Aby odpowiedzieć na to pytanie, zastanów się najpierw, co tak naprawdę wiesz.
Jeżeli sprzedajesz jakąś usługę, produkt, czyli konkretne rozwiązanie dla klienta to z pewnością wiesz:
- Jak nazywa się ten produkt
- Jak nazywa się ta usługa
- Jaka jest tego cena
- Jakie ma parametry
- Jaki jest czas dostarczenia do klienta
- W jakim jest kolorze
- Ile waży
- Jak długo jest na rynku
- Kto jeszcze sprzedaje ten produkt
- Kto jeszcze oferuje tą usługę
- Itd., itp.
Są to podstawowe informacje o Twoim produkcie/usłudze. Wszystkie te powyższe informacje posiadasz. Jeżeli zorientowałeś się teraz , że nie posiadasz tych podstawowych informacji, to najpierw uzupełnij te informacje, bo bez tego będzie Ci bardzo ciężko odkryć, kto potrzebuje Twojego rozwiązania.
Zakładam, że posiadasz te informacje. Czego jeszcze potrzebujesz ?
Potrzebujesz znać również odpowiedzi na pytania:
- W czym może pomóc Twój produkt/usługa?
- Jakie problemy można rozwiązać dzięki Twojemu produktowi/usłudze?
- Jakie potrzeby jest w stanie zaspokoić Twój produkt/usługa?
PRZYKŁAD
System do wysyłania e-maili
Problemy do rozwiązania:
Twój potencjalny klient wysyła dziennie ok. 200 e-maili. Robi to ręcznie, jak to się mówi „na piechotę”. Zajmuje mu to ok.2 godz. dziennie. Te zaoszczędzone 2 godz. mógłby przeznaczyć na zdobywanie nowych klientów.
Jakie jest rozwiązanie:
Twój produkt zaoszczędza czas i pomaga zarabiać pieniądze
ROZWOJOWIEC
- Wypisz wszystkie podstawowe informacje o Twoim produkcie/usłudze
- Następnie napisz jak najwięcej odpowiedzi na pytania:
W czym może pomóc Mój produkt/usługa?
Jakie problemy można rozwiązać dzięki Mojemu produktowi/usłudze?
Jakie potrzeby jest w stanie zaspokoić Mój produkt/usługa? - Teraz wypisz wszystkie branże, gdzie powyższe rozwiązania są potrzebne i oczekiwane
- Zadzwoń do tych firm, umów się na spotkanie i przedstaw w jaki sposób Twój produkt/usługa pomoże Twojemu klientowi
Jeżeli będziesz miał pytania w temacie tego artykułu, chętnie odpowiem – napisz na adres ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.