Każdy kto zajmuje się sprzedażą wie, że łatwiej, taniej, ekonomiczniej jest utrzymać klienta niż zdobywać nowego.
Wie ???
Ja też tak myślałam.
Może i wie, jednak czy stosuje, czy kieruje się tym w swojej pracy ?
Opowiem Ci historię, którą usłyszałam od mojej klientki jakiś czas temu ( szkoliłam ją i doradzałam biznesowo i sprzedażowo).
Otóż w ostatnim czasie załatwiała wiele spraw. Między innymi chce sprzedać mieszkanie oraz jedna z firm przekonała ją, żeby złożyła wniosek o dofinansowanie z Unii.
Zarówno Pan z biura nieruchomości jak i Pani z firmy zajmującej się dotacjami, bardzo zabiegali o to, aby moja klientka została ich klientką .
Dzwonili prawie codziennie, szybko odpowiadali na jej pytania i wątpliwości, byli mili i sympatyczni, przyjeżdżali aby jak najszybciej przekonać ją do podpisania umowy i przelania pieniędzy ( firma z dotacjami).
No i nadszedł dzień, iż moja klientka podjęła decyzję, zarówno o rozpoczęciu współpracy z Panem z biura nieruchomości jak i z Panią od dotacji unijnych. Zostały podpisane umowy, przelane pieniądze.
I w tym momencie skończył się czas zabiegania o klienta a zaczął czas zabiegania klienta o jakiekolwiek informacje i kontakt ze strony sprzedających Pana i Pani.
Nie odpowiadają na e-maile ani sms-y, nie odbierają telefonu, a jak już nawet zdarzy się, że któreś z nich, lub ich koledzy odbiorą, to są niemili, zbywający i traktują moją klientkę jak natręta.
Pani z firmy od dotacji, pomimo, że obiecywała, i przekonywała, iż oni pomogą w wypełnieniu formularza, jak była potrzebna to nie miała czasu ani ochoty rozmawiać z moją klientką, i powiedziała, że właściwie obojętne co ona w te rubryki wpisze.
Zadzwoniłam więc do mojej znajomej, która pomogła jej wypełnić ten formularz i podpowiedziała jeszcze kilka ważnych rzeczy – nieodpłatnie !
Jeżeli ta osoba będzie czytała ten artykuł, to będzie wiedziała, że o nią chodzi. Wielkie dzięki, że nam pomogłaś J
To spowodowało, że już po miesiącu postanowiła zakończyć współpracę z Panem od nieruchomości, a jeżeli chodzi o firmę od dotacji, to poczeka czy dostanie dofinansowanie i później będzie podejmowała dalsze kroki.
A teraz mam do Ciebie pytanie.
Ile razy Ty zachowałeś się tak w stosunku do swojego klienta ?
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu – chętnie odpowiem.
Kontakt do mnie: ula@firmamuzyk.pl 🙂
Komentarze
Comments are closed.