Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Dzisiejszy artykuł będzie dotyczył jednego z podstawowych narzędzi w pracy Przedstawiciela Handlowego. Tym narzędziem jest – Ubiór Biznesowy.

Z racji tego, że jestem kobietą, powiem o ubiorze kobiety 🙂

Na początek krótka definicja:
Narzędzie – urządzenie służące do bezpośredniego oddziaływania w procesie pracy na przedmiot pracy stanowiące wyposażenie człowieka lub maszyny. Większość prostych narzędzi jest maszynami prostymi. Narzędzie pozwala wykonać to, czego przeciętny człowiek nie byłby w stanie wykonać „gołymi rękami”, lub ułatwia to, co może wykonać sam.

To by było na tyle jeżeli chodzi o suchą definicję. Teraz już wiecie, dlaczego ubiór biznesowy w zawodzie Przedstawiciela Handlowego, nazwałam narzędziem 🙂

Zanim omówię 10 cech tego narzędzia, należałoby wspomnieć co należy do biznesowego stroju kobiety, Przedstawiciela Handlowego.

Są to:
Garsonka – marynarka + spódnica, marynarka + spodnie, marynarka + sukienka
Bluzka – koniecznie z klasycznym kołnierzykiem
Rajstopy – najlepiej cieliste, ew. grafitowe
Buty – koniecznie zakryte palce i pięty, obcas ok. 5-7 cm, jeżeli chodzi o kozaki to cholewka nie powinna być wyższa niż do kolan
Apaszka – jako dodatek ( opcjonalnie)
Biżuteria – max. obrączka, 1-2 pierścionki, delikatny łańcuszek na szyi ( raczej bez)

10 cech biznesowego ubioru kobiety – Przedstawiciela Handlowego

1. Stonowane kolory
Najkorzystniejszymi kolorami garsonki są: granat, szary, grafitowy.
Kolor czarny – NIE !!!! Dlaczego ? Otóż PH ubrana w garsonkę takiego koloru sprawia wrażenie zbyt sztywnej, poważnej, żeby nie powiedzieć śmiertelnie poważnej 🙂
Kolorowe garsonki w niezbyt jaskrawych kolorach, są dopuszczalne, jednak decydować się na nie powinny osoby, które mają już duże doświadczenie w sprzedaży oraz mają wypracowany swój styl sprzedaży.
Kwintesencją elegancji biznesowej jest wyrafinowana prostota.

2. Dobrze dopasowana garsonka
Dobrze dopasowana pod względem rozmiaru i kroju garsonka, świadczy o klasie kobiety w biznesie, świadczy o klasie kobiety Przedstawiciela Handlowego.
Opinająca się garderoba, obcisłe bluzki, sweterki wyglądają nieestetycznie.
Guziki bluzki, które wyglądają jakby miały zaraz wystrzelić, przykuwają uwagę nie na to co chcemy podczas rozmowy z klientem omówić.
Taki wygląd, taki ubiór, jest nie na miejscu i nie dodaje nam prestiżu ani profesjonalizmu.
Jak zatem ma wyglądać kobieta biznesu ?
Jeśli chcesz uchodzić za kobietę biznesu, kobietę z klasą, to Twój strój nie powinien być ani luźny, ani zbyt opięty.

3. Naturalny kolor paznokci
Paznokcie w żadnym wypadku nie powinny przykuwać uwagi rozmówcy. Co najwyżej tym, że są zadbane 🙂
Generalnie przyjmuje się, iż powinny one być w naturalnym kolorze. Kobiety, które mają brzydkie paznokcie, lub problemy z płytką paznokciową, mogą nosić sztuczne paznokcie, a właściwie paznokcie żelowe, lub akrylowe. Ostatnio modne są jedwabne. Ważne, aby były krótkie i nie pomalowane na kolorowo. Dopuszczalny jest manicure francuski.

4. Ubrania bez widocznych logotypów marki
Tutaj nie będę dużo mówić. Kobieta biznesu ubiera się w odzież najlepszej jakości, jednak nazwy marek tych ubrań pozostawia dla siebie. Wysoka jakość garsonki, bluzki czy butów, sama się obroni.

5. Umiar w odsłanianiu części ciała
W biznesie obowiązuje zasada: „Im więcej pokażesz tym mniej jesteś ważna.”
Zachowaj umiar w dekoltach, odsłanianiu ramion czy zbyt długich rozcięciach spódnicy.

6. Modnie nie znaczy biznesowo
Legginsy i szorty, to bardzo modne obecnie części damskiej garderoby. Pamiętaj jednak – Nigdy w biznesie. NIGDY !!! I tyle na ten temat 🙂

7. Wyróżnij się !
Kobiety bardzo lubią się wyróżniać. Wiele kobiet z którymi rozmawiałam, twierdziło, że lubią mieć w szafie ubrania, których nie zobaczą na innych kobietach. I bardzo dobrze 🙂 Wyróżniaj się.
Proszę Cię tylko o jedno. Proszę, niech to nie będą lamparcie cętki, czy efektowne pasy zebry – to motywy, obok których nie można przejść obojętnie. Wywołują emocje. Nie o takie jednak emocje chodzi w biznesowej elegancji 🙂

8. Naturalny makijaż
Z badań wynika, że kobiety noszące makijaż prezentują się bardziej profesjonalnie od ich koleżanek, preferujących 100% naturalność w tej dziedzinie. Te same badania potwierdzają, że przesadny makijaż sprawia jeszcze mniej profesjonalne wrażenie niż jego zupełny brak. Kojarzy się z wulgarnością i tandetą. Dobrze wykonany makijaż do pracy, powinien być bardzo dyskretny i przez to prawie niewidoczny. Na tym polega cała sztuka dobrego makijażu. Jednym słowem: umiejętność robienia odpowiedniego, do okazji biznesowych, makijażu, na pewno przyniesie wymierne korzyści. Warto się tego nauczyć.

9. Pełne obuwie
Buty zawsze powinny być pełne. Sandały czy klapki, nawet w największe upały są NIEDOPUSZCZALNE ! Jedyną częścią stopy, którą kobieta może mieć odsłoniętą w wyjątkowych sytuacjach jest pięta. Palce zawsze muszą być zakryte.

10. Spódnica do połowy kolana
Idealna długość spódnicy to długość do połowy kolana. Dopuszczalna jest długość 1 cm nad kolano lub zaraz za kolano. Zbyt krótka spódnica może być kłopotliwa w niektórych sytuacjach, np. jak będziesz siedzieć na fotelu lub niskim krześle.

10.a Zapasowe rajstopy
Zawsze miej przy sobie zapasowe rajstopy. Szkoda by było odwoływać spotkanie z klientem tylko z tego powodu, że poszło Ci oczko w rajstopach.

Powodzenia w biznesach 🙂

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top