Dzisiaj krótko acz konkretnie.
Dlaczego przygotowanie do spotkania jest ważne ?
Ponieważ jeżeli będziesz przygotowany – np. wg poniższych punktów – wówczas będziesz spokojny, opanowany, przygotowany na większość sytuacji, które mogą się wydarzyć, a to będzie owocować coraz lepszymi wynikami w pracy.
Jakie zatem jest te 5 podstawowych zasad ?
Oto one:
- Przygotuj się, najpóźniej na 24 godziny przed spotkaniem
- Zapisz informacje w kalendarzu, notatniku, lub na kartce
Jakie informacje powinny być zapisane ?- Imię, nazwisko i stanowisko osoby z którą jesteś umówiony
- Adres waszego spotkania ( jeżeli to jest w biurowcu to wtedy również numer pokoju)
- Numer telefonu do osoby z którą jesteś umówiony
- Jeżeli jedziesz komunikacją miejską, numer tramwaju lub autobusu
- Pytania do klienta podczas badania potrzeb
- Ciekawe informacje o kliencie, które udało Ci się zdobyć
- Informacje o ich konkurencji
- Informacje dotyczące ich doświadczeń z Twoim produktem lub usługą ( jeżeli jesteś wstanie je zdobyć)
- Przygotuj i zapisz pierwsze 5 pytań, które zadasz klientowi
Pamiętaj, pytania, które chcesz zadać klientowi podczas badania potrzeb muszą być ZAWSZE zapisane na kartce. Przynajmniej 5 pierwszych.Dobrze jest jak masz przygotowane stałe 5-10 pierwszych pytań, niezależnie do jakiego klienta idziesz. Mogą to być pytania typu:- jakie macie Państwo doświadczenia z …………. ( i tu wstawiasz swój produkt lub usługę)
- na jakim terenie działacie
- ilu pracowników jest u was zatrudnionych
- kto projektował Wasz budynek
- co jest powodem, że…
- Sprawdź trasę dojazdu do klienta, ile czasu Ci zajmie droga.
- Przygotuj wszystkie potrzebne materiały, broszury, gadżety, wizytówki, itp.
Wprowadź te zasady do swojej pracy, i obserwuj jak to wpływa na jej efektywność.
Będę bardzo wdzięczna, jeżeli podzielisz się ze mną Twoimi odkryciami, spostrzeżeniami, uwagami 🙂
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem 🙂
Urszula Bartkowska
Kontakt do mnie:
501365507
Komentarze
Comments are closed.