Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Wielokrotnie byłam na spotkaniach z PH, którzy byli zupełnie nieprzygotowani do tych spotkań. W wyniku tego, spotkania te najczęściej były nieudane, bez podpisanej umowy, bez zbudowanej relacji, bez uzyskania ważnych i wartościowych informacji.

Poniżej opiszę 5 sytuacji, które mogą wyniknąć z braku przygotowania się do spotkania. Oczywiście sytuacji, które mogą i są wynikiem braku przygotowania do spotkania jest o wiele więcej. Dzisiaj omówię te 5.

  1. Pojedziesz pod zły adres

Jeżeli jeszcze nigdy nie zdarzyło się, abyś pojechał na spotkanie pod zły adres, to wszystko przed Tobą 🙂

Jeżeli pojedziesz pod zły adres może już zabraknąć czasu aby dojechać pod właściwy na konkretną godzinę – spotkanie się nie odbędzie

Jeżeli pojedziesz pod zły adres a klient nie odbiera i nie wiesz gdzie ma być spotkanie – spotkanie się nie odbędzie

Nie wystarczy przeczytać adres – Trzeba wejść na mapę i sprawdzić gdzie to jest.

Nie wystarczy potwierdzić u klienta – spotykamy się tam gdzie poprzednio?  – Trzeba powiedzieć adres i zapytać czy tam się właśnie spotkacie.

 

  1. Pytania na które odpowiedzi są ogólnodostępne

Jeżeli przychodzisz do klienta i zadajesz pytania, które są ogólnodostępne, to co klient może sobie pomyśleć?  Oczywiście różne rzeczy. Poniżej przedstawię przykładowy tok myślenia klienta, gdy słyszy takie pytania:

  • Nie przygotował się – nie traktuje mnie poważnie
  • Skoro nie traktuje mnie poważnie – widocznie nie jestem dla niego interesującym klientem
  • Nie jestem dla niego interesującym klientem – ponieważ nic o mnie nie wie
  • Nic o mnie nie wie – ponieważ nawet nie chciało mu się zaglądnąć na naszą stronę www
  • Skoro nie chciało mu się zaglądnąć na naszą stronę www – pewnie w taki sam sposób będzie nas traktował jak zostaniemy jego klientem, też mu się nie będzie chciało o nas zadbać
  • Nie chcę być tak traktowany jako klient – NIE JESTEM ZAINTERESOWANY PANA OFERTĄ

Co to znaczy, że informacje są ogólnodostępne ? Otóż są na stronie www firmy, pisali o tej firmie w gazetach, w internecie, firma ma profil na FB, ma wrzucone filmy na YT, byli kiedyś klientem Twojego znajomego.

Oczywiście zdarza się, że o danej firmie nie można zdobyć żadnych informacji. Jednak w obecnym czasie należy to do rzadkości. Jeżeli jednak będziesz miał taką sytuację, wtedy pytania, które przygotujesz będziesz mógł zadać mówiąc wcześniej :

  • Przygotowywałem się do spotkania, jednak nie mogłem nigdzie zdobyć żadnych informacji o Państwa firmie. I nasuwa mi się pytanie: Jaki jest tego powód?

I milkniesz, a klient opowiada 🙂

 

  1. Nietrafiona wstępna oferta

Jeżeli nie zdobyłeś informacji o firmie przed spotkaniem, tylko traktujesz klienta jak kolejnego do odhaczenia, to przygotowując wstępną ofertę możesz i najczęściej tak jest, minąć się całkowicie z oczekiwaniami i potrzebami klienta.

Możesz myśleć, że to mała kilku  osobowa firma, bo przecież mijasz ją codziennie i nie wygląda imponująco, a w rzeczywistości jest to firma, która posiada 10 oddziałów i działa na terenie całej Europy.

Możesz myśleć, że dla tej firmy to tylko najtańsza opcja, a w rzeczywistości właśnie teraz firma ta chce zainwestować i szuka dostawcy kompleksowego, a więc opcja najdroższa wchodzi w rachubę.

Jeżeli już, nie daj Boże, znajdziesz się w takiej sytuacji to nigdy, przenigdy nie pokazuj klientowi swojej wstępnej oferty tylko powiedz, że przygotujesz ofertę i umów się – OD RAZU – na kolejne spotkanie.

 

  1. Nieuporządkowane spotkanie

Brak przygotowania do spotkania, a zwłaszcza brak zapisanych pytań , które chcesz zadać, najczęściej skutkuje tym że spotkanie jest chaotyczne, pytania zadawane „na czuja”, przeskakujesz z tematu na temat, a w efekcie klient przejmuje spotkanie.

Przygotowane, zapisane pytania GWARANTUJĄ Ci, że zawsze będziesz wiedział o co zapytać. Nawet jak zejdziecie podczas rozmowy z klientem z tematu, to zerknąwszy na zapisane pytania z łatwością wrócisz do głównego tematu.

 

  1. Brak celu spotkania

Jeżeli nie masz własnego celu, to realizujesz cel drugiej osoby.

Jeżeli nie masz swojego celu spotkania, to realizujesz cel spotkania klienta. A prawda jest taka, że celem większości klientów jest:

  • Pozbyć się PH jak najszybciej
  • Zagiąć PH na tym, że czegoś nie wie
  • Sprowadzić rozmowę na jedynie słuszny temat – CENA
  • Pokazać PH, że jego produkt jest za drogi
  • Pokazać PH, że zna się na tym produkcie czy usłudze, lepiej od niego
  • Sprawić, aby PH już więcej do niego nie dzwonił

Oczywiście można by wymienić jeszcze więcej przykładów – co jest celem klienta. Jednak jestem przekonana, że powyższe wystarczą, abyś od dziś przygotowywał się do każdego spotkania. Na papierze.

Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem  🙂 Napisz na adres ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top