Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Wiele jest w Polsce organizacji i grup networkingowych. Jedni je wyśmiewają, inni są na nie obrażeni, jeszcze inni przyglądają się im z boku i zastanawiają się o co w tym wszystkim chodzi. Dla nich networking nie działa. Są jednak i tacy dla których networking działa, którzy dzięki członkostwu w takich organizacjach i grupach podnoszą jakość, efektywność, opłacalność a także wielkość swojej sprzedaży i swoich firm.

Byłam członkiem BNI przez prawie 6 lat. I zaliczam się do tej ostatniej grupy osób. Dla mnie networking zadziałał i działa nadal, chociaż już od ponad 2 lat nie jestem czynnym członkiem żadnej grupy BNI. I tu nasuwa się pytanie, zwłaszcza od osób, które są w tych pierwszych, wymienionych przeze mnie grupach – No to jak to. Mówisz, że dla Ciebie BNI zadziałał, a jednak zrezygnowałaś z niego ? – No tak. Niestety musiałam zrezygnować, bo ZADZIAŁAŁ !

A tak naprawdę to ja zadziałałam w BNI, to ja zadziałałam w grupie City, to ja zadziałałam na wielu obszarach tego biznesu.

W efekcie moich działań otrzymałam rekomendacje, które sprawiły, że cały mój czas pracy potrzebowałam przeznaczyć na obsługę tych klientów do których otrzymałam rekomendację. Przez ostatnie 3 lata podróżowałam między Krakowem, Warszawą i Trójmiastem. Tak więc nie miałam możliwości być członkiem na 100%. A tylko takie podejście przynosi efekty.

No dobrze. To w takim razie dlaczego budowanie biznesu w grupach networkingowych, również w BNI, dla tak wielu osób nie działa? Dużo by o tym pisać. Ja dzisiaj wymienię tylko te najważniejsze, podstawowe aspekty, na które warto, aby każda osoba, która chce budować swoją sprzedaż, swój biznes w grupach networkingowych, zwróciła szczególną uwagę.

Tak więc na przykładzie BNI pokażę, dlaczego budowanie biznesu w grupach networkingowych nie działa i co trzeba zrobić aby działało.

Jakie Twoje zachowanie powoduje, że nie działa
 Oczekiwanie, że to BNI zadziała
 Oczekiwanie spektakularnych efektów po pierwszych miesiącach członkostwa
 Mniej niż 5 spotkań 1/1 w tygodniu z członkami Twojej grupy
 Nieobecność na więcej niż 2 cotygodniowych spotkaniach grupy w kwartale
 Nieuczestniczenie w szkoleniach organizowanych przez BNI
 Nie odwiedzanie innych grup BNI
 Brak spotkań 1/1 z członkami innych grup BNI
 Nie zapraszanie gości na cotygodniowe spotkania grupy
 Przekazywanie „śmieciowych” rekomendacji dla członków BNI
 Nie otrzymywanie rekomendacji i brak działań, aby dowiedzieć się co jest tego przyczyną
 Brak działań, aby otrzymywać więcej rekomendacji
 Brak działań, aby dać swojej grupie coś więcej od siebie – efekt WOW
 Niechęć do obejmowania funkcji w grupie
 Niebiznesowy wizerunek
 Narzekanie, szukanie problemów, obgadywanie, olewanie, brak zaangażowania, itp.
 BRAK UŚMIECHU

Jakie Twoje zachowanie spowoduje, że zadziała
 To Ty musisz działać
 Cierpliwe oczekiwanie na efekty swoich działań – najwcześniej w drugim roku, spektakularne w trzecim
 Co najmniej 10 spotkań 1/1 w tygodniu z członkami Twojej grupy
 Obecność na wszystkich cotygodniowych spotkaniach grupy
 Uczestnictwo we wszystkich szkoleniach organizowanych przez BNI
 Co najmniej raz na miesiąc odwiedzenie innej grupy BNI
 Co najmniej 1 spotkanie w tygodniu z członkiem innej grupy BNI
 Zapraszanie co najmniej 1 gościa na każde cotygodniowe spotkanie grupy
 Przekazywanie tylko WARTOŚCIOWYCH rekomendacji
 W przypadku nie otrzymywania oczekiwanej ilości i jakości rekomendacji , podjęcie działań w celu zdefiniowania co jest do zmiany
 Wprowadzenie tych zmian
 Uzyskiwanie efektu WOW w grupie poprzez dawanie jej wartości dodanej
 Obejmowanie różnych funkcji w grupie
 Biznesowy wizerunek – budujący zaufanie i szacunek
 Docenianie, pomaganie innym, otwartość, szczerość, pracowitość, zaangażowanie, chwalenie
 UŚMIECH

Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć i zarekomendować, że uczestnictwo w grupach networkingowych jest jedną z najlepszych dróg budowania swojej sprzedaży i biznesu. I nie ma znaczenia czy jesteś Przedstawicielem Handlowym jakiejś firmy, czy prowadzisz swój własny biznes. Dzięki grupom networkingowym osiągniesz duuuuużo więcej niż bez nich.

Tajemnicą jest, aby traktować takie grupy jak biznes a nie jako coś co ma samo działać i zrobić robotę za Ciebie.

Jeżeli ktoś wprowadzi w życie wszystkie powyższe punkty, a pomimo to dla niego nie zadziała – Proszę o kontakt. Przeprowadzę z taką osobą godzinne, darmowe szkolenie w tym temacie 😊

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top