Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Każdy kto jest Przedstawicielem Handlowym, ma swój własny biznes lub sprzedaje cokolwiek wie, że początki są trudne. Nie wiesz jak to robić, nie wiesz kogo słuchać, nie wiesz z kim, nie wiesz gdzie są informacje, nie znasz branży, zajmuje to więcej czasu i pieniędzy niż zakładałeś, itp.

Tak więc pierw­sze kroki są trudne jednak bardzo ważne. One to staną się fundamentem Twojego biznesu, Twojej sprzedaży, Twojego życia zawodowego.

Ja sama mam ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży i ponad 10 letnie doświadczenie w prowadzeniu firmy. Zadałam sobie ostatnio pytanie: „ Gdybym zaczynała jeszcze raz, gdybym cofnęła się o te 20 lat, to jakiej rady bym sobie udzieliła, co bym robiła, od czego bym zaczęła?”

Odpowiedzi, które przyszły mi do głowy spisałam i podaję Ci je poniżej. To nie jest odkrycie Ameryki. To są rzeczy oczywiste. Jednak zebrane razem i podane w krótki konkretny sposób, być może będą przewodnikiem dla Ciebie. Abyś osiągnął sukces szybciej i łatwiej aniżeli Ci, którzy takiego przewodnika mieć nie będą.

 

  1. Ucz się

Od pierwszych dni a właściwie od dnia w którym postanowisz zacząć sprzedawać czy też założyć własny biznes ucz się. Ucz się nieustannie, ucz się wszystkiego tego co może Ci być potrzebne. Ucz się o branży, ucz się komunikacji międzyludzkiej, ucz się zasad księgowania, ucz się tematów prawnych, ucz się prawa pracy, ucz się networkingu, ucz się przemawiania,  jak być liderem,  jak sprzedawać, ucz się, ucz się, ucz się….

„Ucz się ucz, bo nauka to potęgi klucz”

 

  1. Łap każdą okazję

Przez pierwszy rok, czy dwa, łap każdą okazję aby mieć klienta. Nie zastanawiaj się czy zarobisz dużo czy mało, czy dasz radę czy się wyłożysz, czy to przyszłościowy klient czy jednorazowy. Bierz wszystko co Ci życie przyniesie. To pozwoli Ci zdobyć szybko doświadczenie i  tzw. masę dzięki czemu wcześniej od innych wejdziesz na poziom, gdzie to Ty będziesz wybierał z kim współpracujesz  i kto jest Twoim klientem – a więc będziesz budował rzeźbę.

 

  1. Opowiadaj czyli zasiewaj

Opowiadaj wszystkim i wszędzie o tym co robisz nie oczekując, że ktokolwiek się tym zainteresuje tu i teraz. Im więcej ludzi będzie wiedziało czym się zajmujesz, w czym możesz im pomóc, tym większa szansa na to, że zostaną Twoimi klientami lub polecą Cię kolejnym osobom. Można to porównać do siania ziaren na roli. Rolnik, który sieje ziarna nie oczekuje, że wzrosną i wydadzą owoc zaraz po rzuceniu czy włożeniu do ziemi. On rzuca i wie, że będzie musiał poczekać aż będzie mógł zebrać plony.

  1. Słowo klucz – networking

Najlepiej jak zostaniesz członkiem jakiejś grupy networkingowej. Jeżeli nie chcesz należeć do żadnej grupy to przynajmniej bywaj na spotkaniach networkingowych, poznawaj ludzi, zapamiętuj czym się zajmują, pomagaj im, polecaj ich no i oczywiście mów o tym czym Ty się zajmujesz i w jaki sposób możesz im pomóc. Zobaczysz, że to też z czasem przyniesie owoce.

 

  1. Zostań ekspertem

Po pierwszych miesiącach skup się na tym w czym chcesz się wyspecjalizować. Bądź profesjonalistą i ekspertem w jednej, czasami nawet bardzo małej, dziedzinie. Wybierz taki obszar, który naprawdę lubisz, który rozumiesz, który daje Ci zadowolenie i radość i zostań w tym NAJLEPSZY.

 

  1. Bądź wdzięczny za niepowodzenia

Nie zniechęcaj się niepowodzeniami, bądź za nie wdzięczny. Pomyśl sobie tak: lepiej, żebym teraz, jak jeszcze się uczę i poznaję wszystko, poniósł porażkę, nabył doświadczenie, przeszedł  przez ogień, który mnie zahartuje. Wówczas jak już będę na wyższym poziomie mojej sprzedaży, mojego biznesu, te porażki mnie ominą, a jeżeli będę miał podobne wyzwania będę wiedział co zrobić.

 

  1. Skup się na dawaniu wartości

Nie myśl o zarabianiu. Nie myśl o opłacalności. Myśl o wartości jaką dajesz Twoim klientom. To jest najważniejsza rzecz o której musisz myśleć właściwie przez cały czas Twojej przygody ze sprzedażą czy biznesem.

 

  1. Działaj

Cokolwiek by się działo – Działaj

Świeci słońce – Działaj

Pada deszcz – Działaj

Chce Ci się – Działaj

Nie chce Ci się – Działaj

Jest Hossa  – Działaj

Jest kryzys – Działaj

Wspierają Cię – Działaj

Zniechęcają Cię – Działaj

Kupują – Działaj

Nie kupują – Działaj

Działanie przemienia się w efekty.

Tylko DZIAŁANIE przemienia się w EFEKTY

Jeżeli będziesz miał pytania do tego artykułu chętnie odpowiem, pisz na adres ula@firmamuzyk.pl

 

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top