Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył jednego z podstawowych narzędzi w pracy Przedstawiciela Handlowego. Tym narzędziem jest – Ubiór Biznesowy.
Z racji tego, że jestem kobietą, powiem o ubiorze kobiety 🙂
Na początek krótka definicja:
Narzędzie – urządzenie służące do bezpośredniego oddziaływania w procesie pracy na przedmiot pracy stanowiące wyposażenie człowieka lub maszyny. Większość prostych narzędzi jest maszynami prostymi. Narzędzie pozwala wykonać to, czego przeciętny człowiek nie byłby w stanie wykonać „gołymi rękami”, lub ułatwia to, co może wykonać sam.
To by było na tyle jeżeli chodzi o suchą definicję. Teraz już wiecie, dlaczego ubiór biznesowy w zawodzie Przedstawiciela Handlowego, nazwałam narzędziem 🙂
Zanim omówię 10 cech tego narzędzia, należałoby wspomnieć co należy do biznesowego stroju kobiety, Przedstawiciela Handlowego.
Są to:
Garsonka – marynarka + spódnica, marynarka + spodnie, marynarka + sukienka
Bluzka – koniecznie z klasycznym kołnierzykiem
Rajstopy – najlepiej cieliste, ew. grafitowe
Buty – koniecznie zakryte palce i pięty, obcas ok. 5-7 cm, jeżeli chodzi o kozaki to cholewka nie powinna być wyższa niż do kolan
Apaszka – jako dodatek ( opcjonalnie)
Biżuteria – max. obrączka, 1-2 pierścionki, delikatny łańcuszek na szyi ( raczej bez)
10 cech biznesowego ubioru kobiety – Przedstawiciela Handlowego
1. Stonowane kolory
Najkorzystniejszymi kolorami garsonki są: granat, szary, grafitowy.
Kolor czarny – NIE !!!! Dlaczego ? Otóż PH ubrana w garsonkę takiego koloru sprawia wrażenie zbyt sztywnej, poważnej, żeby nie powiedzieć śmiertelnie poważnej 🙂
Kolorowe garsonki w niezbyt jaskrawych kolorach, są dopuszczalne, jednak decydować się na nie powinny osoby, które mają już duże doświadczenie w sprzedaży oraz mają wypracowany swój styl sprzedaży.
Kwintesencją elegancji biznesowej jest wyrafinowana prostota.
2. Dobrze dopasowana garsonka
Dobrze dopasowana pod względem rozmiaru i kroju garsonka, świadczy o klasie kobiety w biznesie, świadczy o klasie kobiety Przedstawiciela Handlowego.
Opinająca się garderoba, obcisłe bluzki, sweterki wyglądają nieestetycznie.
Guziki bluzki, które wyglądają jakby miały zaraz wystrzelić, przykuwają uwagę nie na to co chcemy podczas rozmowy z klientem omówić.
Taki wygląd, taki ubiór, jest nie na miejscu i nie dodaje nam prestiżu ani profesjonalizmu.
Jak zatem ma wyglądać kobieta biznesu ?
Jeśli chcesz uchodzić za kobietę biznesu, kobietę z klasą, to Twój strój nie powinien być ani luźny, ani zbyt opięty.
3. Naturalny kolor paznokci
Paznokcie w żadnym wypadku nie powinny przykuwać uwagi rozmówcy. Co najwyżej tym, że są zadbane 🙂
Generalnie przyjmuje się, iż powinny one być w naturalnym kolorze. Kobiety, które mają brzydkie paznokcie, lub problemy z płytką paznokciową, mogą nosić sztuczne paznokcie, a właściwie paznokcie żelowe, lub akrylowe. Ostatnio modne są jedwabne. Ważne, aby były krótkie i nie pomalowane na kolorowo. Dopuszczalny jest manicure francuski.
4. Ubrania bez widocznych logotypów marki
Tutaj nie będę dużo mówić. Kobieta biznesu ubiera się w odzież najlepszej jakości, jednak nazwy marek tych ubrań pozostawia dla siebie. Wysoka jakość garsonki, bluzki czy butów, sama się obroni.
5. Umiar w odsłanianiu części ciała
W biznesie obowiązuje zasada: „Im więcej pokażesz tym mniej jesteś ważna.”
Zachowaj umiar w dekoltach, odsłanianiu ramion czy zbyt długich rozcięciach spódnicy.
6. Modnie nie znaczy biznesowo
Legginsy i szorty, to bardzo modne obecnie części damskiej garderoby. Pamiętaj jednak – Nigdy w biznesie. NIGDY !!! I tyle na ten temat 🙂
7. Wyróżnij się !
Kobiety bardzo lubią się wyróżniać. Wiele kobiet z którymi rozmawiałam, twierdziło, że lubią mieć w szafie ubrania, których nie zobaczą na innych kobietach. I bardzo dobrze 🙂 Wyróżniaj się.
Proszę Cię tylko o jedno. Proszę, niech to nie będą lamparcie cętki, czy efektowne pasy zebry – to motywy, obok których nie można przejść obojętnie. Wywołują emocje. Nie o takie jednak emocje chodzi w biznesowej elegancji 🙂
8. Naturalny makijaż
Z badań wynika, że kobiety noszące makijaż prezentują się bardziej profesjonalnie od ich koleżanek, preferujących 100% naturalność w tej dziedzinie. Te same badania potwierdzają, że przesadny makijaż sprawia jeszcze mniej profesjonalne wrażenie niż jego zupełny brak. Kojarzy się z wulgarnością i tandetą. Dobrze wykonany makijaż do pracy, powinien być bardzo dyskretny i przez to prawie niewidoczny. Na tym polega cała sztuka dobrego makijażu. Jednym słowem: umiejętność robienia odpowiedniego, do okazji biznesowych, makijażu, na pewno przyniesie wymierne korzyści. Warto się tego nauczyć.
9. Pełne obuwie
Buty zawsze powinny być pełne. Sandały czy klapki, nawet w największe upały są NIEDOPUSZCZALNE ! Jedyną częścią stopy, którą kobieta może mieć odsłoniętą w wyjątkowych sytuacjach jest pięta. Palce zawsze muszą być zakryte.
10. Spódnica do połowy kolana
Idealna długość spódnicy to długość do połowy kolana. Dopuszczalna jest długość 1 cm nad kolano lub zaraz za kolano. Zbyt krótka spódnica może być kłopotliwa w niektórych sytuacjach, np. jak będziesz siedzieć na fotelu lub niskim krześle.
10.a Zapasowe rajstopy
Zawsze miej przy sobie zapasowe rajstopy. Szkoda by było odwoływać spotkanie z klientem tylko z tego powodu, że poszło Ci oczko w rajstopach.
Powodzenia w biznesach 🙂
Komentarze
Comments are closed.