Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Jak to u Ciebie jest z tymi udanymi spotkaniami? Czy częściej wychodzisz i myślisz – WOW ależ to było spotkanie! Jesteś pełen energii, jesteś zadowolony, klient Cię pochwalił, docenił, masz ochotę góry przenosić, z radością i z zapałem idziesz na kolejne spotkanie?

Czy może częściej jest tak, że wychodzisz ze spotkania i czujesz, że coś było nie tak. Właściwie nie wiesz, czy klient jest zainteresowany Twoim produktem, czy nie, czujesz się tak, jakbyś całą swoją energię zostawił w pokoju gdzie było spotkanie, przypominasz sobie momenty ze spotkania, gdzie uświadamiasz sobie, jakim zachowaniem, jakim słowem „położyłeś” tą sprzedaż i zupełnie nie masz ochoty iść na kolejne spotkanie?

A teraz przypomnij sobie jakieś ostatnie spotkanie podczas którego Ty byłeś osobą kupującą. Jakie to było spotkanie? Czy wg Ciebie osoba sprzedająca mogła uważać to spotkanie za udane? A Ty? Jak Ty czujesz? Jak widzisz efekty tego spotkania?

Czy Ty czułeś się dobrze po tym spotkaniu? Co było powodem, że kupiłeś lub chcesz kupić ten produkt/usługę, lub co było powodem, że nie kupiłeś i nie chcesz kupić tego produktu/usługi?

Oczywiście powodów decydujących o tym, czy spotkanie z Twoim klientem będzie udane, czy nie – jest bardzo dużo. Na niektóre z nich nie masz wpływu – ok. 5% powodów – jednak masz wpływ co z tymi 5% zrobisz . Teraz zajmijmy się tymi powodami, na które masz wpływ.

Dzisiaj podam Ci 3 podstawowe zasady udanego spotkania sprzedażowego. Taki fundament.

 

Zasada Pierwsza – Wyglądaj jak profesjonalista

Z pewnością znasz prawo pierwszych 8 sekund. Ja nawet uważam, że jest to dużo krótszy czas. Tyle czasu potrzeba Twojemu rozmówcy, z którym spotykasz się po raz pierwszy, aby wyrobić sobie o tobie opinię. Wiem, wiem, to jest bez sensu, bo przecież człowieka nie powinno się oceniać po wyglądzie. Zgadzam się, że nasza wartość jest w tym, jakim człowiekiem jesteśmy, jakim człowiekiem się stajemy. Jednak nasza podświadomość tego zupełnie nie rozumie i nie przejmuje się tym. Ocenia i już. Dzieje się to poza nami. Często nie mamy świadomości co jest nie tak, co powoduje, że od razu nie lubimy danego człowieka albo wręcz odwrotnie w jednym momencie nasza sympatia jest po jego stronie. Dlatego właśnie dbaj o swój wizerunek. Ubiór, dodatki, fryzurę, materiały produktowe, itp. A nade wszystko o UŚMIECH.

 

Zasada druga – Bądź profesjonalnie przygotowany do spotkania

Bez profesjonalnego przygotowania do spotkania masz bardzo małe szanse, aby to spotkanie było udane. Może nawet coś sprzedasz, jednak ono nie będzie udane. Nie pozostawisz po sobie dobrego wrażenia. Duże prawdopodobieństwo, że będzie to jednorazowa sprzedaż.

Co zrobić aby tak nie było? W  2016 roku  ukazała się moja książka, a w 2018 aubiobook  „Badanie potrzeb klienta czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”.  Omawiam w niej dokładnie jak się przygotować profesjonalnie do spotkania, aby mieć co najmniej 90% pewności, że będzie ono udane. Zachęcam do zakupienia tej książki / audiobooka i wprowadzenia wiedzy w niej zawartej w życie. Efekty Cię zaskoczą.

 

Zasada Trzecia – Traktuj klienta jak profesjonalistę w jego branży

Zawsze, ale to zawsze, doceniaj, podziwiaj, interesuj się branżą klienta. Doceniaj, podziwiaj i interesuj się wiedzą Twojego klienta na temat jego branży. Niejednokrotnie są to osoby, które na swojej branży „zjadły zęby”. A to, że każdy z nas lubi być doceniany, podziwiany i lubimy jak inni interesują się tym co robimy, do tego chyba nie muszę Cię przekonywać.

 

Tak więc 3 podstawowe zasady udanego spotkania sprzedażowego to

  1. Wyglądaj jak profesjonalista
  2. Bądź profesjonalnie przygotowany do spotkania
  3. Traktuj klienta jak profesjonalistę w jego branży

 

Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania w temacie tego artykułu chętnie odpowiem, Napisz na adres: ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top