Nigdy nie będzie tak, że każdy potencjalny klient zostanie Twoim klientem i zostanie nim na wiele lat.
To jest po prostu niemożliwe.
Postanowiłam napisać ten artykuł, ponieważ ostatnio dosyć często słyszę pytanie – Gdzie i jak ja mam znaleźć klientów?
Sprzedawcy, właściciele narzekają i martwią się, że jest coraz większa konkurencja, że klienci coraz częściej i więcej wybrzydzają, narzekają, marudzą, a na koniec nie kupują.
Szczególnie właściciele firm jednoosobowych mają z tym duży problem. Najczęściej powodem takie stanu rzeczy są słowa, które często od nich słyszę. Bo wiesz, jak to nie lubię sprzedawać, nie lubię się tak prosić, żeby ktoś coś kupił. Przecież nie będę im tego wciskał na siłę.
W dobie Internetu i powstawania coraz większej ilości firm w każdej branży, klient jest coraz lepiej wyedukowany, ma coraz wyższe wymagania, coraz dokładniej i precyzyjniej jest w stanie określić czego chce.
Dlatego w momencie gdy nie otrzymuje tego czego oczekiwał, tego co jest mu potrzebne, wybiera ofertę innej firmy. Jeżeli dana firma nie zaspokoi jego potrzeb skorzysta z oferty innej, która to zrobi.
Jak więc poradzić sobie z tą sytuacją ?
To proste – pozyskuj tylko SWOICH klientów 🙂
Otóż są 4 kroki aby zdobyć Swojego idealnego klienta:
- Zdefiniuj Swojego idealnego klienta, określ jego potrzeby
- Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały te potrzeby
- Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
- Przeznaczaj czas tylko dla Swoich idealnych klientów
I TADAM – Sukces !
Twoja skuteczność wystrzeli do góry z zawrotną prędkością 🙂
W kolejnych artykułach omówię szczegółowo wszystkie 4 kroki:
Zdefiniuj Swojego Idealnego Klienta, określ jego potrzeby
Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały potrzeby Twojego idealnego klienta
Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
Przeznaczaj czas tylko dla Swoich idealnych klientów
Komentarze
Comments are closed.