Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Kto to jest idealny klient w jaki sposób go zdefiniować w jaki sposób go zdobyć, o tym pisałam już w poprzednich artykułach. Do zapoznania się z nimi zapraszam Cię na mojego bloga na stronie www.urszulabartkowska.pl

Dzisiaj chciałabym powiedzieć Ci kilka słów na temat tego – jak znaleźć swojego idealnego klienta. Co zrobić, aby zwiększyć szansę zdobycia go.

Ponieważ, jak już wiesz kto jest Twoim idealnym klientem, już go zdefiniowałeś, to zanim będziesz mógł zrobić z niego swojego idealnego klienta, zdobyć go, musisz wiedzieć gdzie go szukać.

Jest wiele sposobów na znalezienie idealnego klienta. Dzisiaj skupię się na dwóch.

Pierwszy sposób – zadaj sobie pytanie :

  Gdzie są moi idealni klienci ?

Gdzie są moi idealni klienci, czyli w jakich miejscach przebywają, gdzie i w jaki sposób odpoczywają, gdzie pracują, gdzie się uczą, gdzie jeżdżą na wakacje, czym podróżują,  w jakiej wielkości miastach mieszkają, na jakie szkolenia i konferencje chodzą, do jakich restauracji chodzą, na jakich portalach społecznościowych są i są aktywni itd., itp.

Dopiero wtedy jak będziesz wiedzieć gdzie są Twoi idealni klienci, dopiero wtedy będziesz mógł skierować w to konkretne miejsce swoje działania marketingowe. Będziesz mógł bywać w tych miejscach i być tam aktywny.

Powiedz mi : jak chcesz kupić jabłka to gdzie idziesz ? Do sklepu meblowego ? Pewnie nie. Dlaczego ? Bo tam nie ma jabłek, tam są meble. Dlaczego więc tak często widzę reklamy, promocje w miejscach, gdzie zupełnie nie ma potencjalnych klientów dla danej firmy, która się reklamuje ? Przedstawiciele Handlowi, właściciele firm, szukają swoich idealnych klientów w miejscach, w których ich nie ma, a później lament i łzy, że skuteczność z danych działań taka mała.

Chcesz zwiększyć skuteczność pozyskiwania swoich idealnych klientów?

Zadaj sobie pytanieGdzie są moi idealni klienci i tam do nich idź.

Jeżeli chcesz kupić jabłka myślisz – gdzie będą jabłka? No tak w sklepie spożywczym, na placu, u sadownika, w sklepie warzywno – owocowym. I w te miejsca idziesz. Bo wiesz, że tam kupisz jabłka. Jak chcesz kupić meble idziesz do sklepu meblowego lub stolarza. Jak chcesz ściąć włosy idziesz do fryzjera.

Daj szansę swoim idealnym klientom, którzy szukają Twoich produktów/usług. Daj im szansę zapoznania się z Twoją ofertą.

Czyli najpierw zastanów się gdzie Twoi idealni klienci bywają, gdzie są aktywni i kieruj tam swoje kroki, swoje działania marketingowe.

 

Drugi sposóbWspółpraca z firmami, które już obsługują Twoich idealnych klientów

Jeżeli chcesz znaleźć swojego idealnego klienta to zastanów się, gdzie on już teraz kupuje produkty czy usługi. Zastanów się z jakimi branżami mógłbyś współpracować. To ważne wiedzieć z jaką branżą, z jaką firmą mogę współpracować, abyśmy wzajemnie zwiększyli swój potencjał. Jeżeli będziesz to wiedział, wówczas z łatwością dotrzesz do swoich idealnych klientów.

Z wieloma firmami możemy mieć potencjalnie takich samych klientów lub możemy uzupełnić wzajemnie swoją ofertę. Sprawić, że będzie jeszcze bardziej atrakcyjna i bogata dla Twoich idealnych klientów.

Zadaj sobie pytanie, które to są te firmy,  które współpracują już z moimi idealnymi klientami  – czyli mój potencjalny idealny klient już jest ich klientem ?

Może się okazać, że to jest Twoja konkurencja. Przynajmniej do dzisiaj tak myślałeś. Jednak jak się zastanowisz, to macie różne produkty/usługi i możecie się wspaniale uzupełniać i wspierać.

Być może to będzie firma czy branża, która jest bardzo odległa swoją działalnością od Twojej, jednak ich klientami są osoby, które Ty zdefiniowałeś jako swojego idealnego klienta.

Jak już będziesz wiedział, które to firmy z którymi możesz współpracować – przygotuj ofertę, skontaktuj się z tą firmą i zaproponuj korzystną dla obu stron umowę.

Ważne, abyś znalazł powód, dlaczego dana firma miałaby z Tobą współpracować, dlaczego miałaby się dzielić swoją bazą klientów z Tobą. Znajdź powód, znajdź korzyść jaką ta firma będzie miała ze współpracy z Tobą.

 

Tak więc jeszcze raz.          Chcesz znaleźć swojego idealnego klienta ?

                                        Zadaj sobie pytanie – Gdzie są moi idealni klienci ?

                          Współpracuj z firmami, które już obsługują Twoich idealnych klientów

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top