Dzisiaj słów kilka o przedstawianiu się przez telefon.
Mówi się, że nie ważne co mówię na początku dzwoniąc do klienta, ponieważ on i tak nie słucha.
Być może tak jest. Jestem nawet gotowa zgodzić się z tą opinią. Jednakże powód dlaczego klient nie słucha najczęściej leży po stronie osoby dzwoniącej.
Jak to powód?
Mówisz za szybko.
Jeżeli dzwonisz i przedstawiasz się w tempie karabinu maszynowego, to faktycznie klient jedyne na czym może się skupić to cierpliwe dotrwanie do końca tej kanonady.
Dokładnie tak samo jest w przypadku jak odbierasz telefon.
Przypomnij sobie sytuacje, gdy ktoś do Ciebie dzwonił i mówił tak szybko, że właściwie nic nie rozumiałeś i jak na końcu padało jakieś pytanie, to jedyne co mogłeś powiedzieć to: czy może Pan/Pani powtórzyć?
W momencie gdy ktoś mówi do nas szybko, za szybko, nasz mózg najpierw stara się zrozumieć, jednak po ułamku sekundy się poddaje i czeka aż będzie mógł pracować w odpowiednim tempie. No tak, bo jak Ty mówisz szybciej niż mózg rozmówcy pracuje i jest w stanie przyswoić wiedzę, to on się wyłącza.
Tak więc niezależnie od tego czy to Ty dzwonisz czy to klient dzwoni do Ciebie
ZAWSZE – mów wolno i wyraźnie.
A 3 najważniejsze słowa, które MUSISZ powiedzieć wolno i wyraźnie to Towje imię i nazwisko oraz nazwę firmy którą reprezentujesz.
Jeżeli będziesz mieć jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem.
Kontakt do mnie
Komentarze
Comments are closed.