Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter
  1. Bądź punktualny

Punktualność, to nawyk, który buduje Twoją wiarygodność, Twój wizerunek profesjonalisty, Twoją sprzedaż. Często osoby, które mają problem z punktualnym dotarciem na spotkanie, tłumaczą się korkami, złą pogodą, problemami z parkowaniem, itp. Z drugiej strony te same osoby zawsze są punktualne jeżeli mają gdzieś lecieć samolotem lub jechać pociągiem.

Jeżeli należysz do osób, które zawsze są punktualne – GRATULUJĘ.

Jeżeli należysz do osób, którym zdarza się spóźnić na spotkanie biznesowe, to zapytaj sam siebie:

  • Czego nie robię jak jadę na spotkanie biznesowe a co robię jak jadę na samolot czy pociąg ?
  • Co robię jak jadę na spotkanie biznesowe a czego nie robię jak jadę na samolot czy pociąg?

Zaobserwuj jakie mechanizmy działają w tych dwóch przypadkach. Jak je odkryjesz, to zastosuj mechanizmy z punktualnego docierania na samolot czy pociąg do tego, aby punktualnie docierać na spotkania biznesowe.

Punktualność to również terminowe dostawy, wysyłane e-maile czy wykonane telefony w ustalonym terminie.

Jeżeli zdarzy się tak, że nie będziesz w stanie być punktualny, ZAWSZE powiadom o tym drugą stronę – PRZED TERMINEM !

  1. Kieruj się wartościami

Twoi klienci zawsze kupują wartość. Jeżeli chcesz im dostarczać tą wartość w pierwszej kolejności Ty musisz kierować się wartościami. Co to znaczy ? To znaczy, że wiesz jakie są Twoje wartości, masz je spisane i zarówno w pracy jak i w życiu osobistym kierujesz się nimi. Zgodnie z  nimi podejmujesz swoje decyzje. Zgodnie z nimi traktujesz drugiego człowieka.

Jeżeli jeszcze nie znasz swoich wartości, a zapewniam Cię, że je masz, to jak najszybciej przeznacz ok. 1 godziny, aby te wartości zdefiniować. Zobacz czy to są Twoje wartości czy też są to wartości kogoś z Twojej rodziny, szkoły, prywatnego otoczenia. Jak zaczniesz pracować z wartościami, bardzo szybko zorientujesz się czy to są Twoje czy nie Twoje wartości. Zawsze jeżeli postępujemy zgodnie z naszymi wartościami czujemy wewnętrzny spokój, zadowolenie i taką pewność działania. Po prostu pozytywne emocje.  Jeżeli odczuwasz negatywne emocje takie jak złość, zazdrość, niepokój, itp., to najprawdopodobniej nie postępujesz, nie działasz w zgodzie ze swoimi wartościami lub działasz wg wartości kogoś innego.

Jeżeli będziesz działał i postępował w zgodzie ze swoimi wartościami to gwarantuję Ci, że klienci też będą to widzieć i czuć i zawsze będziesz budował pozytywne, mocne relacje a one prostą drogą pokierują Twoją sprzedażą i biznesem.

  1. Dawaj z siebie 100%

Co to znaczy dawać z siebie 100%? To znaczy, że jak zapytasz siebie czy w danym temacie mogłem zrobić coś jeszcze lub zrobić coś inaczej to odpowiedź będzie brzmiała NIE. To jest 100%. Jeżeli nie dajesz z siebie 100% to nie możesz wymagać od innych aby dawali z siebie 100%. Tak więc nie wymagaj od chirurga, aby przeprowadził operację na 100%, nie wymagaj od pilota, aby pilotował samolot którym lecisz na 100%, nie wymagaj od opiekunki dziecka, aby opiekowała się Twoim dzieckiem na 100%. Teraz już wiesz co to znaczy i dlaczego tak ważne jest dawać z siebie 100%.

  1. Bądź zawsze przygotowany

Brian Tracy mówi, że do 10 minutowego wystąpienia należy przygotowywać się co najmniej godzinę. Zgadzam się z nim całkowicie. Im krótsza ma być moja prezentacja, szkolenie czy warsztat, tym więcej czasu się przygotowuję. Jeżeli czasami nie dotrzymam tej zasady od razu widzę tego konsekwencje. Sama zresztą już nie raz, nie dwa pisałam o przygotowywaniu się do spotkań, o przygotowywaniu się do rozmowy telefonicznej, o przygotowywaniu się do badania potrzeb klienta. Możesz o tym przeczytać również w mojej książce „Badanie potrzeb klienta czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”.  Przygotowuj się więc do każdego spotkania z klientem, do każdego spotkania z pracownikiem, dostawcą. Przygotowuj się do przedstawienia swojego produktu/usługi klientowi, niezależnie od tego czy to jest produkt/usługa o którym już wielokrotnie rozmawialiście czy też jest to nowy produkt/usługa. Przygotowuj się do każdej rozmowy telefonicznej, itp., itd. Ja rekomenduję, aby przygotowywać się pisemnie na papierze. Wiem jednak, że niektórzy wybierają komputer, a inni przygotowują się w myślach. Zrób to w jakikolwiek sposób, który będzie najefektywniejszy dla Ciebie, tylko zrób to. Bądź zawsze przygotowany.

Pamiętaj przygotowanie świadczy o Twoim profesjonalizmie!

 

  1. Bądź pozytywnie nastawiony

Nastawienie to podstawa sukcesów zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym, zarówno w sprzedaży jak i w biznesie. Nie na darmo mówi się, że świat jest taki jaki myślisz, że jest. Jeżeli Twoje nastawienie do sprzedaży, do produktu, który sprzedajesz, do branży w której działasz, do Twoich klientów, dostawców, partnerów w biznesie, współpracowników, szefa, podwładnych jest negatywne, jeżeli widzisz to wszystko w czarnych kolorach, jeżeli cały czas narzekasz i ciągle widzisz, że cały świat zaprzysiągł się przeciw Tobie, to cóż, nic dobrego Ci nie wróżę. Przy takim nastawieniu nic ani nikt nie jest w stanie Ci pomóc. W momencie, kiedy popracujesz nad tym, aby zmienić swoje nastawienie, kiedy właściwie zmusisz się do tego, aby spojrzeć na otaczających Cię ludzi, świat, sytuacje, zdarzenia w pozytywny sposób, tylko wówczas będzie szansa, że Twoje życie się odmieni. Wiedzą to Ci, którzy już tą zmianę mają za sobą, wiedzą to również te osoby, które zawsze miały pozytywne nastawienie. Ja osobiście należę właśnie do tych osób. Zawsze widzę rozwiązania i wyjścia z każdej sytuacji, nawet najtrudniejszej. Zawsze zakładam, że mój klient kupi, że osoby będą zadowolone z moich szkoleń, że na wakacjach będę mieć taką pogodę o jakiej marzę, że w restauracji będzie pyszne jedzenie i profesjonalny kelner, itd. Jaka jest rzeczywistość. No cóż. Nie zawsze jest tak jak sobie myślę. Nie zawsze jest tak jak się spodziewam. Jednak dzięki mojemu pozytywnemu nastawieniu i tak znajduję pozytywy w każdej sytuacji i dzięki temu moje życie jest radosne, satysfakcjonujące i szczęśliwe. Zarówno moje życie zawodowe jak i prywatne 🙂

Pamiętaj, że Twoi klienci, kontrahenci, dostawcy, pracownicy, szef, itd., wszyscy wolą współpracować z osobami pozytywnymi, z osobami pozytywnie nastawionym, z osobami pozytywnie podchodzącymi do życia. Ujmując to jednym zdaniem:

Lepiej czujemy się z ludźmi uśmiechniętymi niż ze smutnymi.

  1. Działaj z pasją

Działać z pasją to dla wielu znaczy robić to co się lubi. A Ja Ci mówię – Działać z pasją to działać tak, aby zobaczyć co wspaniałego, ciekawego, intrygującego jest w tym co robisz, w drugim człowieku, w wyzwaniach , które stają przed Tobą każdego dnia i zafascynować się tym. Polubić to. Działać z pasją to znaczy mieć ten błysk w oku. Błysk w oku, który składa się z ciekawości, fascynacji, radości, nadziei, poczucia sprawczości. Zobacz co jest pasjonującego w tym co robisz. Zrób wszystko aby to dostrzec. Następnie pokaż to światu. Od momentu jak zaczniesz działać, pracować, sprzedawać, prowadzić swój biznes z pasją – wszystko się odmieni. Nie wierzysz? Podejmij wyzwanie 🙂

  1. Wyciągaj wnioski

Z każdego doświadczenia wyciągaj wnioski. Jeżeli coś Ci nie wyszło, nie poszło według Twoich oczekiwań, jeżeli popełniłeś błąd, podjąłeś nie do końca słuszną decyzję, nie obwiniaj się, nie szukaj winnych, nie narzekaj, nie biadol, tylko wyciągnij wnioski.

Z drugiej strony jeżeli realizujesz swoje cele, podejmujesz słuszne decyzje, Twoje działania są efektywne, masz konkretne i namacalne sukcesy w życiu zawodowym i osobistym, to najpierw świętuj, ciesz się tym a następnie wyciągaj wnioski.

Zawsze i z każdej sytuacji wyciągaj wnioski. Zadaj sobie 2 podstawowe pytania:

  1. Co zrobiłem dobrze, przyniosło mi to korzyści i w przyszłości będę to robił nadal?
  2. Co następnym razem zrobię inaczej lub czego nie będę robić, ponieważ nie przynosi mi to korzyści?

Odpowiedzi zawsze zapisuj na kartce. Najlepiej w jednym zeszycie, abyś mógł wrócić w każdej chwili do swoich notatek (np. podczas przygotowania do spotkania)

  1. Nie poddawaj się

Chociażby nie wiem co się działo w biznesie i sprzedaży nigdy się nie poddawaj. To nie znaczy, że zawsze masz z uporem maniaka dążyć do tego co kiedyś sobie postanowiłeś. Nie poddawać się to znaczy kierować się swoimi wartościami, zawsze dawać z siebie 100%, mieć pozytywne nastawienie, działać z pasją, wyciągać wnioski i jak trzeba to odpuszczać. Odpuszczać tematy, odpuszczać znajomości, odpuszczać klientów, odpuszczać negatywne emocje. Odpuszczać, aby móc bez zbędnego balastu iść w kierunku tego co się chce osiągnąć. Nie poddawać się to nie znaczy rezygnować. To znaczy wiedzieć co jest dla mnie dobre, co mi służy, co w dłuższej perspektywie przyniesie zamierzone efekty. Nie poddawać się to znaczy wiedzieć w którym kierunku idę, wiem że tam dojdę i biorę pełną odpowiedzialność za to kiedy, z kim i w jaki sposób tam dojdę.

  1. Ucz się

Ucz się cały czas. Edukacja to podstawa osiągania celów, budowania biznesów, realizacji założeń sprzedażowych, posiadania klientów przez wiele lat. Czytaj książki – przynajmniej 1 miesięcznie. Idealnie byłoby 1 tygodniowo. Czytaj książki zarówno w temacie sprzedaży, biznesu, rozwoju osobistego, komunikacji jak również o tematyce związanej z Twoją branżą lub z branżą w której planujesz działać w przyszłości. Czytaj również książki w tematyce, która Cię fascynuje. Może właśnie ta wiedza pozwoli Ci kiedyś zdobyć Twojego wymarzonego klienta, ponieważ będzie on miał dokładnie takie samo zainteresowanie i będziesz jedyną osobą z którą będzie mógł na ten temat porozmawiać. Uczestnicz w szkoleniach, wykładach, warsztatach. Bywaj na nich osobiście lub korzystaj z dobrodziejstw XXI wieku i zdobywaj wiedzę w internecie. Czytaj, słuchaj, oglądaj, rozmawiaj, obserwuj.

Ważna informacja:

Wiedza bez wprowadzenia jej w życie nie działa. To TY musisz działać w oparciu o zdobytą wiedzę.

  1. Uwierz w siebie

Nawet jeżeli obecnie myślisz, że nikt w Ciebie nie wierzy, że nie ma nikogo, kto uważa, że jesteś w stanie osiągnąć sukces w biznesie, w sprzedaży – Ty uwierz w siebie. Gwarantuję Ci, że zawsze jest ktoś, co najmniej 1 osoba, która w nas wierzy. Nie zawsze nam to mówi, nie zawsze ma możliwość nam to powiedzieć, czasami uważa, że lepiej nam tego nie mówić, ale zawsze jest ktoś kto w nas wierzy. Zawsze jest ktoś kto wierzy w Ciebie. Tak więc nie jesteś sam. Uwierz w siebie a będzie was już co najmniej dwóch. Dlaczego masz uwierzyć w siebie ? No popatrz. Skoro czytasz ten artykuł, czyli masz co  najmniej 16 lat – pewnie masz dużo więcej – najprawdopodobniej pracujesz lub masz swój biznes. Z tego wynika, że na niejednym polu odniosłeś już sukces. Może w Twoich oczach to nic wielkiego. Jednak w oczach tych co nie mają pracy, co nie mają zdrowia, co nie mają pieniędzy, co nie mają rodziny, co nie jeżdżą na wakacje, co nie mają znajomych i przyjaciół, co nie mają wykształcenia, co nie mają wiedzy, co nie mają celów, nie pozyskali jeszcze żadnego klienta, nie znają swojego produktu, nie robią 15 spotkań z klientami w tygodniu, dla takich osób Ty jesteś KIMŚ. Zawsze jesteś dla kogoś przykładem i wzorem.

Tak więc UWIERZ w SIEBIE!

Jeżeli wprowadzisz te 10 nawyków do swojego biznesu, do swojej sprzedaży przez kolejny rok, systematycznie dzień po dniu, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu, Twoje efekty, Twoje zadowolenie, Twoja satysfakcja z pracy, biznesu, sprzedaży osiągnie tak wysoki poziom na jakim jeszcze nigdy nie byłeś.

Podejmiesz to wyzwanie ?

Jeżeli będziesz miał pytania w temacie tego artykułu, chętnie odpowiem 🙂 Napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top