Jeżeli pracujesz jako Przedstawiciel Handlowy, który umawia się na spotkania z zimnych telefonów na pewno znasz powiedzenie: parzący telefon 🙂
Jeżeli nie pracujesz w tym zawodzie, lub jeszcze nigdy nie słyszałeś tego określenia, spieszę czym prędzej z wyjaśnieniem.
Przedstawiciel Handlowy wykonuje do klienta, którego nie zna i nigdy wcześniej się z nim nie kontaktował i nie jest to również osoba z polecenia ani rekomendacji – wtedy nazywamy taki telefon „zimnym telefonem”.
Jeżeli musimy wykonać taki telefon, to wówczas znajdujemy sobie wiele różnych zajęć, albo boli nas brzuch, albo jest dziesiątki przeszkód, żeby tylko nie wykonać tego telefonu. I wtedy mówimy, że telefon parzy, czyli jest parzącym telefonem.
Dlaczego ? Otóż dlatego, że osoba, która ma zadzwonić, zachowuje się tak, jakby ten telefon autentycznie parzył i dlatego nie podchodzi do niego, a nawet jak już podniesie słuchawkę, czasami nawet jak już wykręci numer, to nagle, z jakiegoś bliżej nie określonego powodu rezygnuje z rozmowy.
Kilka rad i sposobów jak sobie radzić z takim stanem, który bardzo utrudnia pracę Przedstawiciela Handlowego:
- Wyobraź sobie, że dzwonisz do znajomego zaprosić go na imprezę
- Pamiętaj, że być może będziesz rozmawiał pierwszy i ostatni raz z osobą po drugiej stronie telefonu, więc wyluzuj i dzwoń. Nie ważne co ona sobie o Tobie pomyśli 🙂
- Potraktuj wykonywanie telefonów jak świetną zabawę, jak grę w zbijanego 🙂
- Stwórz swój własny system dzwonienia. Np. taki:
Na górze kartki narysuj 10 pionowych kresek ( będą oznaczały telefony do wykonania)
Po każdym wykonanym telefonie skreślaj jedną kreskę ( nie ważne czy się dodzwoniłeś czy nie, czy rozmawiałeś z osobą decyzyjną czy tylko z sekretarką)Przestań dzwonić dopiero jak wszystkie 10 kresek będzie przekreślonych. To jest taki system, który powoduje, że widzimy, jak zmniejsza się ilość telefonów do wykonania, a ponieważ mamy ich wykonać określoną, małą liczbę, bo tylko 10, więc motywacja z każdą skreśloną kreską wzrasta - Wykonuj telefony do nowych klientów systematycznie – czyli codziennie. Praktyka czyni mistrza, i nawet się nie obejrzysz, jak wybranie numeru i umówienie się na spotkanie będzie dla Ciebie przysłowiową „pestką”
- Pomyśl o tym, iż nie każdy potrzebuje Twojego produktu lub usługi. Nie każdy będzie chciał z Tobą rozmawiać albo umówić się na spotkanie. Jednak Twoim zadaniem i Twoim celem jest dotrzeć do tych osób, które są zainteresowane Twoim produktem, lub jesteś w stanie wzbudzić w nich to zainteresowanie. Statystycznie takich osób jest między 10-30%. Oznacza to, że na 100 wykonanych telefonów tylko 10-30 osób zgodzi sie na spotkanie.
Pamiętaj – każde usłyszane – NIE – zbliża Cię do momentu, gdy usłyszysz – TAK 🙂
Powodzenia !!!
Jeżeli będziesz miał pytania do tego artykułu – chętnie na nie odpowiem.
Kontakt do mnie: ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.