Dlaczego ludzie nie działają?
Dlaczego ludzie potrafią całymi dniami nic nie zrobić?
Jak to się mówi – Czas przecieka im przez palce. Wstaję rano, mam w planach mnóstwo rzeczy do zrobienia. Pójdę załatwię to, pójdę zrobię tamto, odpiszę na maile, zadzwonię, zrobię pranie, wykonam 5 telefonów do klientów, itd. itp. Mija godzina za godziną, nagle jest godzina 20-ta, 21-sza , siadam i myślę sobie: ale kiedy ten czas tak naprawdę minął?
Przecież ja dzisiaj nic nie zrobiłam.
Powodem jest pułapka … I CO TERAZ?
Najczęściej nie działamy, nie robimy czegoś, tylko dlatego, że nie wiemy co w pierwszej kolejności, co w drugiej, od czego zacząć. Właściwie chcielibyśmy i to, i to, i jeszcze tamto zrobić – no ale przecież nie da się jednocześnie robić dwóch czy trzech rzeczy, więc trzeba coś zrobić pierwsze.
A ponieważ w głowie mamy mnóstwo rzeczy do zrobienia, nie wiemy na co się zdecydować, ponieważ wszystko wydaje nam się ważne.
Najwięcej czasu marnujemy na zastanawianie się co teraz zrobić.
Na prawdziwe działanie zgodne z planem potrzeba dużo mniej czasu.
Gdybyś od razu zaczął działać – zamiast siedzieć i zastanawiać się co teraz zrobić – zrobiłbyś dużo więcej i dużo szybciej.
No tak – zapytasz – no ale jak to ma się wydarzyć? Co mogę z tym zrobić?
Rozwiązaniem jest: LISTA ZADAŃ.
Lista zadań, lista rzeczy, które chcesz w danym dniu wykonać, spis czynności do wykonania, nazwij to sobie jak chcesz. Ważne żebyś to zrobił.
Dużo mówi o tym Brian Tracy. Mówi jak ważne jest zrobienie listy tematów na dany dzień, mówi o tym, żeby ją robić wieczorem, dzień wcześniej, bądź z samego rana w danym dniu. Dużo też o tym mówi wielu trenerów, którzy uczą zarządzania sobą w czasie, (jak wiecie nie ma zarządzania czasem, czas po prostu jest i płynie, trudno nim zarządzać, a więc zarządzania sobą w czasie) trenerów w temacie organizacji, planowania.
Większość z nich mówi: rób listę, rób listę… Tylko po co masz robić tą listę i jak ją przygotować – mało który trener tłumaczy.
Co da Ci zrobienie listy? Jaka jest potęga w robieniu listy zadań?
Otóż gwarantuję Ci, że jeżeli zrobisz listę zadań, czy jak ją sobie tam nazwiesz, dzień wcześniej wieczorem i spojrzysz na nią rano dopisując jeszcze być może kilka rzeczy lub wykreślając – i będziesz miał tą listę zadań cały czas przed swoim nosem, i będziesz na nią cały czas spoglądał, to gwarantuję Ci, że zrobisz w ciągu dnia o wiele więcej niż w dniu bez przygotowanej i NAPISANEJ listy.
Dlaczego?
Właśnie dlatego, że jak zamiast zastanawiać się – co mam teraz zrobić – spoglądniesz na listę i po prostu wybierzesz jedną z rzeczy, którą masz napisaną na tej liście, po prostu wstaniesz i zaczniesz działać. Oczywiście pomyślisz sobie: no tak, łatwo się mówi, łatwo jest to napisać. Tobie łatwo mówić , ale czy to dla mnie zadziała? Nie wiem, ja nie wiem czy to dla Ciebie zadziała.
Sprawdź – to jest najprostsza i najlepsza droga. Sprawdź czy dla Ciebie to zadziała.
Jeżeli nie sprawdzisz – nie będziesz wiedział. Wiele osób mi mówiło – no ale wiesz co – po co te listy, ja mam wszystko w głowie. Lub – wiesz co, ale ja mam wszystko zapisane w komputerze , wiesz co ale…
No super, tylko zastanów się jak wygląda Twój dzień, czy rzeczywiście nie marnujesz czasu. CZY NIE PRZECIEKA Ci czas przez palce, czy NIE MARNUJESZ CZASU – na te momenty, na te chwile, na ten czas, gdy zastanawiasz się co teraz zrobić?
Napisz listę !
Napisz na kartce, na zwykłej kartce, długopisem, ołówkiem, albo piórem (jeżeli piszesz piórem).
Na kartce, nie w zeszycie, nie w telefonie, nie w notatkach, nie na komputerze, ale na KARTCE. Na zwykłej kartce, najlepiej A4, dużej. Żebyś mógł tam napisać te rzeczy, które rzeczywiście chcesz zrobić. Wypisz wszystkie, nawet najdrobniejsze rzeczy, które chcesz zrobić.
Zrób taki eksperyment i ewentualnie napisz do mnie później, zadzwoń, skontaktuj się.
Powiedz – wiesz co – nie działało. Ale wykonaj te kroki, które teraz powiem:
Napisz na kartce długopisem , ołówkiem, piórem – napisz listę rzeczy, które w danym dniu chcesz wykonać. Dokładnie je napisz, określ:
- umyć głowę
- zjeść śniadanie
- poćwiczyć
- wykonać 10 telefonów do nowych klientów
- zadzwonić do Magdy
- napisać ofertą dla firmy x
- omówić temat dłużnika z księgowym
- spotkanie z klientem „y”
- zawieźć córkę na angielski
- ugotować obiad, itp. itd.
Jak już wypisałeś wszystko miej tą kartkę cały czas przy sobie , cały czas przed oczami, i cały czas na nią spoglądaj.
Jak wykonasz jakieś zadanie – odkreśl go, skreśl go, weź w kółeczko. I następne, i następne …
Po tygodniu napisz do mnie, zadzwoń, porozmawiamy o tym, czy zadziałało, czy nie. Co się zadarzyło, jak to widzisz.
To jest pierwszy krok, pierwszy krok do pracy i działania z listą.
Oczywiście są kolejne poziomy wtajemniczenia i kolejne poziomy zaawansowania pracy z listą, ten jest pierwszy – wykonaj ten krok.
Jeżeli wykonasz go dokładnie tak jak powiedziałam i nie zadziała – zadzwoń, napisz, porozmawiamy o tym i znajdziemy rozwiązanie.
Jeżeli będziesz mieć pytania w temacie artykułu – chętnie odpowiem. Napisz na adres: ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.