CZĘŚĆ 3 CYKLU „JAK ZNALEŹĆ PRACĘ MARZEŃ?”
W kolejnym artykule z tego cyklu, podpowiem Ci co zrobić, jakie działania podjąć po napisaniu CV i LM.
Najczęściej wygląda to tak: piszesz CV i LM – niestety najczęściej według jakiegoś przypadkowego wzoru z Internetu. O tym jak napisać CV tak, aby było skuteczne, przeczytasz w poprzednim artykule. Opisałam tam również podstawowe informacje dotyczące pisania LM (list motywacyjny). Ważne abyś pamiętał, że LM piszesz dopiero w momencie, gdy już wiesz do jakiej firmy go wyślesz.
Co zatem trzeba zrobić, aby wybrać firmy, do których będziesz wysyłać CV i LM?
- Odpowiedz sobie na pytania z pierwszego artykułu w tej serii – link tutaj
- Zdefiniuj, gdzie chciałbyś pracować, czyli stwórz profil TWOJEJ PRACY MARZEŃ:
- Jaka jest to branża
- Jak duża jest firma
- Na jakim stanowisku chciałbyś pracować
- Co chciałbyś robić
- Jaki miałby być zakres Twoich obowiązków
- Jakim człowiekiem powinien być Twój szef
- Jak daleko od Twojego miejsca zamieszkania ma się mieścić firma
- Czy praca ma być stacjonarna czy mobilna (z wyjazdami po mieście, po kraju, po świecie)
- Czy praca ma być w biurze czy zdalna (czyli z dowolnego miejsca na świecie)
Gdy już będziesz wiedział, jaka jest Twoja wymarzona praca wówczas czas zabrać się za jej szukanie.
Jest wiele sposobów, aby ją znaleźć.
- Przeglądanie ogłoszeń o pracę w Internecie na stronach portali z takimi ogłoszeniami jak np.:
- Przeglądanie ogłoszeń w prasie
- Pytanie znajomych i rodziny, czy słyszeli o jakimś wolnym stanowisku w ich firmie lub u ich znajomych
- Proszenie znajomych i rodziny o pomoc w znalezieniu pracy
- Przeglądanie ogłoszeń o pracy na portalach społecznościowych i w grupach tematycznych
- Zamieszczanie własnych ogłoszeń o poszukiwaniu pracy na portalach społecznościowych (zwłaszcza na profilach tematycznych, które Cię interesują)
Jeżeli faktycznie chcesz znaleźć prace marzeń, jest jeszcze jedna droga, jeden sposób. I to właśnie on, z największym prawdopodobieństwem zaprowadzi Cię do wymarzonej pracy.
Ta droga to – Ty sam wybierasz firmę/firmy w których chciałbyś pracować i podejmujesz kolejne kroki, aby uzyskać możliwość zaprezentowania siebie i swoich kompetencji.
Co w takim razie należy zrobić, aby ten sposób zadziałał dla Ciebie w 100%?
Podstawowe założenie – Priorytetem dla mnie jest Moja Wymarzona Praca, a nie czas w jakim ją uzyskam.
Co to oznacza? Otóż, zdobycie swojej wymarzonej pracy może przebiegać bardzo sprawnie i już po 2 tygodniach może będziesz cieszył się z jej uzyskania. Jednak może się zdarzyć tak, że będzie potrzeba więcej lub jeszcze więcej czasu, abyś swój cel osiągnął. Nastaw się na to, jeżeli faktycznie postanowiłeś znaleźć Pracę Marzeń.
Gdy już masz spokojną głowę w temacie czasu to przejdźmy do konkretnych działań. Teraz zostały tylko 2 kroki do wykonania!
Krok Pierwszy – Na podstawie sporządzonego profilu swojej Wymarzonej Pracy zrób listę firm, które spełniają Twoje kryteria.
Krok drugi – Sam dotrzyj do tych firm ze swoim CV i LM. Jedna firma po drugiej. No chyba, że w pierwszej od razu dojdziecie do porozumienia i to będzie strzał w dziesiątkę. Tak też się zdarza.
Są co najmniej 4 sposoby, zaprezentowania się danej firmie. Zastosuj jeden z nich, 2 lub 3, a w razie konieczności wszystkie 4.
- Idź do firmy osobiście
- Wyślij dokumenty mailem, z odpowiednią informacją
- Wyślij dokumenty pocztą, z odpowiednią adnotacją
- Wyślij dokumenty w informacji prywatnej na social media (LinkedIn, Facebook, itp.)
W razie konieczności, czyli w przypadku, jeżeli nie otrzymasz żadnej odpowiedzi od firmy, dobijaj się do niej dotąd, aż otrzymasz jakąkolwiek odpowiedź. Nawet jeżeli będzie ona negatywna, bardzo negatywna czy niegrzeczna. Nie odpuszczaj. Potrzebujesz tej odpowiedzi do dalszych działań. Jeżeli żadne z powyższych sposobów nie zadziała, szukaj innych, swoich. Bądź kreatywny.
Osiągnąłeś poziom 40% SUKCESU
Jeżeli będziesz miał pytania do tego artykułu chętnie na nie odpowiem.
Kontakt do mnie ula@firmamuzyk.pl
Komentarze
Comments are closed.