Zasada 1 Miej dobry humor
Uśmiechaj się. Prawdziwie, oczami, sercem, całym sobą.
Patrz pozytywnie na wszystkie sytuacje, rozmowy, rzeczy, które wydarzają się przed spotkaniem z klientem, w czasie spotkania i po spotkaniu.
Miej zawsze dobre, ciepłe słowo dla sekretarki prezesa, sprzątaczki w firmie, którą być może przez przypadek spotkasz, wszystkich osób, które nie są bezpośrednio Twoim klientem, jednak są częścią firmy z którą współpracujesz, lub chcesz współpracować.
Pamiętaj, że nigdy nie wiadomo co będzie miało znaczenie. A jak mawia Brian Tracy –
Wszystko Ma Znaczenie
Coś albo przybliża Cię do współpracy z tym czy innym klientem, albo Cię od tej współpracy oddala.
Jak słyszę od PH, że przecież nie można mieć zawsze dobrego humoru, to wtedy pytam:
A dlaczego nie ?
Zadaj sobie to pytanie.
Zadaj je sobie teraz !
Dlaczego nie ?
Skoro są osoby, które zawsze mają zły humor, to są też osoby, które zawsze mają dobry humor.
Dlaczego to nie miałbyś być TY ?
A gdyby to miało wnieść w Twoją sprzedaż tylko 5% lepsze wyniki. To warto ?
A gdyby ten wzrost był o 40%. To warto ?
A o 100% ?
Sam zdecyduj 🙂
Zasada 2 Interesuj się rozmówcą i okazuj mu sympatię
Każdy z nas potrzebuje atencji, zainteresowania ze strony drugiej osoby. Czy sobie z tego zdajesz sprawę, czy nie, tak jest. Skoro tak, to klient też tego oczekuje.
Jak wiesz, największy sukces w sprzedaży osiągają te osoby, które dają klientowi to czego on chce. Więc do dzieła.
Daj Klientowi Swoje Zainteresowanie
Zapytaj go o hobby, o dzieci, gdzie i jak spędza wakacje, kiedy ma imieniny, jak chciałby, aby wyglądała Wasza współpraca, itp.
Jak zapytasz, to słuchaj. Słuchaj uważnie, z zaangażowaniem, patrz w oczy rozmówcy.
Daj klientowi do zrozumienia, że go słuchasz: przytakuj, uśmiechaj się, dopytuj, mów: hmmm, naprawdę ?, a to ciekawe, itd.
Zainteresuj się klientem, jako osobą, a przebieg spotkania i całej współpracy będzie dla Ciebie bardzo miłym zaskoczeniem 🙂
Zasada 3 Dbaj o swój wizerunek (ubiór, wygląd fizyczny, estetykę)
Pamiętasz, że pierwsze 8 sekund decyduje o tym, jak będzie Cię odbierał klient ?
Pamiętasz, że jeżeli ten odbiór nie będzie korzystny, bardzo ciężko będzie Ci odbudować pozytywne wrażenie – chociaż jest to możliwe 🙂
Pamiętasz, że można mieć tylko raz możliwość pierwszych 8 sekund ?
Wzbudzaj Zaufanie Swoim Wyglądem i Zachowaniem
Bądź ubrany profesjonalnie, biznesowo, estetycznie, czysto.
Miej zadbane włosy, paznokcie, świeży oddech, ładny zapach.
Stosuj zasady biznesowego i ludzkiego Savoir – Vivre 🙂
Zasada 4 Pokaż że jesteście podobni
Kilka dni temu uczestniczka mojego szkolenia powiedziała, iż sprzedała tylko dlatego, że świetnie jej się rozmawiało z klientką , która na koniec spotkania powiedziała, że kupuje właściwie tylko dlatego, bo widzi, iż znalazła bratnią duszę 🙂
I oto właśnie chodzi.
Znajdź wspólne zainteresowania, ulubione kolory, wartości życiowe, a może okaże się, że chodzicie do tego samego fryzjera, itp.
Znajdź Coś Co Was Łączy
Zasada 5 Pokaż że jesteś wyjątkowy
Bądź Wyjątkowy Dla Klienta
I tyle 🙂
Powodzenia 🙂
Komentarze
Comments are closed.