Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji o promocjach i aktualnych rabatach oraz informacji handlowych w zakresie produktów i usług od serwisu urszulabartkowska.pl na podany przeze mnie adres e-mail, w oparciu o art. 23. ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 ze zm.).
Zapis na newsletter

Opowiem Ci pewną historię.

Młody mężczyzna, rozpoczynający swoją pracę jako Przedstawiciel Handlowy, umówił się na spotkanie z klientem.

Pełen zapału i wiedzy o swoim produkcie, punktualnie o ustalonej godzinie zjawił się w sekretariacie swojego klienta.
Ponieważ prezes był jeszcze zajęty, sekretarka poprosiła go, aby poczekał ok. 5 minut.
Młody człowiek usiadł i pomyślał, że mógł przyjść troszkę później to przynajmniej nie musiałby czekać. No ale skoro już tu jest, to usiądzie i poczyta co dzieje się na FB.

Po ok. 5 minutach, sekretarka poprosiła go do gabinetu prezesa.
Handlowiec z szerokim uśmiechem wszedł do wskazanego pokoju, przywitał się z prezesem i usiadł na krześle.

Jak tylko prezes zajął miejsce naprzeciwko niego, od razu zasypał go informacjami na temat swojej firmy i usługi, którą oferuje. Mówił bardzo szybko, kwieciście i długo co jest wspaniałego w ich usłudze, jak niesamowicie przydatna będzie ona dla ich firmy, ile zaoszczędzą na współpracy z firmą młodego człowieka. A na koniec zadał sakramentalne pytanie: I co Pan o tym sądzi, jak się to Panu podoba ?

Prezes słuchał, uśmiechał się, widać było, że jest coraz bardziej rozbawiony ale i zaskoczony.
Jak młody człowiek skończył swój wywód i zadał powyższe pytanie, prezes uśmiechnął się i zapytał:              Czy odwiedził Pan naszą stronę www przed wykonaniem telefonu do mnie, lub chociaż przed naszym spotkaniem ?
Młody człowiek odpowiedział, że nie.
Prezes zapytał więc, czy młody człowiek wie, czym jego firma się zajmuje?

Handlowiec znowu odpowiedział, ze nie, jednak w przypadku usług jego firmy, nie ma to znaczenia, ponieważ z tych usług korzystają firmy wszystkich branż.
Zdziwienie prezesa było coraz większe, zaczęło się nawet przeradzać w irytację.

Postanowił jak najszybciej zakończyć to spotkanie.
Wstał, powiedział tylko: to w takim razie proszę do mnie zadzwonić, jak Pan się dowie czym się zajmujemy, i grzecznie się pożegnał.

Handlowiec, troszkę zbity z tropu i bardzo zdziwiony, żeby nie powiedzieć obrażony, wyszedł i już miał wychodzić z sekretariatu, jednak odwrócił się i z uśmiechem zapytał Panią sekretarkę:                                      Czy może mi Pani pomóc ? Mam pytanie – czym zajmuje się Wasza firma ?

Sekretarka lekko zdziwiona, odpowiedziała: Jesteśmy firmą sprzątająca.
Na te słowa, handlowiec zbladł, powiedział dziękuję i wyszedł.

Jak już siedział bezpiecznie w samochodzie, dopiero wtedy, dopadł go paraliż, jakiego doznał, jak dowiedział się o profesji firmy w której był przed chwilą.

Skąd taka reakcja u tego Przedstawiciela Handlowego ?
Otóż przyszedł on zaoferować tej firmie nic innego jak właśnie usługi sprzątające.
Przyszedł do swojej konkurencji.
Nie sprawdził tego, nie przygotował się do spotkania.

Niestety bardzo często widuję takie sytuacje podczas wizyt z handlowcami u ich potencjalnych klientów.

Podany przykład jest jedną z najgorszych sytuacji.

Inne przykłady do czego może doprowadzić brak przygotowania:

  1. będziesz pytał o rzeczy, które są ogólnie wiadome, które znajdują się na ich stronie www, lub były podane w mediach
  2. pojedziesz pod zły adres, ponieważ tydzień temu firma zmieniła swoją siedzibę
  3. przygotujesz zupełnie nie trafioną wstępną ofertę ( za małą – a to duża firma, lub za dużą, bo to dwuosobowa firemka z małymi obrotami). Zdarza się, że mała firma ma w nazwie SA lub Sp. z o.o, a duża, prestiżowa firma ma tylko nazwę i/lub nazwisko właściciela.

Tak więc pamiętaj, piszę to już kolejny raz i będę pisać do końca świata i jeden dzień dłużej:

ZAWSZE PRZYGOTOWUJ SIĘ DO SPOTKANIA Z KLIENTEM

Jeżeli będziesz miał jakiekolwiek pytania w temacie tego artykułu – zapraszam do kontaktu ze mną: ula@firmamuzyk.pl

Urszula Bartkowska

Trener i coach. Praktyk sprzedaży od 19 lat. W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała jako przedstawiciel handlowy, dyrektor handlowy, trener i rekruter przedstawicieli handlowych. Prowadzi szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Oboju.

Komentarze

komentarzy

Comments are closed.

Zapisz się na Newsletter

Potwierdzam, że zapoznałem/am się z Polityką Prywatności, dostępną TUTAJ oraz że zostałem poinformowany/a, iż moje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i poddawane profilowaniu oraz że nie będą wysyłane do krajów trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Wiem też, że mogę w każdej chwili wycofać moją zgodę, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano, na podstawie zgody, przed jej cofnięciem. Wyrażam zgodę Urszuli Bartkowskiej Muzyk na następujące operacje przetwarzania moich danych osobowych obejmujących adres email oraz imię, dokonywane w celu marketingu usług własnych Urszuli Bartkowskiej Muzyk: wysyłanie mi przez email spersonalizowanych informacji marketingowych (np. newslettera, materiałów edukacyjnych, zaproszeń na wydarzenia)."

Zgadzam się na wysyłanie przez Urszulę Bartkowską Muzyk informacji handlowych na udostępniony przeze mnie adres poczty elektronicznej, zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Top