Dzisiaj kilka słów o przygotowaniu do spotkania.
Jak często idziesz na pierwsze spotkanie zupełnie nie przygotowany ?
Nie wiesz czym się dokładnie firma zajmuje.
Nie wiesz jakie stanowisko zajmuje w firmie osoba z którą się umówiłeś.
Nie masz materiałów do prezentacji.
Nie wiesz, kto jest ich konkurencją.
Itp., itd….
Możesz zapytać – A jakie to ma znaczenie ?
Jak mawia Brian Tracy: wszystko ma znaczenie !
Albo prowadzi Cię do sukcesu albo prowadzi Cię do porażki.
WSZYSTKO MA ZNACZENIE !
Jeżeli chcesz, aby Twój rozmówca odebrał Cię jako osobę profesjonalną, godną zaufania, rzetelną, to musisz ZAWSZE przygotowywać się do spotkań. I nie ma tu znaczenia, czy jest to pierwsze spotkanie, czy spotkanie na którym będziecie finalizować umowę, czy też współpracujesz z tym klientem już kilka czy kilkanaście lat.
Powiem więcej, do każdej rozmowy telefonicznej z klientem też powinieneś się przygotowywać.
Przygotować to nie znaczy przeglądnąć, rzucić okiem, mieć w głowie.
Przygotować się to znaczy :
- Zapisać
- Przeanalizować
- Zaprojektować ( np. jak ma przebiegać rozmowa)
- Mieć ( np. materiały sprzedażowe – folder, oferta)
Wyobraź sobie, że idziesz na operacje, a chirurg, który ma przeprowadzić tą operację jest nie przygotowany.
Nie wie o której ma operację, w której sali, co będzie operował, nie zna wyników badań pacjenta, nie wie z kim będzie współprowadził tą operację, nie umył rąk i nie przeanalizował tego konkretnego przypadku, itd….
Chciałbyś być tym pacjentem ?
A więc nie rób drugiemu co Tobie niemiłe.
Uszanuj Twojego klienta, uszanuj czas, który przeznacza dla Ciebie, pokaż, że jesteś najlepszym potencjalnym partnerem do budowania wspólnego biznesu.
Od tego jak dużo czasu, energii i zaangażowania włożysz w przygotowanie do spotkania z klientem, bardzo często zależy to czy rozpoczniesz z daną firmą współpracę czy nie.
Przygotowanie do spotkania wpływa również na wartość finansową Waszej umowy, Waszego kontraktu.
Bywa tak, że do spotkania, które trwa pół godziny, przygotowuję się 2 godziny lub dłużej.
Możesz powiedzieć, że to stracony czas.
Nic z tych rzeczy. To bardzo dobrze zainwestowany czas. Bywa, że podczas przygotowania do spotkania, odkrywam rzeczy i informacje, których nie zdobyłabym pytając o to klienta.
Pamiętaj, abyś ZAWSZE miał przygotowane i NAPISANE min. 5 pierwszych pytań, które zadasz podczas badania potrzeb.
Jak będziesz na spotkaniu wyciągnij swoje notatki i połóż tak aby klient je widział.
Powiedz, że się przygotowywałeś do spotkania i pokaż, że faktycznie tak jest, że jesteś przygotowany.
ZAPAMIĘTAJ !
Każde 10 minut zainwestowane w przygotowanie do spotkania z klientem dodaje min.10% szans na odniesienie sukcesu
Tak więc, jeżeli idziesz na spotkanie i wiesz, że masz 50% szans na podpisanie kontraktu, to każde 10 minut, które przeznaczysz na przygotowanie się do spotkania dodaje Ci kolejne 10% szans.
10 minut – 60% szans
20 minut – 70% szans
30 minut – 80% szans
Itd.
Policz ile czasu potrzeba na przygotowanie się do spotkania, jeżeli przed spotkaniem masz tylko 20% szans na sukces ?
No To teraz umawiaj spotkania, a następnie przygotuj się do nich tak, aby zbliżyć się do 100% szans:)
Zainwestuj w przygotowanie do spotkania a później zarabiaj na tej inwestycji 🙂
Powodzenia !
Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania do tego artykułu, zachęcam Cię do kontaktu ze mną.
Mój adres e-mail ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.