To już kolejny artykuł w temacie – Twój idealny klient
W poprzednim artykule pisałam o: Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały te potrzeby.
Był to drugi krok do zdobycia swojego idealnego klienta.
Dzisiaj zajmiemy się krokiem trzecim czyli: Poczyń działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta
Masz już zdefiniowane potrzeby Twojego idealnego klienta, masz przygotowany produkt/usługę, które spełnią te potrzeby. To teraz kolejny krok – dotrzyj z informacją o swoim produkcie do swojego idealnego klienta
Przez 20 lat sprzedaję reklamę w internecie. I jeżeli chodzi o obecne czasy z pewnością jest to jeden z najlepszych – o ile nie najlepszy- kanał marketingowy. Większość osób korzysta z Internetu, szuka informacji na www.google.pl, codziennie zagląda na FB, wrzuca zdjęcia na instagram, itp.
Internet to główne źródło pozyskiwania klientów, ale nie jedyne. I o to się właśnie rozchodzi. I to jest istota wybrania odpowiedniego działania marketingowego, reklamowego. Działania, dzięki któremu dotrzesz do swojego idealnego klienta. Zwróć uwagę, że oprócz Internetu jest jeszcze prasa, radio, telewizja, bilboardy, itp., itd.
Jednym z największych błędów, który popełnia wiele firm, to promowanie się w miejscach które są modne, w sposób, który jest modny rodzajem i jakością reklamy, która w danej chwili jest modna. Co mam na myśli pisząc modna? Otóż to, że modne znaczy: wszyscy tam są, w taki i tylko taki sposób, z takim a nie innym przekazem.
Przykłady z ostatnich 20 lat mogłabym mnożyć. Był czas tworzenia stron www, takich prostych strona główna + 3 podstrony, był czas pozycjonowania, był czas reklamy na www.google.pl, później przyszedł FB, ostatnio znowu w łaski wróciło pozycjonowanie, itd…
Był czas na reklamę z poczuciem humoru, później na reklamę szokującą, ostatnio jakoś dużo jest reklamy promującej rodzinę.
Wiele razy na spotkaniach z klientami słyszałam:
Ja chcę mieć to co mój kolega. Wie Pani na tych goglach. On ma i mówi, że jest fajne.
„No cóż, może i fajne, jednak Pana kolega ma firmę która sprzedaje lustra, a Pan ma kiosk z owocami i warzywami. Tak więc jego klienci będą szukać w internecie, a Pana nie. Pana idealni klienci to klienci, którzy przychodzą po zakupy na plac i bardzo często kupują „oczami”. Tak więc Pan powinien się skupić na działaniach marketingowych, które pomogą Pana idealnemu klientowi dotrzeć do Pana kiosku szybko i prosto, a jak już dotrą to powinni zobaczyć piękne, czyste, zadbane, ładnie ułożone owoce i warzywa. Dla Pana to jest najlepszy marketing. Pana klienci nie będą Pana produktów, ani Pana kiosku szukać w internecie. Oczywiście profil na FB może pomóc, jednak to nie jest główne miejsce Pana skutecznej reklamy.”
Ten przykład pokazuje, jakże często myślimy, że jeżeli kolega ma reklamę na FB, np. remarketing na Googlach i jest z niego zadowolony, to dla nas też będzie to najlepsza droga reklamy.
Nic bardziej mylnego. Nośników reklamowych, dróg marketingowych jest co najmniej tyle ile branż. Co ważne – każdy z tych nośników ma różne formy reklamy. Np.
Nośnik reklamowy – Internet Forma reklamy – własna strona www, pozycjonowanie, portale społecznościowe, itp
Nośnik reklamowy – czasopisma Forma reklamy – reklama graficzna, artykuł sponsorowany, wkładka reklamowa, itp.
Nośnik reklamowy – papier Forma reklamy – wizytówka, folder, ulotka, itp.
To tylko kilka przykładów. Tak więc Ty wybierz najskuteczniejsze narzędzie dla siebie. Poczyń takie działania marketingowe, które dotrą do Twojego idealnego klienta.
Jak to zrobić? Bardzo prosto. Odpowiedz sobie na pytanie: Gdzie jest mój idealny klient, gdzie szuka informacji o moim produkcie/usłudze, jaka forma reklamy najmocniej do niego przemówi?
Np. jeżeli Twój idealny klient to: kobieta lat 32, dbająca o swój wygląd, zarabiająca powyżej 5.000,-/miesiąc, mieszkająca w dużym mieście to możesz np. wziąć pod uwagę: FB ( z zawężeniem parametrów), czasopisma dla kobiet (miesięczniki np. Pani, Zwierciadło), programy telewizyjne dotyczące zdrowia, itp.
A gdzie bywa, gdzie jest Twój idealny klient?
Dotrzyj do niego, daj się zauważyć właśnie jemu, spraw aby odnalezienie Ciebie i Twojego produktu/usługi stało się dla niego łatwe.
Co jeszcze może Ci pomóc w zdefiniowaniu gdzie i w jaki sposób się promować?
Zapytaj swoich obecnych idealnych klientów, jak Cię szukali, gdzie spodziewali się, że znajdą Twoją reklamę, gdzie uważają, że powinieneś być widoczny i w jaki sposób?
Po prostu zapytaj, przyjmij informację zwrotną i pomyśl co możesz z nią zrobić.
No to teraz do działania. Życzę Ci efektywnych kampanii marketingowych
W kolejnym, ostatnim już z tej serii artykule, dowiesz się co to znaczy – Przeznaczaj czas tylko dla Swoich idealnych klientów. Oraz jak to zrobić.
zamieszczam linki do całego cyklu:
Zdefiniuj Swojego Idealnego Klienta, określ jego potrzeby
Przygotuj swój produkt lub usługę tak, aby spełniały potrzeby Twojego idealnego klienta
Komentarze
Comments are closed.