Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

     Jak słyszę, że ktoś był na szkoleniu z negocjacji to sobie myślę: Ale o co chodzi?

Jakie szkolenie, z jakiej negocjacji? Przecież jeżeli klient dostaje dokładnie to co chce, dokładnie to co rozwiązuje jego problem, bądź to co jest w stanie pomóc mu spełnić jego marzenia, to co on negocjuje? Jeżeli ktoś oferuje Wam czy udostępnia usługę lub produkt, którego właśnie potrzebujecie, właśnie takie rozwiązanie którego szukaliście i to jest dokładnie to czego wy potrzebujecie, to przecież jedyną rzeczą, którą ustalacie jest to jak szybko to będzie u Was, jak szybko będziecie mogli z tego rozwiązania skorzystać. W jaki sposób to do Was dotrze.

Jeżeli klient negocjuje z Tobą cenę to zadaj sobie pytanie:

  • Co jeszcze mogę zrobić, czego jeszcze w tej mojej propozycji, mojej ofercie nie ma, że on nie czuje, że otrzymuje dokładnie to czego potrzebuje i co chce?
  • Co takiego on chce?
  • Czego on potrzebuje?

Nie myśl o tym co Ty masz do sprzedania, tylko o tym czego on potrzebuje. Jeżeli klient negocjuje cenę tzn., że nie dostaje tego czego chce. Oczywiście, jeżeli z uśmiechem na twarzy, dla żartów mówi: ”A będzie coś taniej, może coś się potargujemy troszeczkę?” jest to zupełnie inna sytuacja.
Są takie osoby, które lubią się potargować. Zresztą sama do takich osób należę. Zdarza mi się powiedzieć – A coś taniej będzie? Bo myślę sobie, to jest to co ja chcę, co potrzebuję, to jest to czego szukałam, ale jeżeli mogłabym mniej zapłacić to czemu nie 🙂 Jednak wiem, że nawet jak ktoś odpowie: „Nie, nie ma takiej możliwości, mogę najwyżej podnieść tą cenę o 10%”, to ja i tak za to zapłacę.

Nie ucz się technik negocjacyjnych. Szkoda Twojego czasu. Ten czas przeznacz na uczenie się jak przeprowadzać badanie potrzeb klienta. Ten czas przeznacz na uczenie się jakie pytania zadać, w jaki sposób i dlaczego właśnie te pytania.

UCZ SIĘ  BADANIA POTRZEB KLIENTA

Zapamiętaj, jeżeli klient negocjuje z Tobą cenę znaczy to ni mniej ni więcej, niestety: Droga Pani, drogi Panie, nie dajesz mi, nie oferujesz mi dokładnie tego co ja potrzebuję, czego ja oczekuję, czego ja poszukuję.

Jeżeli chcesz zdobyć umiejętność profesjonalnego przeprowadzania Badania Potrzeb Klienta, zapraszam Cię do przeczytania mojej książki – „Badanie potrzeb klienta czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”

Jeżeli przeczytasz ją i zastosujesz tą wiedzę w praktyce, gwarantuję Ci, że już nigdy nie pomyślisz o tym, żeby uczyć się negocjacji, ponieważ nie będzie Ci to potrzebne.

Jeżeli będziesz mieć pytania do tego artykułu – chętnie odpowiem. Napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top