd pozyskuje informacje o Twoim produkcie/usłudze?
12. Jaka jest jej misja i wizja?
13. Jakie ma wartości?
14. Itd., itp.
Wypisz jak najwięcej informacji, cech. Zrób wszystko, aby było ich co najmniej po 10.
Zadaj sobie również pytanie
Sprzedając któremu klientowi uzyskuję największy zysk (marżę, prowizję) ?
Nie każdy klient będzie Twoim idealnym klientem. Nie każdy będzie opłacalny pod względem finansowym lub konieczności zaangażowania czasowego.
Bywa, że duży klient, jest mniej opłacalny niż kilku mniejszych.
Z których klientów masz najwięcej pieniędzy jednocześnie inwestując najmniejszą ilość czasu przy najmniejszym wysiłku?
Może się tak zdarzyć, że na początku będzie warto abyś zainwestował dużo czasu, wysiłku a może nawet pieniędzy w zdobycie i zbudowanie relacji z jakimś klientem. Jeżeli wiesz, że w późniejszym czasie przełoży się to na większe efekty finansowe, mniejszą ilość inwestowanego czasu i klient jest rozwojowy to oczywiście to też jest Twój idealny klient.
Jeżeli jeszcze do tego jest to osoba sympatyczna, pozytywna i chętnie da Ci kolejne rekomendacje, to warto zainwestować swój czas , wysiłek i pieniądze w takiego klienta.
Jak już wypisałeś wszystkie cechy Twojego idealnego klienta to nie pozostaje nic innego jak zdefiniować go jako konkretną osobę a następnie przygotować swój produkt/usługę aby spełniały jego potrzeby.
Jednak o tym napisze już w następnym artykule.
Zamieszczam linki do całego cyklu:
Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały potrzeby Twojego idealnego klienta
Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
Przeznaczaj czas tylko dla Swoich idealnych klientów
Komentarze
Comments are closed.