Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Kto to jest przyjaciel ?
Kogo Ty nazywasz przyjacielem ?
Czy klient może zostać przyjacielem swojego Przedstawiciela Handlowego a Przedstawiciel Handlowy przyjacielem swojego klienta ?

Przyjaźń – więź łącząca dwoje lub więcej ludzi, oparta na wzajemnym zrozumieniu, wspólnych doświadczeniach.
Cechami idealnej przyjaźni są: zaufanie i wierność, życzliwość i szczerość.
Zdaniem św.bpa Józefa Sebastiana Pelczara są pewne warunki dla przyjaźni:

  • zbliżenie serc
  • wymiana dóbr między osobami
  • podobieństwo temperamentów i charakterów

Sam akt nawiązywania przyjaźni ma również podłoże biologiczne – jest ściśle związany z tzw. pierwszym wrażeniem. Z badań wynika, że nieświadomą decyzję o chęci bliższego poznania danej osoby podejmujemy w ciągu zaledwie 10 minut od pierwszego z nią kontaktu.

Dla każdego człowieka słowo „Przyjaźń” ma odmienne znaczenie.

By przyjaźń była trwała , warto aby dwie osoby powinny pamiętać o kilku sprawach:

1. Zaufanie
2. Szczerość i Prawdomówność
3. Pomoc
4. Serce i Sumienie

Zobaczmy więc, jak można się zaprzyjaźnić z klientem ?

Zaufanie

Buduj je od pierwszego waszego kontaktu. Od pierwszego telefonu, od pierwszego spotkania, od pierwszej rozmowy.
Co buduje zaufanie z klientem ?
To proste: terminowość, dotrzymywanie słowa, ale też Twój wizerunek zewnętrzny, słownictwo jakiego używasz. Rozmawiaj z klientem nie tylko o sprawach zawodowych. Dowiedz się kiedy ma imieniny, urodziny, czy ma rodzinę, dzieci. Zapytaj jakie ma hobby. Klient to prawdziwy człowiek. Oprócz tego, że jest prezesem, dyrektorem, kierownikiem, ma też swoje prywatne życie i wiele razy potrzebuje dobrej szczerej rozmowy, porady czy też ciekawej dyskusji na tematy inne niż zawodowe.

Szczerość i Prawdomówność

Szczerość i prawdomówność to podstawa przyjaźni. Również z Twoim klientem. To one budują zaufanie, To one powodują, że relacje są coraz lepsze i każda ze stron może się czuć bezpieczna. Bądź szczery prawdomówny. Jeżeli zapomnisz o czymś co miałeś zrobić dla klienta nie kombinuj. Powiedz jak jest. Jeżeli coś zawaliłeś, zapomniałeś, przyznaj się, przeproś i napraw swój błąd. Jeżeli widzisz, że Twój produkt/usługa nie spełnia oczekiwań klienta, powiedz mu to, nawet wtedy, jeżeli będzie to groziło tym, iż stracisz go jako klienta. Gwarantuję Ci, że zachowasz go jako przyjaciela, a jest duża szansa, że w niedługim czasie, odzyskasz również jako klienta.

Pomoc

Pytania typu:

  • w czym mogę jeszcze Panu/Pani pomóc ?
  • w jaki sposób mógłbym jeszcze pomóc ?
  • czy jest jakiś temat, poza tym o którym rozmawiamy, w którym mógłbym służyć  Panu/Pani pomocą ?   itp., itd….

Powinny na stałe wejść do zestawu pytań, które zadajesz klientowi podczas spotkania.
Im częściej będziesz w stanie mu pomóc, i faktycznie mu pomożesz ( np. polecisz mu dobrą szkołę językową do dziecka, zdobędziesz bilety na koncert, które są właściwie nie do dostania, załatwisz „złotą rączkę” do remontu), tym bardziej będziesz budował Jego zaufanie i więź między Wami.

Serce i Sumienie

Zawsze kieruj się sercem i miej czyste sumienie. Bądź empatyczny, wyrozumiały. Zadawaj sobie pytanie: co bym mu powiedział, co bym zrobił w tej sytuacji, jak bym się zachował, gdybym kierował się sercem. Rób wszystko, aby zawsze móc spojrzeć klientowi prosto w oczy 🙂

Życzę Wam wspaniałych przyjaźni z Waszymi klientami 🙂

Jeżeli będziesz miał jakieś pytania w temacie artykułu, chętnie odpowiem 🙂

 

Urszula Bartkowska

Kontakt do mnie:

ula@firmamuzyk.pl

501365507

 

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top