Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Żyjemy w czasach, gdzie konkurencja praktycznie w każdej branży jest bardzo duża. Ja osobiście nie znam firmy, która byłaby jedyna w swojej branży. Być może Ty znasz. Jeżeli tak, napisz o tym do mnie, będzie to dla mnie interesująca i bardzo przydatna informacja.

Tak więc skoro nie ma właściwie szans na to, aby nie mieć konkurencji w swojej branży, to warto się zastanowić co zrobić, aby w swojej branży być bezkonkurencyjnym.

To co słyszę od Przedstawicieli Handlowych najczęściej to teksty typu – Nie kupili, bo konkurencja dała im niższą cenę. Dzisiaj dla klienta liczy się tylko cena. Jak dam cenę taką jak konkurencja to już nic nie zarobię. Jak oni mogli dać klientowi taką cenę, przecież to jest poniżej kosztów zakupu. Itp., itd….

I tu kryje się cała tajemnica. Jeżeli będziesz skupiać się na cenie, konkurencja zawsze, albo prawie zawsze z Tobą wygra. Zacznij skupiać się na innych obszarach, które możesz zaoferować klientowi a on będzie miał z tego korzyści.

Jakie to obszary?

Po pierwsze JAKOŚĆ OBSŁUGI KLIENTA. Daj bardzo duży nacisk na to, aby klient zawsze otrzymywał od Ciebie, od Twojej firmy efekt WOW. Dawaj mu więcej niż się spodziewa, lepiej niż się spodziewa, na dużo wyższym poziomie niż się spodziewa. Podam jeden przykład.

Obecnie sytuacja, że Przedstawiciel Handlowy odpowiada zawsze na e-maile, odpowiada praktycznie od razu, odpowiada merytorycznie i na temat jest rzadkością. Tak samo wygląda sytuacja z odbieraniem telefonów od klienta i oddzwanianiem na nieodebrane. Zdecydowana większość Przedstawicieli Handlowych albo w ogóle nie odpowiada na e-maile, albo odpowiada z dużym opóźnieniem. Nie odbiera telefonów lub w ogóle nie oddzwania na nieodebrane. Myślę, że Ty też spotkałeś się z taką sytuacją jako klient. Tak więc, jeżeli będziesz zwracał uwagę tylko na ten aspekt obsługi klienta, czyli szybka reakcja na e-maila i telefon od klienta, to to już będzie ogromny krok milowy w jakości obsługi klienta. Wierzę mocno w to, że jeżeli czytasz ten artykuł, to należysz do tej grupy Przedstawicieli Handlowych, których jakość obsługi klienta już teraz jest na bardzo wysokim poziomie i wiesz o czym mówię. Jeżeli jednak jest inaczej, to od dzisiaj zmień chociaż to jedno. Odpowiadaj na e-maile i telefony od klienta najszybciej jak to jest możliwe.

Oczywiście obsługa klienta to również wiele innych czynników. Tutaj podałam tylko jeden przykład.

Po drugie TERMINOWE DOSTARCZANIE PRODUKTÓW I USŁUG

Jeżeli obiecałeś klientowi, zobowiązałeś się do konkretnego terminu – dotrzymaj go. Jeżeli z jakieś powodu nie możesz go dotrzymać – poinformuj klienta o tym, zanim on zapyta Ciebie, dlaczego jeszcze nie ma zamówionego towaru lub usługi

Po trzecie POSIADAJ WIEDZĘ MERYTORYCZNĄ o swoim produkcie/usłudze.

Dzięki temu będziesz mógł być doradcą, partnerem w tworzeniu biznesu a nie zwykłym sprzedawcą. Klient będzie widział, że może Ci zaufać, bo wiesz co mówisz.

Po czwarte traktuj klienta jak PARTNERA W BIZNESIE a nie jak natręta, który znowu coś chce. ZAWSZE bądź wdzięczny za to, że ten klient chce współpracować właśnie z Tobą. Niezależnie od tego jak duże zamówienie składa. On będzie widział i czuł Twoją wdzięczność i to, że zależy Ci na tym, aby on otrzymał najwyższej jakości produkt/usługę.

Jeżeli skupisz się tylko na tych 4 obszarach, cena zejdzie na drugi, trzeci plan, a może nawet przestanie być zupełnie ważna. Pokaż klientowi, że Twoja cena jest dla niego najlepsza. Pokaż mu wartość czyli stosunek ceny do jakości jaką dostaje, pokaż mu, że jest ona dla niego najlepsza, najkorzystniejsza. Pokaż mu WARTOŚĆ a nie cenę.

Pokaż mu Wartość a następnie daj mu tą Wartość. To sprawi, że pozostanie Twoim klientem na wiele lat.

Jak dowiedzieć się co dla klienta jest Wartością? Przeczytaj książkę Badanie potrzeb klienta, (dostępny również audiobook) – a będziesz wiedział jak to zrobić. Książkę lub audiobook możesz kupić tutaj.

Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania w temacie tego artykułu, chętnie odpowiem. napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top