Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Ostatnio rozmawiałam z moim znajomym, też PH ( Przedstawiciel Handlowy). Tematem naszej rozmowy była skuteczność sprzedaży.

Kilka lat temu, jak mój znajomy zaczynał pracę w zawodzie PH, mówiłam mu o tym, jak ważne jest prowadzenie statystyk swojej skuteczności i badanie jej. Jak dużo informacj będzie z tego czerpał, jakim wspaniałym narzędziem stanie się to w jego ręku. Będzie to narzędzie, które pozwoli mu osiągać wspaniałe, ponadprzeciętne efekty pracy, oraz, że jeżeli będzie prowadził te statystyki regularnie, a wnioski z nich będzie wprowadzał w życie,
wówczas na 100% stanie się SUPER PH.

Kolega wtedy słuchał, słuchał, jednak jak sam obecnie przyznał, nie potraktował moich słów zbytnio poważnie – raczej: co ta baba gada, przecież wystarczy robić spotkania i sprzedawać,a statystyki to tylko strata czasu .

Jednak podczas naszej rozmowy kilka dni temu przyznał, że dopiero jak po 2 latach, gdy zaczął kręcić się w kółko z wynikami swojej sprzedaży, kupił sobie kilka książek i płyt na temat sprzedaży i znowu usłyszał o skuteczności sprzedaży, przypomniał sobie naszą rozmowę 🙂

Zabrał się z zaangażowaniem we wprowadzanie ćwiczeń, rad, zadań w tym temacie, i teraz po kolejnych 3 latach, wie dlaczego tak mocno i z takim przekonaniem mówiłam mu wcześniej o badaniu swojej skuteczności.

Odkąd prowadzi statystyki swojej skuteczności, na różnych płaszczyznach, jego sprzedaż wzrasta co roku o min. 30%.
A to z czego cieszy się najbardziej, to to, że na pracę poświęca z roku na rok coraz mniej czasu 🙂
Teraz w końcu zaczyna rozumieć powiedzenie: „ Nie żyjesz aby pracować, pracujesz, aby żyć”

Jak badać skuteczność i po co to w ogóle robić ?

Niestety dzisiaj nie odpowiem na to pytanie w sposób wyczerpujący. Dlaczego ? Ha, czas. Po prostu zbyt mało czasu.
Dzisiaj przeczytasz tylko krótki artykuł na ten temat. Oczekuj jednak na szkolenie z tego tematu. Myślę, że w przeciągu kilku miesięcy się pojawi 🙂

No więc w wielkim skrócie, a jednak konkretnie.

Jeżeli chodzi o statystyki to obliczamy stosunek jednego zadania do drugiego.
Np.: stosunek wykonanych telefonów do umówionych spotkań,
lub wysłanych ofert do podpisanych umów,
albo ilość rozmów z konkretnymi osobami np. ( właścicielami, dyr.marketingu, kobietami, mężczyznami ) do ilości powtórnych zamówień.

Min. ilość zadań, aby statystyki były wiarygodne to 100 ( bo 100% ). Czyli zawsze to co liczymy pierwsze powinno być liczone z ilości min. 100.
Czas wykonania tej wielkości 100 konkretnego zadania – w zależności od zadania – to od jednego dnia do pół roku.

Do każdego z zadań są przyjęte ogólne, lub szczegółowe ( w każdej firmie inne) założenia procentowe.
I tak np. jeżeli chodzi o statystykę spotkań do zleceń, to przyjmuje się ( ja to potwierdzam z własnego doświadczenia), że w sprzedaży większości produktów i usług ( B2B) skuteczność 10% to minimalna skuteczność dla dobrego PH.
Natomiast max. skuteczność, którą osiągają tylko SUPER PH to ok. 35%.
Pamiętaj: Stosunek 100 spotkań do 12 zleceń to skuteczność 12%.
Tak więc, jeżeli masz poniżej 10 % to najwyższy czas zabrać się do roboty.

Zanim to jednak zrobisz, przeanalizuj swoje spotkania.
Zobacz czy są to dobrzy potencjalni klienci, jak dużo spotkań robisz dziennie, tygodniowo, miesięcznie, ile i jak rzetelnie się do tych spotkań przygotowujesz, ile czasu trwa jedno spotkanie, itp. Jak już zbierzesz te informacje, przeanalizuj je i wyciągnij wnioski.

Zabierz się za książki, płyty, szkolenia, wykup kilka lub kilkanaście godzin u doradcy sprzedażowego i/lub u coacha i wprowadzaj zdobytą wiedzę w życie.

Praktykuj !

I nadal prowadź statystyki 🙂
A po roku, zobacz czy było warto 🙂
Ja gwarantuję Ci, że będziesz zadziwiony, żeby nie powiedzieć zszokowany wynikami.
Oczywiście na plus 🙂

 

jezeli będziesz mieć pytania do tego artykułu – chętnie odpowiem.

Kontakt do mnie

ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top