Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Zasada 1 Miej dobry humor

Uśmiechaj się. Prawdziwie, oczami, sercem, całym sobą.
Patrz pozytywnie na wszystkie sytuacje, rozmowy, rzeczy, które wydarzają się przed spotkaniem z klientem, w czasie spotkania i po spotkaniu.

Miej zawsze dobre, ciepłe słowo dla sekretarki prezesa, sprzątaczki w firmie, którą być może przez przypadek spotkasz, wszystkich osób, które nie są bezpośrednio Twoim klientem, jednak są częścią firmy z którą współpracujesz, lub chcesz współpracować.

Pamiętaj, że nigdy nie wiadomo co będzie miało znaczenie. A jak mawia Brian Tracy –

Wszystko Ma Znaczenie

Coś albo przybliża Cię do współpracy z tym czy innym klientem, albo Cię od tej współpracy oddala.

Jak słyszę od PH, że przecież nie można mieć zawsze dobrego humoru, to wtedy pytam:
A dlaczego nie ?

Zadaj sobie to pytanie.
Zadaj je sobie teraz !

Dlaczego nie ?

Skoro są osoby, które zawsze mają zły humor, to są też osoby, które zawsze mają dobry humor.

Dlaczego to nie miałbyś być TY ?

A gdyby to miało wnieść w Twoją sprzedaż tylko 5% lepsze wyniki. To warto ?
A gdyby ten wzrost był o 40%. To warto ?
A o 100% ?

Sam zdecyduj 🙂

 

Zasada 2 Interesuj się rozmówcą i okazuj mu sympatię

Każdy z nas potrzebuje atencji, zainteresowania ze strony drugiej osoby. Czy sobie z tego zdajesz sprawę, czy nie, tak jest. Skoro tak, to klient  też tego oczekuje.
Jak wiesz, największy sukces w sprzedaży osiągają te osoby, które dają klientowi to czego on chce. Więc do dzieła.

Daj Klientowi Swoje Zainteresowanie

Zapytaj go o hobby, o dzieci, gdzie i jak spędza wakacje, kiedy ma imieniny, jak chciałby, aby wyglądała Wasza współpraca, itp.

Jak zapytasz, to słuchaj. Słuchaj uważnie, z zaangażowaniem, patrz w oczy rozmówcy.
Daj klientowi do zrozumienia, że go słuchasz: przytakuj, uśmiechaj się, dopytuj, mów: hmmm, naprawdę ?, a to ciekawe, itd.
Zainteresuj się klientem, jako osobą, a przebieg spotkania i całej współpracy będzie dla Ciebie bardzo miłym zaskoczeniem 🙂

 

Zasada 3 Dbaj o swój wizerunek (ubiór, wygląd fizyczny, estetykę)

Pamiętasz, że pierwsze 8 sekund decyduje o tym, jak będzie Cię odbierał klient ?
Pamiętasz, że jeżeli ten odbiór nie będzie korzystny, bardzo ciężko będzie Ci odbudować pozytywne wrażenie – chociaż jest to możliwe 🙂
Pamiętasz, że można mieć tylko raz możliwość pierwszych 8 sekund ?

Wzbudzaj Zaufanie Swoim Wyglądem i Zachowaniem

Bądź ubrany profesjonalnie, biznesowo, estetycznie, czysto.
Miej zadbane włosy, paznokcie, świeży oddech, ładny zapach.
Stosuj zasady biznesowego i ludzkiego Savoir – Vivre 🙂

 

Zasada 4 Pokaż że jesteście podobni

Kilka dni temu uczestniczka mojego szkolenia powiedziała, iż sprzedała tylko dlatego, że świetnie jej się rozmawiało z klientką , która na koniec spotkania powiedziała, że kupuje właściwie tylko dlatego, bo widzi, iż znalazła bratnią duszę 🙂
I oto właśnie chodzi.
Znajdź wspólne zainteresowania, ulubione kolory, wartości życiowe, a może okaże się, że chodzicie do tego samego fryzjera, itp.

Znajdź Coś Co Was Łączy

 

Zasada 5 Pokaż że jesteś wyjątkowy

Bądź Wyjątkowy Dla Klienta

I tyle 🙂

Powodzenia 🙂

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top