Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Jest 7 podstawowych czynników, które wpływają na to, abyś mówił o swoim produkcie z przekonaniem, wzbudzał u klienta zaufanie i zainteresowanie nim.
Wymienię te czynniki w takiej kolejności w jakiej one występują.

  1.  Po pierwsze, na dobry początek musisz polubić swój produkt. Właściwie to musisz go pokochać. Co pomoże Ci zakochać się w swoim produkcie/usłudze?
    • maksymalna wiedza o nim/niej
    • maksymalna wiedza o jego/jej cechach
    • maksymalna wiedza o zaletach, które te cechy dają
    • maksymalna wiedza o korzyściach wynikających z tych zalet
  2.  Po drugie, musisz tego produktu używać. Jeżeli nie ma takiej możliwości, abyś go na co dzień używał, to wtedy musisz uczestniczyć w jak największej ilości szkoleń, kursów, praktycznych zajęć, itp. Podczas takich zajęć będziesz miał możliwość używać Twojego produktu czy usługi i w ten sposób będziesz poznawał go od strony użytkownika, a to bardzo ważne.
  3. Po trzecie, musisz wiedzieć jak Twój produkt występuje u konkurencji. Kto, poza Tobą, go sprzedaje, za ile, na jakich warunkach, w jakich ilościach. Znajomość konkurencji wielokrotnie pomogła mi w pokazaniu mojemu klientowi w których punktach i parametrach mój produkt jest lepszy tzn. wydajniejszy, szybszy w realizacji, efektywniejszy, ładniejszy, ekonomiczniejszy, itd.
  4. Po czwarte, musisz zebrać jak najwięcej przykładów od swoich zadowolonych klientów z używania Twojego produktu/usługi. Rekomendacje to jedno z najmocniejszych narzędzi sprzedażowych, między innymi dlatego, że jeżeli Twoi klienci są zadowoleni, to Ty też zyskujesz pewność, że sprzedajesz coś wartościowego.
  5. Po piąte, zastanów się jakie wyzwania, jakie problemy Twoich klientów, Twój produkt/usługa rozwiązuje. W czym może on im najbardziej pomóc. Kiedy będzie dla nich najbardziej potrzebny i niezbędny.
  6. Po szóste, jest to wiedza, której osoby sprzedające unikają jak diabeł święconej wody. Nawet jeżeli już ją mają, to nie wyobrażają sobie, aby mówić o tym klientowi i używać jej jako narzędzie sprzedażowe. Jaką wiedzę mam na myśli ? Otóż wiedzę o wadach i słabych stronach Twojego produktu/usługi. Jeżeli będziesz je znać wówczas, będziesz mógł z wyprzedzeniem powiedzieć o nich klientowi, a ten będzie Ci za to wdzięczny. Będzie wdzięczny za Twoją szczerość, otwartość i uczciwość. PAMIĘTAJ jednak, że to co dla jednego jest wadą dla innego może być zaletą. Tak więc najpierw dowiedz się na czym zależy klientowi, a dopiero później mów o wadach i słabych stronach Twojego produktu/usługi. Może się okazać, że nie będzie takiej potrzeby 😊
  7.  Po siódme, rozmawiaj i mów o swoim produkcie/usłudze jak najczęściej. Mów o nim każdemu kto będzie chciał słuchać. Rodzinie, znajomym, osobom, które może nie do końca są Twoim potencjalnym klientem. Przyczyni się to do tego, że jak będziesz rozmawiał ze swoim potencjalnym klientem, będziesz mógł mówić i opowiadać o nim swobodnie, na luzie i z pełnym przekonaniem.

Te siedem czynników, te siedem czynności, sprawi, że będziesz mieć zaufanie do swojego produktu/usługi. Będziesz znać jego mocne i słabe strony. Będziesz znać jego możliwości oraz rozwiązania w przypadku wystąpienia różnych sytuacji. Będzie Cię bardzo trudno zaskoczyć, że stało się coś z Twoim produktem lub usługą, a Ty nie wiesz jak to rozwiązać. Będziesz potrafił znaleźć rozwiązanie na każdą sytuację. Będziesz wiedział komu, w jakiej sytuacji i co polecić, zarekomendować, a nawet przekonać jak będzie taka potrzeba.
Ażeby Twój klient miał zaufanie do Twojego produktu w pierwszej kolejności Ty musisz mieć do niego zaufanie. Tak więc najpierw sprawdź czy każdy z powyższych 7 czynników jest w Twoim przypadku spełniony, a jeżeli któregoś z nich brakuje, to czym prędzej Musisz to zmienić.
Żebyś mówił o Swoim produkcie z przekonaniem, wzbudzał u klienta zaufanie i zainteresowanie nim, konieczne jest opanowanie i spełnienie tych 7 powyższych punktów.
W każdym z nich używam słowa – MUSISZ. Jest rzeczą oczywistą, że nie musisz. Nie musisz realizować, żadnego z tych punktów, nie musisz realizować ich wszystkich. Jednak jeżeli chcesz sprzedawać swój produkt/usługę z przekonaniem. Jeżeli chcesz, aby Twój klient podzielał Twoje przekonanie. Jeżeli chcesz, aby Twoje przekonanie powodowało, że klient będzie wdzięczny, że może dany produkt/usługę od Ciebie kupić, wówczas MUSISZ je zrealizować, wypełnić, zastosować wszystkie. Każdy z osobna zrobić, nauczyć się i wszystkie razem wprowadzić w życie.

Kochaj swój produkt/usługę – Twoi klienci będą go/ją kochali
Polub swój produkt/usługę – Twoi klienci będą go/ją lubili
Szanuj swój produkt/usługę – Twoi klienci będą go/ją szanowali

 

Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie tego artykułu, chętnie odpowiem, pisz
ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top