Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

SZCZĘŚLIWA 13, czyli pytania, które każdy Efektywny Przedstawiciel Handlowy zadaje sobie na koniec tygodnia

Weź kartkę papieru, długopis i odpowiedz sobie na poniższe pytania:

1. Czy jestem dumny ze swoich wyników sprzedażowych?
Odpowiedz  TAK lub NIE.
ZAPISZ odpowiedź.
Kombinowanie, szukanie wytłumaczeń, wymówek nic tu nie da. Albo czujesz, widzisz, wiesz, że jest ok, że jest tak jak zaplanowałeś, albo nie.

2. Czego nauczyłem się w ostatnim tygodniu?
Skup się na tym, czego się nauczyłeś. Chodzi o to, że niezależnie czy były to doświadczenia pozytywne – wspierające Cię, czy też negatywne – powstrzymujące, zawsze otrzymujemy lekcję do odrobienia, do nauczenia się.
Co to było w ostatnim tygodniu ? ZAPISZ czego się nauczyłeś z danej sytuacji?

3. Co następnym razem zrobię inaczej?
Zastanów się, co następnym razem w takiej lub podobnej sytuacji zrobiłbyś inaczej?
Co byś zmienił? Czego byś nie zrobił?  ZAPISZ TO !

4. Co dawało mi motywację do działania?
Motywują nas różne rzeczy. Każdego co innego. Każdy z nas czerpie siłę do działania z innego obszaru życia. Dla jednych to będą pieniądze, dla innych czas na spotkanie z przyjaciółmi, dla innych kupno wymarzonego roweru. Co to było w Twoim przypadku?
ZAPISZ co w mijającym tygodniu dawało Ci motywację i siłę. Co pchało Cię i sprawiało, że robiłeś jeszcze ten jeden krok?

5. Co mnie powstrzymywało?
Są też rzeczy, które przeszkadzają nam działać, przeszkadzają nam osiągać nasze cele. Może to być np. strach, lenistwo, brak wiary w siebie, szukanie wymówek.
ZAPISZ co było tym, co Cię powstrzymywało. Co było przeszkodą z którą sobie nie poradziłeś. A jeżeli sobie poradziłeś, koniecznie ZAPISZ w jaki sposób.

6. Który klient wysysa ze mnie energię?
Wśród swoich klientów z pewnością masz takich, z którymi nie lubisz rozmawiać. Takich, że jak widzisz, że to oni dzwonią, masz ochotę nie odbierać telefonu. Takich, że po spotkaniu z nimi wychodzisz jak byś był przepuszczony przez wyżymaczkę.
ZAPISZ, którzy to klienci. Następnie zapisz co możesz zrobić, aby wasze kontakty przynosiły Ci korzyści i radość współpracy. Jeżeli nie widzisz rozwiązania – uwolnij się od nich.

7. Z czego jestem dumny?
W każdym tygodniu robisz bardzo dużo rzeczy. Wykonujesz telefony, spotykasz się z klientami, przygotowujesz oferty dla klientów, zdobywasz nową wiedzę o swoich produktach, współpracujesz z przełożonymi i współpracownikami, itp.
Z czego, co zrobiłeś w ostatnim tygodniu jesteś dumny?
ZAPISZ TO! Czytaj to codziennie przez cały kolejny tydzień.

8. Czego się najbardziej obawiałem?
Działanie pomimo obawy jest bardzo trudnym krokiem. Czego się obawiałeś w mijającym tygodniu a co okazało się bardzo łatwe do zrobienia? Czego się obawiałeś i nawet nie zacząłeś tego robić?
ZAPISZ TO!

9. Kto pomógł mi w ostatnim tygodniu i co to było? 
Codziennie ktoś nam pomaga. Jednak najczęściej tego nie zauważamy. Powodów jest kilka:

  • śpieszymy się,
  • uważamy, że to jego obowiązek
  • nie wiemy, że nam pomógł, bo nikt nam o tym nie powiedział, itd.

ZAPISZ kto to był w ostatnim tygodniu?

10. Komu ja pomogłem w ostatnim tygodniu i co to było?
ZAPISZ również komu Ty pomogłeś w ostatnim tygodniu. Mieć świadomość, że wnosi się coś dobrego do życia drugiego człowieka, zawsze dodaje sił i motywuje do dalszego działania. Ważne, aby pomagać bez oczekiwania podziękowań czy odwdzięczenia się. Pomagaj tak po prostu 🙂

11. Za co jestem wdzięczny swoim współpracownikom?
Wdzięczność to jeden z głównych kroków w drodze do sukcesu. Za co jesteś wdzięczny swoim współpracownikom ? ZAPISZ wszystko co przychodzi Ci do głowy. Nawet te najmniejsze i oczywiste rzeczy.

12. Jak zadbałem o relację ze współpracownikami?
Każdy z nas chce, aby relacje w pracy były pozytywne, układały się harmonijnie, były radosne i wspierające.
ZAPISZ co w mijającym tygodniu zrobiłeś, aby zadbać o te relacje.

13. Jakie są najważniejsze zadania do zrobienia w nowym tygodniu?
Uporządkowałeś swój tydzień pracy, który właśnie mija.
Czas zaplanować kolejny.
Wyznacz sobie cele, napisz co masz zrobić, załatwić, jakie decyzje podjąć w związku z tymi celami.
Określ co zrobisz zarówno w temacie swojego obrotu jak i budowania dobrych relacji ze współpracownikami, a także co zrobisz dla siebie, dla swojego szczęścia.
ZAPISZ te cele oraz działania, które podejmiesz.

Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem 🙂 Napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top