Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

W zeszłym tygodniu rozmawiałam z Przedstawicielem Handlowym w jednej z krakowskich firm. Rozmawialiśmy o otwartych tematach, czyli odbyło się spotkanie, oferta została wysłana i teraz jest kwestia kiedy i jakim wynikiem kontakt się zakończy.
Okazało się, że przez ostatnie 3 miesiące tenże PH ( Przedstawiciel Handlowy), miał ok. 30 spotkań – czyli niezbyt dużo 🙁 , z czego wysłał ofertę po spotkaniu do ok. 15 – całkiem sporo 🙂 . I na moje pytania: i co dalej ?, czy jest umówiony na kolejne spotkanie ?, czy wie, kiedy może być decyzja w tych tematach ?, odpowiedział, cytuję:
„ A skąd mam wiedzieć, żaden z nich się jeszcze do mnie nie odezwał”

Boże, słyszysz i nie grzmisz !!!

On czeka, aż to klient się z nim skontaktuje !

Drogi Przedstawicielu Handlowy 🙂

Kimkolwiek jesteś, gdziekolwiek pracujesz, jakikolwiek produkt, lub usługę sprzedajesz
PAMIĘTAJ:
To Ty jesteś odpowiedzialny za wynik Twojego kontaktu z klientem.
To od Ciebie zależy, czy umowa, kontrakt, zlecenie będzie podpisane.
To Ty kreujesz tą współpracę.

Tak więc, co należy zrobić jak już odbyło się spotkanie i mamy przygotować dla klienta ofertę współpracy ?

Najefektywniejszą drogą nie jest wysyłanie oferty e-mailem i czekanie aż klient się odezwie.

Najefektywniejszą drogą jest umówienie kolejnego spotkania, na konkretną datę i godzinę, podczas którego przedstawisz swoją ofertę a przy okazji będziesz miał możliwość od razu odpowiedzieć na pytania klienta, będziesz mógł wyjaśnić i doprecyzować szczegóły.
Jeżeli tak właśnie zrobisz jest duża szansa, że sfinalizujesz umowę już na drugim spotkaniu, a jeżeli nawet nie, to przybliżysz się znacznie do pozytywnego rozpoczęcia współpracy 🙂

Drogą pośrednią jest wysłanie oferty e-mailem, jednak w takim przypadku MUSISZ max, do 48 godzin skontaktować się z klientem i zapytać czy e-mail doszedł, czy wszystko jasno wyjaśniłeś, i zaproponować termin umówienia kolejnego spotkania w celu omówienia tejże oferty.

Inne opcje nie wchodzą w grę.

Mówię tu oczywiście o pierwszym kontakcie z klientem. Jeżeli to jest Twój stały klient, to można zastosować inne warianty, jednak o tym w osobnym artykule 🙂

Teraz ktoś może zapytać: no tak, ale jak to zrobić, jeżeli to jest klient z Gdańska a ja pracuję w Krakowie i pierwsza rozmowa była telefoniczna, albo zapytanie przyszło e-mailem.

W takich przypadkach wysyłamy ofertę, kontaktujemy się z klientem, max, do 48 godzin po wysłaniu, i albo od razu omawiamy ofertę, albo umawiamy się na rozmowę tel. w celu omówienia oferty.

Powodzenia 🙂

 

Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem, pisz

ula@firmamuzyk.pl 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top