Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Jak sprzedać towar na raty klientowi, który chce go kupić, ale nie ma możliwości sfinansowania zakupu

Dzisiaj odpowiadam na  pytanie, które zadała jedna z osób obserwująca mój profil na  FB.

Pytanie brzmi tak jak tytuł tego artykułu:

„Jak sprzedać towar na raty klientowi, który chce go kupić, jest przekonany, ale jest w big-u i nie otrzyma pożyczki, ani nie ma na kogo wziąć rat?”

Bardzo ciekawe pytanie i niestety najprawdopodobniej moja odpowiedź nie do końca spodoba się autorowi tego pytania. Również wszystkie te osoby, które mają podobne wyzwania, mogą być rozczarowane moją odpowiedzią. Jestem tego świadoma i tym bardziej z pełnym przekonaniem udzielę tej odpowiedzi.

Moja odpowiedź brzmi:
Taki klient nie jest Twoim klientem. Nie jest nawet Twoim potencjalnym klientem.
Dlaczego tak uważam ?
Otóż osoba, która jest Twoim prawdziwym, potencjalnym klientem musi spełniać co najmniej 2 poniższe parametry:

  1. Musi mieć na to pieniądze – być wypłacalna
  2. Musi danego produktu/usługi potrzebować

Przeanalizujmy więc powyższy przypadek:

  1. Musi mieć na to pieniądze – być wypłacalna. Z tego co przeczytałam ta osoba nie ma na dany towar/usługę pieniędzy i nie jest wypłacalna. Skąd wiem, że nie spełnia tego warunku? Otóż, jeżeli dana osoba nie ma swojej gotówki, nie może uzyskać pożyczki ani kredytu i nie ma od kogo tych pieniędzy pożyczyć prywatnie – to ja się pytam: Jaki z tej osoby jest klient? Gdzie tu zarobek? Gdzie tu biznes?
  2. Musi danego produktu potrzebować. Z pytania nie wynika, czy ta osoba potrzebuje tego produktu/usługi czy tylko po prostu chce ją mieć. A to wbrew pozorom bardzo duża różnica.

Pamiętaj – klient to ktoś kto jest w stanie zapłacić za Twój produkt/usługę. Jeżeli „sprzedajesz” coś, wiedząc, że dana osoba nie zapłaci lub będzie miała z tym duży problem, to co to jest za sprzedaż? To jest wciskanie i robienie sztucznego obrotu.
Jeżeli przeczytałeś moją książkę, czytasz moje artykuły, cytaty, byłeś na moim szkoleniu, a może znasz mnie osobiście, wówczas wiesz jakiej sprzedaży uczę. Wiesz jak mocno akcentuję etykę pracy Przedstawiciela Handlowego. Jak ważne są dla mnie wartości, którymi kieruję się zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym.

Sprzedaż to nie wciskanie i radość z cyferek na papierze.
Sprzedaż to DAWANIE – dawanie klientowi tego czego on potrzebuje, dawanie mu swojej wiedzy, swoich usług, swojego czasu, dawanie mu uwagi, dawanie profesjonalnej obsługi posprzedażowej, dawanie efektu WOW. Umiejętne, zgodne z wartością, wycenienie tego co mu dajesz. I jak najbardziej słuszne oczekiwanie, że Ci za tą wartość zapłaci.

Jeżeli będziesz miał pytania w temacie tego artykułu – chętnie na nie odpowiem. napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top