Jak słyszę, że ktoś był na szkoleniu z negocjacji to sobie myślę: Ale o co chodzi?
Jakie szkolenie, z jakiej negocjacji? Przecież jeżeli klient dostaje dokładnie to co chce, dokładnie to co rozwiązuje jego problem, bądź to co jest w stanie pomóc mu spełnić jego marzenia, to co on negocjuje? Jeżeli ktoś oferuje Wam czy udostępnia usługę lub produkt, którego właśnie potrzebujecie, właśnie takie rozwiązanie którego szukaliście i to jest dokładnie to czego wy potrzebujecie, to przecież jedyną rzeczą, którą ustalacie jest to jak szybko to będzie u Was, jak szybko będziecie mogli z tego rozwiązania skorzystać. W jaki sposób to do Was dotrze.
Jeżeli klient negocjuje z Tobą cenę to zadaj sobie pytanie:
- Co jeszcze mogę zrobić, czego jeszcze w tej mojej propozycji, mojej ofercie nie ma, że on nie czuje, że otrzymuje dokładnie to czego potrzebuje i co chce?
- Co takiego on chce?
- Czego on potrzebuje?
Nie myśl o tym co Ty masz do sprzedania, tylko o tym czego on potrzebuje. Jeżeli klient negocjuje cenę tzn., że nie dostaje tego czego chce. Oczywiście, jeżeli z uśmiechem na twarzy, dla żartów mówi: ”A będzie coś taniej, może coś się potargujemy troszeczkę?” jest to zupełnie inna sytuacja.
Są takie osoby, które lubią się potargować. Zresztą sama do takich osób należę. Zdarza mi się powiedzieć – A coś taniej będzie? Bo myślę sobie, to jest to co ja chcę, co potrzebuję, to jest to czego szukałam, ale jeżeli mogłabym mniej zapłacić to czemu nie 🙂 Jednak wiem, że nawet jak ktoś odpowie: „Nie, nie ma takiej możliwości, mogę najwyżej podnieść tą cenę o 10%”, to ja i tak za to zapłacę.
Nie ucz się technik negocjacyjnych. Szkoda Twojego czasu. Ten czas przeznacz na uczenie się jak przeprowadzać badanie potrzeb klienta. Ten czas przeznacz na uczenie się jakie pytania zadać, w jaki sposób i dlaczego właśnie te pytania.
UCZ SIĘ BADANIA POTRZEB KLIENTA
Zapamiętaj, jeżeli klient negocjuje z Tobą cenę znaczy to ni mniej ni więcej, niestety: Droga Pani, drogi Panie, nie dajesz mi, nie oferujesz mi dokładnie tego co ja potrzebuję, czego ja oczekuję, czego ja poszukuję.
Jeżeli chcesz zdobyć umiejętność profesjonalnego przeprowadzania Badania Potrzeb Klienta, zapraszam Cię do przeczytania mojej książki – „Badanie potrzeb klienta czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”
Jeżeli przeczytasz ją i zastosujesz tą wiedzę w praktyce, gwarantuję Ci, że już nigdy nie pomyślisz o tym, żeby uczyć się negocjacji, ponieważ nie będzie Ci to potrzebne.
Jeżeli będziesz mieć pytania do tego artykułu – chętnie odpowiem. Napisz na adres ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.