Witam Cię Efektywny Przedstawicielu Handlowy
Skąd wiem, że nim jesteś ? Otóż, jeżeli czytasz moje artykuły, kupiłeś moją książkę i wprowadzasz w życie informacje w nich zawarte, wówczas na 100% jesteś Efektywnym Przedstawicielem Handlowym. Być może przyszłym, być może dopiero kwalifikowanym, jednak z pewnością nim jesteś
To teraz do rzeczy, a właściwie do wizytówek.
Widok, który często widzę jak idę pierwszy raz na spotkanie z przedstawicielem handlowym jest taki: Wchodzimy do pokoju klienta, witamy się, siadamy i ……………buch, wizytówka zostaje wepchnięta w rękę klienta. Czasami nie jest wepchnięta, tylko podana. Bywa też, że przedstawiciel handlowy po prostu kładzie ją na stole, czy biurku klienta. Dodam, że klient swojej wizytówki nie wręczył wcześniej przedstawicielowi handlowemu.
Po wyjściu ze spotkania, pytam go dlaczego wręcza wizytówkę na początku spotkania, zanim jeszcze w ogóle zaczął rozmowę z klientem?
I co słyszę najczęściej ?
No, jak przyszedłem do firmy i chodziłem z innymi przedstawicielami handlowymi na spotkania, to oni tak robili.
O zgrozo !!!!!!!!!
To tak jak w tym kawale, o żonie, która zawsze ucinała końcówki szynki, zanim włożyła ją do gotowania. Mąż zapytał kiedyś, kochanie dlaczego obcinasz końcówki szynki ? Żona odpowiedziała – moja mama zawsze tak robiła. Więc mąż poszedł do teściowej. Mamo, dlaczego obcinałaś końcówki szynki zanim włożyłaś ją do garnka? Moja mama zawsze tak robiła. Mężczyzna idzie więc do mamy swojej teściowej i pyta – babciu, dlaczego Ty zawsze ucinałaś szynkę zanim włożyłaś ją do garnka ? A babcia na to – bo miałam za mały garnek !
I to jest to samo z dawaniem wizytówek na początku spotkania, bo tak dają inni przedstawiciele handlowi w mojej firmie.
NIE! NIE! NIE!
Są 2 zasady wręczania wizytówki na spotkaniu:
- Jeżeli klient zaraz na początku spotkania, lub w jego trakcie, wręczy Ci swoją wizytówkę, Ty od razu ODWDZIĘCZASZ mu się swoją wizytówką. Jego wizytówkę z uwagą czytasz, możesz coś istotnego czy też ciekawego, na niej skomentować, i kładziesz ją tak, aby cały czas była widoczna, zarówno dla Ciebie jak i dla klienta.
- Jeżeli klient nie daje Ci swojej wizytówki, Ty dopiero na końcu spotkania, przy pożegnaniu, wręczasz mu swoją wizytówkę.
Na dzisiaj tyle.
Za 2 tygodnie druga część artykułu. Będziesz mógł w nim przeczytać więcej o tych dwóch zasadach. Dlaczego są ważne, co możesz dzięki temu zyskać, a co stracić, jeżeli ich nie zastosujesz.
Dzisiaj, zachęcam Cię gorąco, do zakupienia mojej książki/ lub audiobooka – „Badanie potrzeb klienta, czyli inwestycja z najwyższą stopą zwrotu”.
Daję 100% gwarancji, że zastosowanie, choćby tylko 10% informacji zawartych w niej, spowoduje, że Twoja sprzedaż w kwartał wzrośnie o co najmniej 20%.
Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania do tego artykułu – napisz, chętnie odpowiem. Napisz na adres: ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.