Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

CZĘŚĆ 6 CYKLU „JAK ZNALEŹĆ PRACĘ MARZEŃ?”

Ten artykuł pomoże Ci poradzić sobie z sytuacją po rozmowie kwalifikacyjnej. Będzie to krótki tekst, ponieważ nie ma tu wiele do powiedzenia. Jednak przeczytaj wszystko uważnie, gdyż może on pomóc Ci przeżyć ten czas oczekiwania na decyzję w spokoju.

Najczęściej na koniec rozmowy kwalifikacyjnej słyszysz – Skontaktujemy się z Panem/Panią telefonicznie.

Co oznacza taki tekst? Może oznaczać wiele, np.:

  • Nie jesteśmy zainteresowani Pana/Pani osobą
  • W sumie jest Pan/Pani dobrym kandydatem, ale mamy jeszcze kilka rozmów i mamy nadzieję, że będzie ktoś lepszy
  • Nie podoba nam się Pana/Pani kandydatura, ale jak nie znajdziemy nikogo lepszego to będziemy musieli Pana/Panią zatrudnić
  • Bardzo nam się Pan/Pani podoba, jednak nie chcemy od razu tego pokazywać, ponieważ chcemy mieć nad Panem/Panią przewagę psychologiczną
  • Chcemy Pana/Panią zatrudnić, jednak nie znamy jeszcze terminu, w którym może się z Panem/Panią spotkać nasz szef
  • I tym podobne powody

Jak widzisz, to że mówią, że się skontaktują nie oznacza, że rozmowa na 100% ma wynik negatywny.

Są dwa warianty tej informacji:

  1. Powiedzieli dokładnie, kiedy zadzwonią, czyli podali konkretny dzień. Np. zadzwonimy w czwartek 24 kwietnia.
  2. Powiedzieli zadzwonimy za kilka dni lub zadzwonimy w przyszłym tygodniu, lub zadzwonimy jak już podejmiemy decyzję.

W przypadku wariantu pierwszego czekasz cierpliwie do wyznaczonego terminu i jeżeli nie ma telefonu sam dzwonisz kolejnego dnia, do tej firmy i mówisz:

„Ponieważ byliśmy umówieni na informację w temacie pracy na wczoraj, a tego telefonu nie było, więc pozwoliłem sobie zadzwonić i zapytać o Państwa decyzję”

Mów to spokojnie, przyjacielskim tonem, z uśmiechem.

W przypadku drugim, pierwszą rzeczą, którą należy zrobić to od razu na spotkaniu doprecyzować termin tego telefonu. Możesz zadać pytanie – „Do kiedy najpóźniej mogę się spodziewać odpowiedzi od Państwa?”. I jeżeli mija ten wyznaczony przez nich termin, a informacja do Ciebie nie dotarła, wówczas dzwonisz i mówisz to co w przypadku pierwszym.

Warto również podczas tej rozmowy, w przypadku informacji negatywnej, poprosić o feedback. To znaczy zapytaj dlaczego Twoja kandydatura została odrzucona. Oczywiście rekruter może nie odpowiedzieć. Jednak jeśli odpowie będziesz mieć informację na przyszłość. Będziesz wiedzieć co możesz poprawić.

Może byłeś zbyt zestresowany, albo zbyt pewny siebie, albo zdecydowało to, że nie masz zrobionego kursu X, co w sumie możesz nadrobić i na kolejne rozmowy przyjść lepiej przygotowanym.

Osoba z którą współpracuję,  powiedziała mi, że mieli kiedyś dłuższą dyskusję ze znajomymi na ten temat, że oni jako kandydaci o to nigdy nie pytają, a to bardzo ważne. Powiedziała mi też, że sporo z nich żałowało, że nigdy nie zapytało po rozmowie rekrutacyjnej, co było powodem, że nie dostali danego stanowiska.

Tak więc pamiętaj, jeżeli nawet otrzymasz informację odmowną zapytaj:

Co było powodem odrzucenia mojej kandydatury? Pytam, ponieważ chciałbym się lepiej przygotować na kolejne rozmowy.

                                        Osiągnąłeś poziom 95% SUKCESU

Jeżeli będziesz miał pytania do tego artykułu chętnie na nie odpowiem.

Kontakt do mnie ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top